E-Mail
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-03-02 16:42

Kan det passe, at den eneste måde at få noget information - dvs fx
forfatter, enme etc - om alle newsindlæg i en bestemt gruppe [siden en
bestemt dato] er at give fx kommandoen

newnews dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp 020312 150101

Og så løbe den liste af Message-IDs igennem som man modtager for hvert
eneste indlæg og hente artiklen med

article <Message-ID> ?

Det vil jo give et request for hvert indlæg til serveren ... men det er
måske den eneste måde at gøre det på ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-03-02 16:46

Jesper Stocholm wrote in news:Xns91CFA9F397A91spamstocholmdk@130.226.1.34:

> [...]
>
> newnews dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp 020312 150101
>
> Og så løbe den liste af Message-IDs igennem som man modtager for hvert

jeg mener selvfølgelig HEAD i stedet for ARTICLE :)

Fra : Jesper Harder

Dato : 12-03-02 17:46

Jesper Stocholm <spam200203@stocholm.dk> writes:

> [...]
> eneste indlæg og hente artiklen med
>
> article <Message-ID> ?
>
> Det vil jo give et request for hvert indlæg til serveren ... men det er

Nej, den normale (og mest effektive) måde er at bruge XOVER, men så kan
man ikke umiddelbart begrænse til et bestemt datointerval. Se RFC 2980.

Du skal også være opmærksom på, at kommandoen NEWNEWS nogen gange er
slået helt fra, fordi den belaster serverne for meget.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-03-02 13:05

Jesper Harder wrote in news:m36641n39e.fsf@defun.localdomain:

> [...]
> Du skal også være opmærksom på, at kommandoen NEWNEWS nogen gange er
> slået helt fra, fordi den belaster serverne for meget.

Jeg skal måske lige sige, at jeg ikke regner med at skulle bruge det i
store grupper som fx dk.snak - det er til et internt debatforum, hvor jeg
gerne vil lægge indlæggene på en newsserver i stedet for en database.
Derfor er min søgning efter "den mest effektive" metode ikke så meget et
spørgsmål om performance på vores server - men mere et principielt
designspørgsmål :)

Kommandoen ser dog ud til at kunne præcist det jeg gerne vil ... :) mange
tak.

[jeg vender nok tilbage når jeg næste lidt senere render ind i endnu et -
for mig - uløseligt problem :) ]