Andet multimedie
Plotter tusser
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-03-02 11:21

Hej,

Hvor købes tusser til plotter ? Det er en alm. rolandplotter med
HP-standarttusser

Jeg har prøvet flere kontorforsyninger, men 'det er ikke noget man bruger
mere'

/HHA

Fra : Søren Blom

Dato : 12-03-02 12:51

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk> skrev i

> Hvor købes tusser til plotter ? Det er en alm. rolandplotter med
> HP-standarttusser

Har du prøvet 3M?

Underligt at Plotter ikke skulle være noget man skulle bruge mere, kan nævne
de først 100 firmaer der bruger plotter i flertal.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 12-03-02 14:19

On Tue, 12 Mar 2002 12:50:32 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>Underligt at Plotter ikke skulle være noget man skulle bruge mere, kan nævne
>de først 100 firmaer der bruger plotter i flertal.

Ja, men mon ikke de fleste bruget noget ink-jet agtigt noget i stedet?

--

Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Søren Blom

Dato : 12-03-02 15:45

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i

> Ja, men mon ikke de fleste bruget noget ink-jet agtigt noget i stedet?

Se det ved jeg så ikke. har ikke spor forstand på plotter. Men på mit
arbejde har vi da en del af dem type der henter hver enkel farve som en
slags tus.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-03-02 16:04

Hans Pedersen wrote:
> Ja, men mon ikke de fleste bruget noget ink-jet agtigt noget i stedet?

De A1-plots jeg har lavet ville være et helvede med ink-jet. Hurra for
tusser.

På samme arbejdsplads (men i en *helt* anden sammenhæng) havde nogle andre
brug for A4 og A3 plots. De havde en rigtig god HP injekt A3-printer, og en
gammel (lorte)plotter. Gæt hvilken de brugte, når det skulle være præcist...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : SFJ

Dato : 12-03-02 16:57

> Hvor købes tusser til plotter ? Det er en alm. rolandplotter med
> HP-standarttusser

Det kan du sikkert få hos New Wave Data - www.nwd.dk, eller måske en af de
andre leverandører til skiltebranchen.

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 12-03-02 18:36

Prøv... Fredensborg indkøbscentral... Øster ?..Farimagsgade Kbh.
ellers må Roland da kunne fortælle hvem der sælger.. varerne.
mvh. Lars.

Fra : P.C.

Dato : 13-03-02 08:42

Hi.

"Hans-Henrik Andresen" <hha@unixhaj.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvor købes tusser til plotter ? Det er en alm. rolandplotter med
> HP-standarttusser

Prøv ; http://ebay.com
(her kan du også købe en ny plotter _meget_ billigt ,hvis du er heldig eller
sætter udkig på)..

Øh, iøvrigt er der vist en begrænsning i ink plotteres evne til at plotte
_rigtigt_ stort, idet der skal meget store hukommelser til, for at dække det
område som skal plottes.
En pen plotter kan nemt plotte 10 meter med næsten ingen data fordi der ikke
bliver gemt samtlige pixels men kun vectorer.
P.C.
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 14-03-02 15:54

Jeg takker for jeres forslag,

Jeg skal bruge pennene til at tegne med direkte på printerplader ...

/HHA