købe af switch ?
Fra : Bjarne

Dato : 12-03-02 11:02

Hejsa

Jeg står og skal til at købe sådan en 5/8 ports switch til en 400-600 kr.
men der er en del på edbpriser og det er ikke umildbart nemt at overskue,
hvilken man skal vælge, så er der nogen der har nogle gode argumenter for
den ene eller anden?

På forhånd tak

Bjarne

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 12-03-02 11:13

"Bjarne" <ultimatew9@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilken man skal vælge, så er der nogen der har nogle gode argumenter for

Jeg kan ikke lige huske hvilket blad, men RubyTech's lille billige switch,
fik fine anmeldelser, og gav (iflg. anmelderen) hub'en dødsstødet!

--
Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-03-02 11:22

On Tue, 12 Mar 2002 11:01:53 +0100, "Bjarne"
<ultimatew9@hotmail.com> wrote:

> Jeg står og skal til at købe sådan en 5/8 ports switch til en 400-600 kr.
> men der er en del på edbpriser og det er ikke umildbart nemt at overskue,
> hvilken man skal vælge,

Vælg den pæneste. Indmaden er ca. den samme.

-A

Fra : SA

Dato : 12-03-02 12:01

Jeg har sådan en Rubytech switch med 8 porte, og den virker upåklageligt.

/SA

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-03-02 14:07

Bjarne wrote:

> [...]
> hvilken man skal vælge, så er der nogen der har nogle gode argumenter for

Kig evt på:
LevelOne SOHOCON switch TX-2105 10/100 5-Port 499,-
hos http://www.akademisk-datasalg.dk

--
/kenne
A trainstation is a place where trains stops.

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 12-03-02 15:10

> [...]
> hvilken man skal vælge, så er der nogen der har nogle gode argumenter for

Jeg har en netgear fs105 switch den virker fint og er pæn at se på.

/Martin

Fra : Thïngmand

Dato : 13-03-02 08:34

> Jeg står og skal til at købe sådan en 5/8 ports switch til en 400-600 kr.

For 650 kr. får du en kanon lækker switch, med den kæmpe fordel at den ingen
blæser har!!

http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?28

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-03-02 10:26

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse news:3c8f006d$0$37705$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> For 650 kr. får du en kanon lækker switch, med den kæmpe fordel at den ingen
> blæser har!!
>
> http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?28

Jeg har prøvet at sammenligne den med en D-Link DES-1008D (som godt nok er
et par hundrede kroner dyrere der jeg så den).

Trend'en har 512KB buffer memory og address table på 16K MAC adresser.
D-Link'en har 1MB buffer memory og address table på 8K MAC adresser.

Hvad er at foretrække, stor buffer og lille MAC tabel eller omvendt ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-02 15:11

On Wed, 13 Mar 2002 10:25:40 +0100, "Bjarne Duelund"
<_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

> Trend'en har 512KB buffer memory og address table på 16K MAC adresser.
> D-Link'en har 1MB buffer memory og address table på 8K MAC adresser.
>
> Hvad er at foretrække, stor buffer og lille MAC tabel eller omvendt ?

I de (små) netværk, hvor man kunne finde på at bruge den slags
switche, er det fuldstændig ligegyldigt.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-03-02 19:27

Hej "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk>

[ XFUT: news:dk.edb.netvaerk ]

>Jeg har prøvet at sammenligne den med en D-Link DES-1008D (som godt nok er
>et par hundrede kroner dyrere der jeg så den).

På min arbejdsplads er vi ret glade for Netgears små desktop-switche.
De fungerer, stinker langt væk af kvalitet, har auto-kryds på portene
osv. Eneste mangel er at man ikke kan låse portene på hast/dupl.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-03-02 20:11

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> Netgears små desktop-switche ... har auto-kryds på portene

Har de det?
Jeg har en 8-ports med et års tid på bagen og har ikke lagt mærke til
denne feature.
Er det noget nyt de er startet med?
Ellers er jeg enig i at man kan skamrose NetGear til soho-brug

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-03-02 21:06

Hej "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>

>Har de det?

Ja, men de skilter ikke ret meget med det. Der står dog under specs på
deres hjemmeside. Vi opdagede det ved et tilfælde.

>Er det noget nyt de er startet med?

De gamle modeller har en uplink-knap selvom de er auto mdi-x. Den knap
er fjernet på de nyeste modeller, så man kan have en teori om at det
er noget de har indført gradvist. Men jeg aner det ærlig talt ikke.

>Ellers er jeg enig i at man kan skamrose NetGear til soho-brug

Ja, det ligner ikke bokse til <1k.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-03-02 00:42

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:
> Hej "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
>
> Ja, men de skilter ikke ret meget med det. Der står dog under specs på
> deres hjemmeside. Vi opdagede det ved et tilfælde.

Hov. Jaja, det er faren ved at krydsposte ud af grupper.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-03-02 00:40

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:
> På min arbejdsplads er vi ret glade for Netgears små desktop-switche.
> De fungerer, stinker langt væk af kvalitet, har auto-kryds på portene

Auto-kryds? Er det en ny feature?

De modeller jeg har (inkl. deres hubs) har en enkelt port med en
omskifter-knap. Auto-kryds er en go' ting, da en del menneskers øjne
blanker over når man begynder at snakke krydsede/ukrydsede kabler, og
hvad man skal bruge hvornår til at forbinde routere, switche og hubbe :)
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-03-02 00:51

Hej Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>

>Auto-kryds? Er det en ny feature?

På Netgear eller generelt? HP har haft det længe, ved ikke med
Netgear. Jeg synes det er rart, burde være standard på alt udstyr.

>De modeller jeg har (inkl. deres hubs) har en enkelt port med en
>omskifter-knap.

Det er også ret misvisende at have en uplink-port med fin omskifter
når alle porte i realiteten laver auto-kryds. Jeg har som sagt en
teori om at det er en feature de har tilføjet i mere eller mindre
stilhed uden at ændre på deres kabinet.

>Auto-kryds er en go' ting, da en del menneskers øjne
>blanker over når man begynder at snakke krydsede/ukrydsede kabler, og
>hvad man skal bruge hvornår til at forbinde routere, switche og hubbe :)

Det er sådan set generelt en god ting - evt. kombineret med at kunne
konfigurere det på portniveau.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-03-02 01:08

On Thu, 14 Mar 2002 00:51:21 +0100, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

> På Netgear eller generelt? HP har haft det længe, ved ikke med
> Netgear. Jeg synes det er rart, burde være standard på alt udstyr.

Så rul 1000base-T ud til desktoppen...

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Karin Hansen

Dato : 14-03-02 09:39

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> blanker over når man begynder at snakke krydsede/ukrydsede kabler, og
> hvad man skal bruge hvornår til at forbinde routere, switche og hubbe :)

Jeg købte en 5 ports Netgear switch for 2 måneder siden. Den har også
auto-kryds på alle portene.

Mvh. karin

Fra : Ben Knudsen

Dato : 13-03-02 11:45

Netgear. Jeg har en selv. Den er lille, robust (metalkabinet) og uden
blæser.
Medmindre du har hightech-behov, kan det næppe gøres bedre.

Ben

Fra : Bjarne

Dato : 15-03-02 09:20

Tak for de mange svar :) nu er det så bare at få taget en beslutning :)