Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Billed hopper
Fra : René Prebendorf

Dato : 12-03-02 10:45

Hejsa med jer.

Jeg har en 200Mhz med 64 Mb ram deri har jeg sat et nyt 8Mb SIS 6326 pci
kort, det kører fint men når jeg prøver med et spil så hopper billedet det
gælder alle spil selv små spil, hvad kan der være galt?

Venligst René

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 11:13

"René Prebendorf" <rene@prebendorf.dk> skrev i

> [...]
det
> gælder alle spil selv små spil, hvad kan der være galt?

Det er svært at vurdere, hvad årsagen kan være, og jeg er heller ikke
helt sikker på, hvad du mener, når du siger at billedet "hopper". Hvis du
dermed mener, at der kun vises nogle få skærmbilleder i sekundet, hvorfor
bevægelserne på skærmen ikke bliver glidende, skal årsagen nok findes i
at din computer er... jeg er ked af at sige det... håbløs forældet.

Nutidens spil kræver langt mere end 200 Mhz, 64 mb ram, og typisk et
veludrustet 3D grafikkort. Kig i spillenes readme-filer for at se, hvilke
specifikationer producenten anbefaler til at køre spillene (og læg gerne
20% oveni). Først når du har det hardware der kræves, kan spillene køre
ordentligt.

mvh
Peter

Fra : René Prebendorf

Dato : 12-03-02 11:37

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
> bevægelserne på skærmen ikke bliver glidende, skal årsagen nok findes i
> at din computer er... jeg er ked af at sige det... håbløs forældet.

Det lyder måske åndsvagt men billedet hopper med fulde drøn op og ned hele
tiden men kun i spilog som sagt også i små spil, boardet er et P5VX-B med
200Mhz og som sagt 64 Mb ram.ja det er en ældre dreng som kun skal
bruges til små spil så som pixeline, det burde den vil kunne kører?

> [...]
> specifikationer producenten anbefaler til at køre spillene (og læg gerne
> 20% oveni). Først når du har det hardware der kræves, kan spillene køre

venligst René

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 11:46

> [...]

> 200Mhz og som sagt 64 Mb ram.ja det er en ældre dreng som kun skal
> bruges til små spil så som pixeline, det burde den vil kunne kører?

Ja, Pixeline burde din maskine kunne køre. Prøv at opgradere dine drivere
og (gen)installér DirectX.

mvh
Peter

Fra : René Prebendorf

Dato : 12-03-02 12:02

> [...]
> med
>
> Ja, Pixeline burde din maskine kunne køre. Prøv at opgradere dine drivere

Det prøver jeg

Venligst René

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-03-02 11:26

> [...]

det
> gælder alle spil selv små spil, hvad kan der være galt?

.... Glemte lige at spørge om du har opdateret driverne, og installeret en
forholdsvis ny DirectX? De nyeste drivere kan du hente fra
http://www.sis.com/support/driver/6326.htm

mvh
Peter

Fra : René Prebendorf

Dato : 12-03-02 11:48

> [...]
> >

> ... Glemte lige at spørge om du har opdateret driverne, og installeret en
> forholdsvis ny DirectX? De nyeste drivere kan du hente fra

Jeg har brugt den driver der fulgte med kortet men jeg prøver lige med
en ny til win98.

Venligst René

Fra : Jette Prebendorf

Dato : 20-03-02 05:01

Hej Peter.

Jeg vil bare lige sige tak for hjælpen det virkede.

Venligst René