os 9.1 + I.E. 5.1 i konflikt
Fra : Henrik Enslev

Dato : 12-03-02 10:10

Hej Gruppe
G3 + os 9.1 Int. + I.E 5.1 int. + Quicktime 5. int.
Afslutter ofte I.E. med fejl 1 eller 3, oftest når den afvikler Quicktime
inde i browseren. Af og til crasher hele maskinen med system finder error
10.
Hvad mon jeg kan gøre?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-03-02 10:13

In article <B8B3845E.A5BA%henslev@mobilixnet.dk>,
Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Hvad mon jeg kan gøre?

Stikke IE en røvfuld RAM.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-03-02 08:34

in article newsspam3-BDFC91.10125012032002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 12/03/02 10:12:

> Stikke IE en røvfuld RAM.
Er 100mb en røvfuld? det hjælper ikke
Jeg har også øget cache til 100 Mb. hjælper heller ikke

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-03-02 08:56

In article <B8B4BF73.A64B%henslev@mobilixnet.dk>,
Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Er 100mb en røvfuld?

Jeg ville kalde det bøllebank.

> det hjælper ikke

Oev.

> Jeg har også øget cache til 100 Mb. hjælper heller ikke

Har du prøvet at trashe cache-filen (cache.waf)? Prøv også at holde den
på 10Mb.

Hvis det ikke virker, så prøv at smide PPC Registration Database i
indstillingsmappen ud.

Hvad har du ellers af MS-software installeret?

Jeg kører selv OS 9.1 og IE 5.1 fungerer fint hos mig.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 09:08

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Er 100mb en røvfuld? det hjælper ikke
> Jeg har også øget cache til 100 Mb. hjælper heller ikke

hmm, prøv at slette de filer Martin har beskrevet. Virker det ikke bør
du lige se efter om din QT plug-in matcher den instalerede QuickTime
version.

Hvis den er det, skal du kigge efter hvilke MS udvidelser du har
liggende i systemmappen, samt hvilke versiooner du har dem i.

<icq:131382336>

Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-03-02 12:59

Hej
Jeg har prøvet at følge ekspertrådene, men det har ikke hjulpet ind til
videre.
Jeg har smidt alt I.e og Qt ud og downloaded begge dele igen, dvs. QT 5.0.5
og IE 5.1. Det hjælper ikke en skid, der er bare fejl 1 og 3 hele tiden.
Herudover har jeg Word 2001 og Outlook Ekspress 5.0.3
Jeg har prøvet at bruge Opera istedet, den krasher også jævnligt med fejl 1
og 3, af og til fejl 2.
Jeg har 2mb adsl , maskinen er en G3 333 Av med int. syst. 9.1.
På min PPC 6500 med syst 8.6 DK har jeg aldrig haft sådanne problemer
Æv Æv

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-03-02 11:49

In article <B8BA4379.A8C1%henslev@mobilixnet.dk>,
> [...]

> og 3, af og til fejl 2.
> Jeg har 2mb adsl , maskinen er en G3 333 Av med int. syst. 9.1.

Hvad er ændringsdatoen på system og finder og hvordan har din Java det?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 19-03-02 14:34

in article newsspam3-00D6B5.11490318032002@news.inet.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 18/03/02 11:49:

> Hvad er ændringsdatoen på system og finder og hvordan har din Java det?

Jeg har fundet følgende:
Finder pref. 17/3/02
Finder 7/10/00
System 19/3/02
sys folder 18/3/02
sys pref 18/3/02
sys-indstillinger 16/9/01

Kunne der være noget fuck-up på grund af såvel sys pref og sys indstillinger
(sprogsorvirring)?

MRJ 2.1.4 30/7/99
Java MS pref. 20/1/99
Java I.E. pref 27/11/01

Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle vide, hvordan java har det, eftersom jeg
ikke ved, hvordan den bør have det

Tak for tålmodigheden.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-03-02 15:32

In article <B8BCFCE5.A9E0%henslev@mobilixnet.dk>,
Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Finder 7/10/00
> System 19/3/02

De to skulle gerne have samme ændringsdato. Når de ikke har det, så kan
det være et tegn på problemer. Løsningen er at skifte System ud eller,
hvis du ikke har en løs liggende, geninstallere systemet.

> sys folder 18/3/02
> sys pref 18/3/02
> sys-indstillinger 16/9/01
>
> Kunne der være noget fuck-up på grund af såvel sys pref og sys indstillinger
> (sprogsorvirring)?

Du har ikke været så fjollet at installere en sprogversion oveni en
anden sprogversion, vel?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-03-02 09:04

in article newsspam3-DFBC5C.15315619032002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 19/03/02 15:32:

> [...]
> hvis du ikke har en løs liggende, geninstallere systemet.

> Du har ikke været så fjollet at installere en sprogversion oveni en
Nej det tror jeg ikke. Jeg har ikke instaleret systemsoftware på den ud over
at downloate Ie og Quicktime. Men jeg er nok nødt til at sætte nyt system på
den.
Det er åbenbart noget med internetforbindelsen der giver fejlene, for Opera
krasjer også. Notscabe 6.0 gør det derimod ikke. Andre programmer kører
fint. Systemet er international/ engelsk, men det betyder vel ikke, at man
ikke kan instalere danske programmer på den?
Jeg har aldrig været en ørn til det med nye systemer, men er det ikke sådan,
at man bare instalerer det "ovenpå" det gamle? Jeg ville være svært ked af
at grundformatere den, da jeg ikke har backup på hele baduljen.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Morten Reippuert

Dato : 21-03-02 09:11

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Systemet er international/ engelsk, men det betyder vel ikke, at man
> ikke kan instalere danske programmer på den?

nej, men du skal være opmærksom på at der ikke instaleres .dk udgaver
eller ældre udgaver af Apples udvidelser.

> Jeg har aldrig været en ørn til det med nye systemer, men er det ikke sådan,
> at man bare instalerer det "ovenpå" det gamle? Jeg ville være svært ked af
> at grundformatere den, da jeg ikke har backup på hele baduljen.

Du kan installere en ny systemmappe uden af slette den gamle (clean
install) - den gamle vil blive omdøbt til noget i retning af "old
systemfolder"

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-03-02 17:17

In article <B8BF529C.AAD0%henslev@mobilixnet.dk>,
Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Nej det tror jeg ikke. Jeg har ikke instaleret systemsoftware på den ud over
> at downloate Ie og Quicktime.

Du burde ikke have noget der hedder "system-indstillinger" på et
IE-system.

> Men jeg er nok nødt til at sætte nyt system på den.

Det er nok en meget god ide. Bare lav en clean install.

> Det er åbenbart noget med internetforbindelsen der giver fejlene, for Opera
> krasjer også. Notscabe 6.0 gør det derimod ikke.

Forskellen (den interessante i dette tilfælde altså) på Netscape og de
andre browsere, er at Netscape bruger sin egen Java og de andre bruger
Apples MRJ. Prøv lige inden du gør noget andet, at smide alt der hedder
noget med MRJ ud og se om det hjælper. Quicktime Extensions i extensions
mappen kan også være en god ide at lige prøve at fjerne.

> Andre programmer kører
> fint. Systemet er international/ engelsk, men det betyder vel ikke, at man
> ikke kan instalere danske programmer på den?

Nej.

> Jeg har aldrig været en ørn til det med nye systemer, men er det ikke sådan,
> at man bare instalerer det "ovenpå" det gamle? Jeg ville være svært ked af
> at grundformatere den, da jeg ikke har backup på hele baduljen.

Bare lav en ren systemmappe.