Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart 215
Fra : Claus Andersen

Dato : 12-03-02 09:38

Jeg er interesseret i at høre erfaringer fra ejere/brugere af
ovenstående digitale kamera. Er kameraet OK til prisen, eller er der
nogle grelle fejl og mangler man skal være opmærksom på.

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 12-03-02 09:51

Det er et ok nybegynder kamera til prisen (999 kr.) men det bruger meget
batteri, så man skal altid have have ekstra batterier med. De batterier der
følger med er dårlige, hvis man køber nogle bedre kan man sagtens fordoble
levetiden.

--
Venlig hilsen

Peter Hyldrup

Fra : Claus Andersen

Dato : 12-03-02 09:57

Peter Hyldrup <hyldrup@get2net.dk> skrev:

> [...]
> batterier der
> følger med er dårlige, hvis man køber nogle bedre kan man sagtens

Tak for svaret. Der står på HP´s site at man ikke kan bruge
genopladelige batterier - kan det være rigtigt.

Det eneste der ellers afholder mig fra at give min Far dette i gave,
er at man tilsyneladende ikke kan gemme billederne som TIF, men kun
som komprimeret JPG. Er dette også din erfaring ?

Mvh

Claus Andersen

Fra : Svend

Dato : 12-03-02 12:40

"Claus Andersen" <cholm@pc.dk> wrote in message
> [...]

Opladelige batterier er ikke så gode, da de simpelt hen er for korte.
Desuden har jeg oplevet at nogle bestemte batterier også er for korte så de
ikke sidder ordentligt i batterihuset.
Ellers er det et OK kamera til nuværende tilbudspris.
Husk at bruge strømforsyningen ved billedoverførelse da det også æder strøm.
Brug skærmen bag på kameraet så lidt som muligt.

/svend

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 12-03-02 16:18

> Tak for svaret. Der står på HP´s site at man ikke kan bruge
> genopladelige batterier - kan det være rigtigt.

Ja HP fraråder det i manualen, men på www.photographyreview.com er der
flere der har prøvet det med god erfaring.

> Det eneste der ellers afholder mig fra at give min Far dette i gave,
> er at man tilsyneladende ikke kan gemme billederne som TIF, men kun
> som komprimeret JPG. Er dette også din erfaring ?

Ja !

--
Venlig hilsen

Peter Hyldrup

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-03-02 23:21

"Claus Andersen" <cholm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste der ellers afholder mig fra at give min Far dette i gave,
> er at man tilsyneladende ikke kan gemme billederne som TIF, men kun
> som komprimeret JPG. Er dette også din erfaring ?
*************

Prøv at ta' et billede i TIFF og så en mild .JPG.
Du vil blive overrasket over, så lille forskellen er/kontra
filstørrelsen.

MVH

Fra : Claus Andersen

Dato : 13-03-02 08:47

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev:

> [...]
> *************
>
> Prøv at ta' et billede i TIFF og så en mild .JPG.
> Du vil blive overrasket over, så lille forskellen er/kontra

Gælder det også ved print af billederne ?

Mvh

Claus Andersne

Fra : Claus Andersen

Dato : 13-03-02 11:15

> [...]
> batterier der
> følger med er dårlige, hvis man køber nogle bedre kan man sagtens

Hvor mange billeder kan man ca. tage på 1 sæt batterier ?

Mvh

Claus Andersen

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 13-03-02 22:31

> Hvor mange billeder kan man ca. tage på 1 sæt batterier ?
>
> Mvh
>
> Claus Andersen

Det er svært at sige. Det er meget afhængigt af om du bruger blitz og LCD
skærmen er tændt. Med gode batterier og hvis man ikke bruger blitz/LCD skærm
hele tiden vil jeg tro at der er til ca. 100-120 billeder.

--
Venlig hilsen

Peter Hyldrup