Donnie Darko
Fra : Anders Houmark

Dato : 12-03-02 00:45

Hej.. jeg ved stadig ikke hvad jeg skal mene om denne film da jeg lige har
set den..

Alligevel er jeg vildt facineret af den, sad for første gang og se
rulletekster og ikke så noget på skærmen, men tænkte bare over handlingen
( har desværre ikke fundet ud af hvordan jeg vil "analysere" den endnu, men
jeg skal nok nå at få tænkt et par timer eller lign. over denne film.. )

Jeg har desværre på fornemmelsen at den ikke kommer på lærredet i de danske
biografer, så folk må se den på en anden måde.. for sés, det skal den film!
Den var virkelig flot og ja.. Jeg kan ikke rigtig skrive ordentligt nu, men
grunden til jeg skrev, var om der var nogle andre som havde set dette
mesterværk og som havde en fortolkning på hvad filmens slutning er om? Jeg
kigger nok først herind om et par dage, da jeg godt vil have lidt tid til
selv at tænke, men så er det også godt nok at have lidt "svar" når jeg selv
har tænkt færdig :).. Håber ikke det gør noget :)

Til dem som intet kender om filmen er her et opslag på imdb.com om den:
http://us.imdb.com/Title?0246578

De 8,3/10 den får i karakter er efter min mening fuldt fortjent..

Endnu engang undskyld for en ret rodet post

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-03-02 00:50

Anders Houmark skrev i meddelelsen ...

>( har desværre ikke fundet ud af hvordan jeg vil "analysere" den endnu, men
>jeg skal nok nå at få tænkt et par timer eller lign. over denne film.. )

Jeg bliver nødt til at se den igen imorgen!

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-03-02 09:52

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> http://us.imdb.com/Title?0246578
>
> De 8,3/10 den får i karakter er efter min mening fuldt fortjent..
>

> Endnu engang undskyld for en ret rodet post

Som jeg forstod den, så rejser han rent faktisk tilbage i tiden. Måske
bliver han bevidst liggende i sængen for at dø, og derved undgå at historien
gentager sig og kæresten dør igen?

Fra : N/A

Dato : 12-03-02 11:09

Fra : Kefka

Dato : 12-03-02 11:09

> historien
>
> Spoilers. Brug dem.

....Hvorefter jeg selv undlader at skrive SPOILER i subject... DOH!

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-03-02 11:31

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-03-02 11:34

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har desværre på fornemmelsen at den ikke kommer på lærredet i de
danske
> biografer,

Det gør den nu. Og den har forpremiere i næste måned på Natfilm Festivalen.

MVH
Jens

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-03-02 12:29

Anders Houmark wrote:

> Hej.. jeg ved stadig ikke hvad jeg skal mene om denne film da jeg lige har
> set den..

Jeg ved at jeg syntes den var suveræn. Så den selv i går så jeg vil også
gerne lige have et par dage extra til lige at tænke den ordentligt
igennem men der er en masse gode ting at tage fat i og jo mere jeg
tænker over den jo mere giver det hele mening på sin helt egen
underfundige måde.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-03-02 12:35

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev:

>Jeg ved at jeg syntes den var suveræn.

Jeg følte mig til grin. Jeg har stadig ikke fattet, hvad den gik ud
på. Jeg ved godt, der er stamgæster her i gruppen, som ikke kan få det
mystisk nok, men det her er simpelthen for langt ude.

Blot en advarsel til folk, der er så urimelige at forlange en historie
med hoved og hale.

Niels Søndergaard

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-03-02 13:10

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> mystisk nok, men det her er simpelthen for langt ude.
>
> Blot en advarsel til folk, der er så urimelige at forlange en historie

Jeg var også lidt skuffet. Jeg elsker mærkelige Lynch-agtige film, men et
eller andet sted skal der være en vis mening med det.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-03-02 14:16

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg følte mig til grin. Jeg har stadig ikke fattet, hvad den gik ud
> på. Jeg ved godt, der er stamgæster her i gruppen, som ikke kan få det
> mystisk nok, men det her er simpelthen for langt ude.

Lige efter at have set den havde jeg også tusindevis af spørgsmål men
men jo mere jeg tænkte over den og diskuterede den med andre, des mere
gav den mening. Det er ikke den type film hvor man efter at have set den
vil være fuldt afklaret og jeg skal selv have set den i hvert tilfælde
en gang til for lige at se om der var noget jeg missede. Jeg havde ingen
ide om hvad det var jeg gik ind til og derfor så jeg mange af
skolescenerne som rene humoristiske indslag indtil det senere blev meget
klart at alle disse scener var utrolig vigtige for historien. Jeg er
helt overbevist om at et extra gennemsyn vil give mig en klart bedre
forståelse af filmen og at tingene stort set vil falde på plads.

> Blot en advarsel til folk, der er så urimelige at forlange en historie
> med hoved og hale.

Det mener jeg nu også den har, men man skal tænke en del over den før
den rigtigt begynder at give mening. Lige efter at have set den syntes
jeg bare at det var en god film uden egentlig at have særlig meget ide
om hvad dens budskab egentlig var, men efterhånden som jeg skulle prøve
at forklare de andre jeg havde set den sammen med hvorfor jeg godt kunne
lide den og hvordan jeg forstod den begyndte jeg at få en bedre
forståelse af filmen.

Jeg ville hellere end gerne komme med min fortolkning her men ved helt
ærligt ikke hvordan jeg skal formulere det på skrift. Det er nu engang
nemmere med spredte støtanker i en mundlig diskussion end her.

Tenz.

Fra : Bagle

Dato : 12-03-02 14:28

http://www.natfilm.dk/2002/f.lasso?&n=982990&-nothing