Underlige vandrette streger
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 28-01-01 11:40

Jeg oplever med et S3 Virge-DX/GX PCI (375/385) at der er underlige
vandrette streger.

Så skal man bare købe et nyt grafik-kort eller hva´ ?

mvh Jakob Nielsen

Fra : Nic

Dato : 28-01-01 13:10

Hmmm

Enten har du en SONY skærm :)
Ellers tror jeg bare du skal sætte refresh raten op...

Mvh.
Nic

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 28-01-01 13:51

"Jakob Nielsen" <jakob-n@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg oplever med et S3 Virge-DX/GX PCI (375/385) at der er underlige
> vandrette streger.
>
> Så skal man bare købe et nyt grafik-kort eller hva´ ?
>

> mvh Jakob Nielsen

Hvilken farve har de striber? forsvinder de hvis du skruer ned for lys og
kontrast?

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Franker Manniche

Dato : 29-01-01 21:55

Nej du skal ikke købe et nyt grafik kort, hvis det altså ikke er for
langsomt!!
Jeg tror at grunden til de to striper på din skærm skyldes at du har en
forholds ny skærn (sikkert SONY), med Trinitron billedrør.
Gør skærmen helt hvid maximer et tomt *.txt fil , da vil du tydeligt kunne
antyde de to striper..... ca 1/3 oppe & 1/3 nede. De to striper / wire
(metal tråde) er selve opbygningen af din skærm.... altså Trinitron billed
tek. De holder styr på din skærm farver mm. Alfa & omega ---> de kan ikke
fjernes!!!!! Du bliver nød til at leve med det. De er faktisk kun synlige på
hvid baggrund.
HVIS DU IKKE HAR EN SKÆRM MED TRINITRON er det muligvis din opløsning &
G-kort.
mvh Franker

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 30-01-01 20:06

Ja, jeg har altså en gammel svend af en skærm - i hvert fald alt andet end
en smart Sony-TRINITRON

mvh Jakob