Chok.
Fra : Lille mig

Dato : 11-03-02 14:47

Hejsa.
I juni 2000 mødte jeg min kæreste som jeg stadig er sammen med. Da jeg mødte
ham vejede jeg 50 kg men var dog meget utilfreds med min krop og så mig
virkelig som fed. Jeg spiste stort set ikke kød da jeg mødte ham men han har
fået ændret på det så jeg spiser kød hver dag men efterhånden som vi hyggede
os og havde det rart sammen røg der også noget mere usundt ned. Men egentlig
ikke mere end jeg spiste før jeg mødte ham - dengang tog jeg bare ikke på af
det.
Nu sidder jeg her, den dag i dag, 21 mdr efter og vejer 75 kg!! Jeg har
taget 25 kg på og NU er jeg virkelig FED - det var jeg slet ikke dengang. Vi
er startet op i motionscenter sammen for at tabe os da han også har taget 20
kg på. Men jeg kan ikke træne mere pga dårligt knæ og der går flere måneder
inden det er okay igen.

Jeg er bare så chokeret over hvor meget jeg har taget på - SÅ
hurtigt....trængte til at komme ud med mine følelser...

Knus mig...

Fra : Jette andersen

Dato : 11-03-02 19:56

Hej

Det var uheldigt, at du har taget 25 kg på indenfor 21 mdr. 50 kg er heller
ikke ret meget, men hvor høj er du? Min kærste vejer ca.56 kg og er ca. 1,77
høj, og jeg elsker ham, også selv om han næsten er tynder end en lygtepæl.
Det er også uheldigt, at du ikke er stærk nok i knæet til at tage i
motionscenter for at træne. Men hvad med en tur i svømmehallen og bagefter
ind og sidde i en dejlig opvarmet sauna.

Jette

Fra : Lille mig

Dato : 11-03-02 20:49

Hejsa.

Jeg er 156 høj og vejer 75 kg. Jeg må ikke dyrke motion med knæet...

Fra : LHQ

Dato : 12-03-02 06:25

Ked af at høre om din vægtøgning og dit dårlige knæ.

Når du ikke kan dyrke motion, så kan du i stedet starte med at ændre dine
kostvaner.
Spise lidt mere fedtfattigt, skifte kager og guf ud med frugt, drikke light
i stedet for almindelig sodavand, eller endnu bedre drikke vand! Lidt mindre
sovs til kartoflerne, undgå for meget fedt i pålæg, spring den sædvanlige
søndagsjunkfood over, osv. osv. osv.

Jeg ved det er så let at sige at man _bare_ skal ændre sine kostvaner og det
sker jo heller ikke på en dag.
Start i det små og undgå den daglige tur på vægten - jo mere man står på den
jo mere deprimeret kan man blive - og så er risikoen for at trøstespise
større.

Prøv eventuelt at holde øje med hvad du spiser ved at skrive det ned hver
dag ... det har en ganske god virkning på samvittigheden når man om aftenen
sidder og læser at man nu er _kommet til_ at spise chips eller kager igen

Håber det kan hjælpe dig lidt i gang

Lille mig <helle@jirty.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8d0a4b$0$97381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jette andersen

Dato : 12-03-02 09:40

Hej igen

Hvad med en gå tur, men det må du så vel heller ikke?

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-02 00:13

"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote in message news:<3c8d0a4b$0$97381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hejsa.
>
> Jeg er 156 høj og vejer 75 kg. Jeg må ikke dyrke motion med knæet...

Nu ved jeg ikke hvilken slags knæskade du har og derfor skal du ikke
naturligvis heller ikke dyrke motion, hvis du har smerter.

Men en god "tommelfingerregel" er, at dyrke motion indtil
smertegrænsen (eller bedre en 5-10 minutter inden det gør ondt), men
aldrig over.

At dyrke ingen motion overhovedet er i hvert det mindst smarte.

Mvh

Carsten Riis

Fra : Thorbjørn

Dato : 20-03-02 14:25

> [...]
taget 20
> kg på. Men jeg kan ikke træne mere pga dårligt knæ og der går flere

Man kan sagtens styrketræne i et motionscenter selvom man ikke kan bruge
knæet. Og hvis du betaler for medlemsskabet ville det da være ærgerligt ikke
at få glæde af det. Du må da kunne finde på bedre undskyldninger end det

-Thorbjørn