php er underlig
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 11-03-02 11:07

Hejsa

Jeg sidder og leger med at smide noget apache og php op, men den er lidt
underlig!

Jeg har smidt min egen server op på http://80.196.155.228

men den eksekvere ikke index.php ? nok en opsætning i apache, men hvor ?

Hvis man så selv trykker på index.php ser det også ud til at den kører, men
kun i 2-3 sekunder, så får man bare "page cannot be displayed".
Jeg har haft det sat op før uden problemer, hvor jeg fulgte den
installations
vejledning der er med når man downloader php, men det funker ikke helt.

Jeg har forsøgt at installere den som Apache modul, hvilket jeg også mener
jeg gjorde sidst.

Jeg har også forsøgt at bruge WebCafes guide, men den funkede heller ikke

Nogen der kan hjælpe og se hvad jeg gør galt ?

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 11-03-02 13:10

Hvilket miljø kører du på ?
Windows eller *nix ?

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net
Using F1 never crashed a computer - so far

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 11-03-02 14:32

WinXP så jeg har fulgt guiden til WinNT/Win2K

- Ronni

Fra : Andreas Paasch

Dato : 11-03-02 15:11

ok,

tyder på at du skal se i din httpd.conf-fil efter.

Du skal tjekke din addtype instruks for dette:

AddType application/x-httpd-php .php4 .php .htm .php3 .inc .fire
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Jeg tror det er der den er gal ... samtidig har XP det ikke for godt med
Apache som service, der foreligger fejl som søges rettet i næste version af
Apache til win32.

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 11-03-02 15:37

Hej Andreas

Jeg har allerede skrevet
AddType application/x-httpd-php .php
i httpd.conf
og der lader til at det kun er phpinfo() der laver vrøvl, test.php
som er en løkke fungere fint.

Apache køre ikke som service, men jeg skal selv starte den hver gang.

Ellers tak for hjælpen

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk