Dato for de nyere fortællingerne
Fra : Henriette Idestrup

Dato : 11-03-02 07:38

Jeg har hidtil taget det for givet, at alle kongerigets folketællinger efter
1840 fandt sted d.1-2 og i Worsøe "Håndbog i Slægtshistorie" kan jeg på side
136 læse om dette, at "De følgende folketællinger fandt alle sted 1.febr.".

Nu har jeg så pludselig opdaget, at min morfar benævnes "enkemand" i
folketællingen 1930, hvilket han blev i oktober 1930. Så den må jo være
afholdt på et senere tidspunkt.

Men hvilken ?

Og hvornår er man gået væk fra 1-2 ??

Med venlig hilsen / Kind regards / Mit besten Grüßen
Henriette Idestrup

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Homepage: www.idestrup.dk
E-mail: idestrup@adslhome.dk
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-03-02 10:38

"Henriette Idestrup" <idestrup@adslhome.dk> skrev Mon, 11 Mar 2002
07:37:49 +0100

>Nu har jeg så pludselig opdaget, at min morfar benævnes "enkemand" i
>folketællingen 1930, hvilket han blev i oktober 1930. Så den må jo være
>afholdt på et senere tidspunkt.

Mon ikke det er tællingen i 1834 du tænker på. Og så passer det jo godt
nok.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 11-03-02 10:47

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message
> "Henriette Idestrup" <idestrup@adslhome.dk> skrev Mon, 11 Mar 2002
> 07:37:49 +0100

> Mon ikke det er tællingen i 1834 du tænker på. Og så passer det jo godt
> nok.

øøhh nu tvivler jeg på at Henriettes morfar indgår i 1834 tællingen.....

mvh
Rikke F. Ravn

Aner i Fousing Sogn? Så kig forbi www.fousing.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-03-02 11:12

"Rikke F. Ravn" <rikke@REMOVEfjordbak.dk> skrev Mon, 11 Mar 2002
10:47:18 +0100

>øøhh nu tvivler jeg på at Henriettes morfar indgår i 1834 tællingen.....

Opssss, beklager jeg var lidt for hurtig.
Der stod jo faktisk også 1930.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Hans Poulsen

Dato : 11-03-02 20:26

"Rikke F. Ravn" <rikke@REMOVEfjordbak.dk> wrote in message news:<G3%i8.2636$RB.105072@news010.worldonline.dk>...
> "Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message

> øøhh nu tvivler jeg på at Henriettes morfar indgår i 1834 tællingen.....
>
> mvh
> Rikke F. Ravn

øøhh, Rikke F. Ravn

Ganske vist kender jeg ikke Henriettes alder; men teoretisk kan hun
nemt have en
morfar, der var med i FT 1834. Min farfar, Thomas Poulsen, 1827-1889,
var med i FT 1834 som 7-årig i Nørresundby. Da han blev 55 år fik han
min far, og da min far var 55 år gammel, fik han mig i 1937. Med
venlig hilsen Hans Poulsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 11-03-02 11:25

Henriette Idestrup skrev:

> Men hvilken ?

> Og hvornår er man gået væk fra 1-2 ??

5. nov. 1925.

Thomas T.

Fra : Henriette Idestrup

Dato : 11-03-02 16:25

Tusind tak for svaret.

Du ved vel ikke også om denne dato (5-11), er tællingsdato for
folketællingen 1940 ?

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 12-03-02 00:06

Henriette Idestrup skrev:

> Du ved vel ikke også om denne dato (5-11), er tællingsdato for
> folketællingen 1940 ?

Jo. Det er det - og også for 1935.

Derefter

15. juni 1945