CSS ?
Fra : Jaque

Dato : 11-03-02 01:54

Hej

Hvordan genereres en CSS fil med de egenskaber man vil have ?
Skal et Cascading Style Sheet laves i andre programmer først eller kan FP
klare opgaven. Jeg synes nemlig ikke at kunne få FP til at ændre og tilføje
i CSS filen, men må gøre det manuelt ved at indtaste farvekoder o.s.v. og
det er da meget besværligt. Jeg undrer mig over at det ikke er sådan at en
ændret style medfører opdatering i det linkede stylesheet.
Jeg kan heller ikke finde hvor man ændrer "normal" style, således at fonten
bliver Verdana 8 i alle websider. Jeg får den kun ændret ved manuelt at
skrive en body tags i CSS filen.
Kan FP løse opgaven med stylesheets eller skal man have en anden html editor
til denne opgave ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-03-02 02:31

Mon, 11 Mar 2002 01:53:56 +0100, skrev "Jaque"
<jaque@hotmail.com>:

>Kan FP løse opgaven med stylesheets eller skal man have en anden html editor
>til denne opgave ?

Her ville det være rart at vide, hvilken FP du bruger, for der er
stor forskel i deres måde at håndtere CSS på.

FP 2002 er den, der er nemmest at bruge til eksterne stylesheets.

Ellers findes der et gratis program Top Style Lite på
http://www.bradsoft.com/topstyle/index.asp, som er ganske
fremragende til det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jaque

Dato : 11-03-02 14:28

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Her ville det være rart at vide, hvilken FP du bruger, for der er
> stor forskel i deres måde at håndtere CSS på.

FP 2000 US

> Ellers findes der et gratis program Top Style Lite på
> http://www.bradsoft.com/topstyle/index.asp, som er ganske
> fremragende til det.
> --
Jeg kan ikke få IE6 US til at downloade exe filer ? de bliver blokeret og
ovenstående fil kan ikke downloades ved "save as" på linket. Hvordan får man
IE6 til at acceptere download af exefiler ?

Det virker godnat at man skal bruge andre programmer for at lave CSS'ere -
er det normalt ? Her tænker jeg på at Word2000 f.eks opdaterer den aktuelle
style med de valgte parametre som så kan rettes videre i stylen selv.

Tak