Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HJÆLP - fra dig kamera til pc'er ??
Fra : Lindes

Dato : 10-03-02 18:43

Jeg har været så heldig at låne et digitalkamera her i weekenden, og
skal nu have billederne ind på min pc'er.. men jeg kan bare ikke lige
finde ud af det, så er der ikke en som er lidt hurtig med en
vejledning til mig ??
Jeg har en pc'er med USB port og kameraet er en Canon IXUS.
Jeg har prøvet at sætte ledningen i USB porten og i kameraets stik,
men når jeg gør det går kameraet ud - og kan ikke tændes igen..
hvorfor gør den det ??
Jeg troede at det ville være en let lille ting at overføre billederne
til computeren, men det er det åbenbart ikke ?
Skal softwaren installeres først ?

Ja jeg ved godt at det er mange spørgsmål, og måske også dumme
spørgsmål - men vær sød og hjælp mig da det er 1. gang jeg har prøvet
et digitalkamera.. Jeg overvejer at købe et digi-kamera selv, så det
er nok ikke sidste gang jeg skal lave denne "operation"..

Med venlig hilsen
Charlotte, der skal aflevere kameraet i morgen ;o(

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-03-02 19:34

Sun, 10 Mar 2002 18:42:37 +0100, "Lindes" <charlote@get2net.dk>
wrote:

>Jeg har været så heldig at låne et digitalkamera her i weekenden,

Og du lånte ikke brugsanvisningen samtidig...

>Jeg har en pc'er med USB port og kameraet er en Canon IXUS.

Det har jeg ikke puslet med, men med usb burde det vel være ens for
alle kameraer.

>Jeg troede at det ville være en let lille ting at overføre billederne
>til computeren, men det er det åbenbart ikke ?

Jo, sævanligvis er det.

>Skal softwaren installeres først ?

Til usb-overførsel fra mit olympus behøves ingen driver til Win Xp.
Den registrerer bare kameraet som et eksternt drev, som man kan flytte
billederne fra i f.eks. Stifinder. Ældre windows-versioner kræver en
driver. Den kan du finde og hente på

http://canon.dk/index1.htm

hvor der sjovt nok også er en til WinXp. Desværre bruger canon frames
på en sådan måde, at jeg ikke kan henvise mere præcist. Men deres site
er ret let at finde rundt på.

Ellers: kan du ikke bare ringe til ham, du har lånt det af, og
spørge...

hilsen pl

Fra : Lindes

Dato : 10-03-02 21:06

"Peter Loumann" skrev:
> Og du lånte ikke brugsanvisningen samtidig...
jo jeg mener at jeg fik hele kassen med.. jeg har mest koncentreret
mig om at læse vejledningen til kameraet..

> Ellers: kan du ikke bare ringe til ham, du har lånt det af, og
> spørge...
Nej det kan jeg ikke bare lige gøre.. jeg har lånt kameraet inde på
mit arbejde (for at lære kameraet at kende, så jeg har afprøvet det
inden jeg evt. skal bruge det i forb. med mit job), så der kan jeg
ikke få hjælp før allertidligst i morgen - og så er det jo for
sent..

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 10-03-02 19:55

Du skal bruge den CD, der fulgte med kameraet. På den findes software
(ZoomBrowser Ex) til at downloade fra kameraet til pc via USB.

Efter det er installeret starter softwaren selv op når kameraet er forbundet
og du tænder for det. Det skal stå til af afspille (den lille skyder skal
stå på den blå pil). Husk først at tænde EFTER du har forbundet det.

Fra : Lindes

Dato : 10-03-02 21:24

"Henrik Hougaard" skrev :
> Du skal bruge den CD, der fulgte med kameraet. På den findes
software
> (Zoombrowser Ex) til at downloade fra kameraet til pc via UB.
Jeg kan se at der er nogle forskellige cd-rommer med; "Canon Digital
Kamera Solutions Disk v1.0" "Adobe PhotoDeluxe 3.0, Holme Edition" og
"Adobe PhotoDeluxe 2.0 for Macintosh"
Mon de alle sammen skal installeres (Nej, nok ikke den til Mac. )
??

Der er også en cd-rom "ScanDisk ImageMate Installation CD v 5.03 for
USB" men det ser ud til at den hører til sådan en ekstra "indscannings
mus" (jeg ved ikke hvad det hedder, men måske Compact Flach ?) for der
er også en Quick Start Guide til denne.. Men den har jeg altså ikke
lånt med hjem, så der er vel ingen grund til at installere dette ?

> [...]
skal
> stå på den blå pil). Husk først at tænde EFTER du har forbundet det.

Jamen så må jeg jo lige prøve om det fungerer..

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Lindes

Dato : 11-03-02 00:34

Jeg har nu makket med min computer det meste af aftenen, installeret
den tilhørende software osv.. men intet sker der ! jeg kan simpelthen
ikke tænde kameraet, jeg har ellers forsøgt mig på mange forskellige
måder - men intet virker. Jeg har så tjekket computeren lidt mere
grundigt og fundet ud af at USB porten ikke er installeret, det har
jeg også forsøgt at udbedre -men dette er heller ikke lykkedes for
mig, så ligenu er jeg ret meget negativ .. Pokkers til dumme computer,
øv ! jeg havde ellers sådan glædet mig til at få alle billederne ind
på min egen computer..

Men i skal alligevel have tak for hjælpen Peter og Henrik..
Er der nogen som ved lige præcis hvordan man installerer USB-porte,
vil jeg gerne have nogle gode råd m.v.

Med venlig hilsen
Charlotte

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-03-02 00:56

On Mon, 11 Mar 2002 00:34:26 +0100, "Lindes" <charlote@get2net.dk>
wrote:

>Er der nogen som ved lige præcis hvordan man installerer USB-porte,
>vil jeg gerne have nogle gode råd m.v.

Det kan meget vel være at du skal gøre det et sted i BIOS

--------
Med venlig hilsen

Simon Walther-Larsen

Fjern xxx i emailadresse ved besvarelse hertil

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-03-02 01:00

wrote:

>i skal alligevel have tak for hjælpen Peter og Henrik..

Velbe'!

>Er der nogen som ved lige præcis hvordan man installerer USB-porte,
>vil jeg gerne have nogle gode råd m.v.

Det hjælper på løsningen af sådan nogle problemer, hvis du røber,
hvilken Windows(?)-version, du har - som jeg tidligere har fisket
efter . Et rimeligt forslag: højreklik på Denne computer, vælg
enhedshåndtering, vælg USB-porten, vælg installér / opdater driver. Du
skal nok have Windows-cd'en ved hånden, hvis du ikke har kopieret den
over på puteren.

FUT: news:dk.edb.system.ms-windows
- det betyder, at svar på dette kommer dér og kun dér

G'nat pl