er der generelt mange problemer med ECS K7~
Fra : Jakob H K

Dato : 10-03-02 09:56

Hej

Jeg skal til at anskaffe mig min første pc. Jeg havde egentlig besluttet
mig for et ECS K7S5A bundkort, men jeg synes det virker som om der er
mange problemer med dette kort. Derfor vil jeg lige høre om det generelt
er et kort man skal holde sig fra ?

Alternativet er et soltek til 3-400 kr mere, men man vil jo gerne spare
hvor man kan

Kortet skal bruges sammen med en xp+ 1600 processor og 256 mb ddr ram,
400 watt macron strømforsyning, geforce mx440 grafikkort, silent viking
cpu køler. Er der noget i denne sammensætning der springer i øjnene som
uheldigt ?

MVH

Jakob H K

Fra : Sporten

Dato : 10-03-02 11:27

"Jakob H K" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> er et kort man skal holde sig fra ?
>
> Alternativet er et soltek til 3-400 kr mere, men man vil jo gerne spare

hej
jeg ville helt klart gå efter et soltek. enten SL75DRV2 eller SL75DRV4. de
spiller bare derudaf, så du ikke behøver at bekymre dig om problemer.

Ellers ser jeg ingen problemer med den sammensætning.

jeg køre selv med et SL75DRV4 med 512 MB pc2700 ram og en
Duron(morgan)1000@1333Mhz(jeg har nemlig lige kvast en XP 1800+ snøft.

MVH.
Sporten

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-03-02 11:25

> [...]
> 400 watt macron strømforsyning, geforce mx440 grafikkort, silent viking
> cpu køler. Er der noget i denne sammensætning der springer i øjnene som

Hvis du vil ha' et alm. bundkort som virker til at tænd/sluk, køre
computeren stabilt er ECS K7S5A fint. Jeg kører også selv med det. Det der
efter sigende skulle være problemet, er hvis du vil noget med kortet ud over
det sædvanelige.

Det kører _meget_ stabilt her !

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 10-03-02 11:02

> Hvis du vil ha' et alm. bundkort som virker til at tænd/sluk, køre
> computeren stabilt er ECS K7S5A fint.

Er ydelsen ligesågod som et soltek (evt drv4) kort ? der er jo ingen
mening i at spare 400 kr hvis ydelsen er markant dårligere.

Jeg skal lige understrege at jeg ikke vil arbejde i overclockning etc,
kortet vil blive brugt som foreskrevet

Hygge

Jakob h K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-03-02 12:51

> [...]
> mening i at spare 400 kr hvis ydelsen er markant dårligere.
> Jeg skal lige understrege at jeg ikke vil arbejde i overclockning etc,

Jeg vil tro at Soltek bundkortet er hurtigere.
Den væsentlige forskel mellem de to bundkort er deres chipset. ECS bruger et
SIS735 chipset (nåja...der er kun én) og Soltek bruger VIA KT266A. Det er
nok også her forklaringen på prisforskellen skal findes.
Se evt denne test:
http://www.onepc.net/index.php?view=docs&doc_id=101

P.S. Gør lige opmærksom på hvilken gruppe svarene skal postes til, hvis du
x-poster...

- Lars

Fra : Nix

Dato : 11-03-02 17:52

> [...]
der
> efter sigende skulle være problemet, er hvis du vil noget med kortet ud

Også her!

Nix

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-03-02 12:24

> [...]
> er et kort man skal holde sig fra ?
>
> Alternativet er et soltek til 3-400 kr mere, men man vil jo gerne spare

Da jeg i starten af januar var på udkik efter ny computer, var jeg faktisk
opsat på at købe K7S5A'eren. Ligsom dig synes jeg også der dukkede mange
indlæg op med sære fejl. Jeg fik hurtig indtryk af at dens BIOS var langt
fra færdig.
Det endte med at jeg kastede mig over et Soltek SL-DRV2 og jeg må sige at
det er jeg meget tilfreds med. Flere af mine venner har nogle af de
tidligere modeller og dem har der heller ikke været problemer med. Det er
billigt og stabilt og fungerer fint med mit udstyr (1600+, 256MB RAM,
GeForce2 GTS, 300W PSU)
Måske ville ECS kortet ha' virket ligeså godt, men jeg vurderede at jeg godt
ville give ca 400 kr. mere for at undgå de problemer jeg havde læst om.

- Lars

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-03-02 13:22

SNIP
Der er ingen problemer med overstående konf. ... Når du kører med ddrram og
xp skulle der ik være problemer det er sdram som skaber problemer ...

Fra : Jakob H K

Dato : 10-03-02 15:46

Santa Xcaze <hihi@hihi.dk> wrote:

> SNIP
> Der er ingen problemer med overstående konf. ... Når du kører med ddrram og
> xp skulle der ik være problemer det er sdram som skaber problemer ...

Skal det forstås sådan, at de fleste problemer med kortet skyldes brug
af sd ram ?

Nu har jeg læst et andet sted at der kan være problemer med drivere i xp
og ecs kortet, ved du noget om hvordan det udarter sig ?

Tilsidst har jeg læst at netkort og lyd ikke fungerer under linux, kan
det passe ?

Hygge

Jakob H K

Fra : orbital

Dato : 10-03-02 19:11

On Sun, 10 Mar 2002 15:46:25 +0100, ingen@mail.dk (Jakob H K) wrote:

>Skal det forstås sådan, at de fleste problemer med kortet skyldes brug
>af sd ram ?

Den fornemmelse man har fået fra de mange problem-indlæg er:

fsb 133 sammen med sdram er problematisk. Det er kedeligt problem at
skulle køre en XP cpu på kun 100 fsb. Alternativt skulle låse den op,
og lede efter en meget høj multiplier.

Med ddr ram kan man godt.

> [...]
>og ecs kortet, ved du noget om hvordan det udarter sig ?
>
>Tilsidst har jeg læst at netkort og lyd ikke fungerer under linux, kan

Det er vel et driver spørgsmål. Følger de med ?

www.ocworkbench.com og www.amdmb.com er der forums for ECS. Man kan
læse mange problemer og svar der.

John

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 13-03-02 17:38

Jeg vil nærmere sige at det er bundkortet som skaber problemer, for man
burde da kunne udnytte sdram når bundkortet er beregnet til det ikke sandt.

Fra : jensen

Dato : 10-03-02 21:17

"Jakob H K" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 400 watt macron strømforsyning, geforce mx440 grafikkort, silent viking
> cpu køler. Er der noget i denne sammensætning der springer i øjnene som

spar du bare de 400kr , jeg har en masiken med ECS mb og en med soltek
SL75DRV4 , og er ved at samle en maskine mere og der kommer ECS i da det er
dumt at give 400kr mere for et soltek når man ikke skal oc .

De to maskiner med ECS køre med TB 1,4 , GF3 200 TI , 256mb ddr ram ,
DiamondMax Plus D740X og bruges kun til spil .

den med soltek er en oc masiken

jensen

Fra : Jakob H K

Dato : 10-03-02 21:23

> De to maskiner med ECS køre med TB 1,4 , GF3 200 TI , 256mb ddr ram ,
> DiamondMax Plus D740X og bruges kun til spil .

Kan du mærke stor forskel på ecs og soltek maskinerne i spil/ydelse ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Karsten Krambs

Dato : 10-03-02 21:53

> [...]
>mig for et ECS K7S5A bundkort, men jeg synes det virker som om der er
>mange problemer med dette kort. Derfor vil jeg lige høre om det generelt

De folk der køber et MB til 600 kr. sparer måske også andre steder og
køber billig ram.

Fakta er er dette Motherboard IKKE kan kører stabilt med 2 SDRAM
klodser.

Det kører klippe stalbilt her med DDR.

Jeg opdaterede selvfølgelig BIOS og drivere til alt da jeg kom hjem
med MB, det tog mig 30min - så havde jeg MB oppe og kører - og den
kører stadig 24/7.

Karsten

Fra : Jakob H K

Dato : 10-03-02 21:41

> Det kører klippe stalbilt her med DDR.
>
> Jeg opdaterede selvfølgelig BIOS og drivere til alt da jeg kom hjem
> med MB, det tog mig 30min - så havde jeg MB oppe og kører - og den
> kører stadig 24/7.

Det lyder godt. Jeg skal bruge kortet sammen med DDR ram da jeg
alligevel skal ud og købe nyt

Hygge

Jakob H K

Fra : Tbent

Dato : 11-03-02 18:48

Mit ECS k7s5a kører uden det mindste problen med 2 stk 256mb pc133 blokke.

Thomas

Fra : Steffen Moestrup

Dato : 11-03-02 19:04

On Mon, 11 Mar 2002 18:47:34 +0100, "Tbent" <tbentsen@jubiimail.dk>
wrote:

>Mit ECS k7s5a kører uden det mindste problen med 2 stk 256mb pc133 blokke.

Mit kører fint nu med 2 stk 128 MB blokke hvoraf den ene er nomane,
men det kørte ustabilt før jeg satte Ram og CPu ned i bios (dvs. jeg
kører faktisk kun 1.1 Ghz i stedet for 1.46) - altså vil man for alvor
drage nytte af dette MB skal man investere i DDR-ram...

Steffen