Proaccess og Windows Xp Fjernskrivebord
Fra : Jacob

Dato : 10-03-02 08:50

Hello

Jeg har lidt problemer med Fjernskrivebord (winXP) og Proacces fra
teledanmark, på mit lokale net er der ingen problemer med at bruge
fjernskrivebord det er når jeg vil gennem routeren der opstår problemer, der
er en bestemt adresse *.*.*.3 der skal bruges til web (normalt webserver)
men jeg kommer ikke igennem.
Fejl
http://www.tjenonline.dk/123.htm

Er der ike en der har et forslag !

Tak Jacob

--
\\\|///
\\~~ ~~//

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-03-02 10:44

> Fejl
> http://www.tjenonline.dk/123.htm
>
> Er der ike en der har et forslag !

ja, smid routeren ud.. opsæt en lille pc med eg. freebsd og to netkort..

billigere, bedre... :D

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Leony

Dato : 10-03-02 11:58

"Jacob" <JapJap@everyday.com> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> er en bestemt adresse *.*.*.3 der skal bruges til web (normalt webserver)

Der er sikkert ikke åbnet for den port (3389) fjernskrivebord bruger i
routeren.
Herefter sendes en forespørgsel til eksperten. Forespørgslen åbnes i notepad
her skal ip adressen ændres. Det er computerens interne adresse der bruges,
den skal ændres til den globale ip.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 10-03-02 12:03

> Der er sikkert ikke åbnet for den port (3389) fjernskrivebord bruger i
> routeren.

Den skal der selvfølgelig åbnes for.

Fra : Jacob

Dato : 10-03-02 14:00

Tak for svaret

Det er nok der mit problem ligger med den port ?3389?
det koster 995,- at få åbnet porten hos teledanmark.
Kan det ikke lade sig gøre at ændre porten til 21 ! 53 ! eller
bare en der er åben standart ??

Gider du ikke uddybe dette ?

[...]

Jacob

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-03-02 15:07

> Det er nok der mit problem ligger med den port ?3389?

Korrekt, derfor også mit udsagn med at smide routeren ud..

> det koster 995,- at få åbnet porten hos teledanmark.

det koster 900-1300,- at købe en ny (anden mærke) router. Du skal dog have
nogle til at hjælpe dig med opsætningen. NetGear laver gode produkter til
dette...

> Kan det ikke lade sig gøre at ændre porten til 21 ! 53 ! eller
> bare en der er åben standart ??

windows xp's ting VIL have denne port.. Du har sikkert også "problemmer" med
icq/messenger/spil osv...

En typisk TDC router er lukket på ALLE porte ud over 21, 80, 25, 110 og
enkelte andre.. Dvs. der er to ting at gøre (men mine øjne)

1. "bryde" ind i routeren (det er "ulovligt" jævnført din aftale med tdc, så
det er på eget ansvar).

2) Eller opstille en anden løsning end denne router. Det kunne være en ny
router som du har fuldt kontrol over, eller en pc med en større flexibilitet
og firewall mulighed..

Dumt spørgsmål, hvor mange pc'er er der EFTER routeren? Altså, hvor mange
har du koblet på internettet gennem routeren?

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Leony

Dato : 10-03-02 15:14

> Det er nok der mit problem ligger med den port ?3389?
> det koster 995,- at få åbnet porten hos teledanmark.
> Kan det ikke lade sig gøre at ændre porten til 21 ! 53 ! eller
> bare en der er åben standart ??

Nej det er vist ikke muligt.
Jeg ved ikke hvilken router der bruges til proacces, men mon ikke der står
noget på tdc sider om hvordan porte åbnes.
Cybercity har vist en meget faq om deres router måske du kan hente
inspiration der.

> [...]
> notepad
> ~her skal ip adressen ændres. Det er computerens interne adresse der

Det gad jeg godt, problemet er bare at jeg ikke ved hvad/hvordan. Løsningen
står i det nye nummer af Privat Computer.
Da jeg aldrig har brugt fjernskrivebord ved jeg ikke rigtigt hvordan det
virker.
Her er hvad jeg ved/gætter på:
Når du sender din forespørgsel om hjælp, så sker det via en email med en
vedhæftet fil. Det er denne fil du skal ændre med notepad (højreklik->åbn
med).
Den globale ip er den ipadresse som computeren har ud til verden, kan ses på
www.myip.dk .

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-03-02 20:46

"Jacob" <JapJap@everyday.com> skrev i en meddelelse news:3c8b58d9$0$274$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Det er nok der mit problem ligger med den port ?3389?
> det koster 995,- at få åbnet porten hos teledanmark.

Hvilken type router er det ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Leony

Dato : 11-03-02 21:49

> [...]

> det koster 995,- at få åbnet porten hos teledanmark.
> Kan det ikke lade sig gøre at ændre porten til 21 ! 53 ! eller

Kiggede lige i et gammelt computerblad i går.
TDC's Speedstream routere kan konfigureres via webinterface.
Du skal vist bare indtaste http://192.168.1.1 (routerens ip).
Om det virker eller om det kan bruges ved jeg ikke, men det er da et forsøg
værd.

Fra : SecretMan Denmark

Dato : 06-06-02 00:18

Hvis det er pro@ccess så er der ingen web interface..
så vidt jeg ved er der et serial stik på routeren...forbind det til din com
port..med et kabel...og så kan du via hyperterminal ændre indstllinger..men
hvis du fucker routeren op..så må du jo selv tage ansvar..for tdc yder ikke
support til selv pilleri på pro@ccess