Andet multimedie
bentjuul 3670
VCD
Fra : Kim Thranborg

Dato : 10-03-02 07:56

Hej gruppe

Måske ikke den helt rigtige gruppe, men det nærmeste jeg kunne finde.
Venligst henvis mig til den rigtige hvis der er en mere relevant.

Jeg har et mucho problem med at få lagt DivX komprimerede film over på VCD.
Alle programmer jeg har prøvet indtil nu har fejlet allerede inden jeg får
noget på cd'en, og den ene gang der er blevet en cd ud af det har den
afspillet fint på dvd'en, men desværre uden lyd og billede

Har nogen en ide om hvad jeg kan gøre?
I det mindste et tip om et prog. der kan rekomprimere filmene fra DivX til
et andet brugbart format.

Jeg er snart ved at være så træt af det bøvl der er ved DVD -> VCD, så jeg
er på grænsen til at opgive hvilket normalt ikke ligner mig...

Anyone - please...

Kim Thranborg
kim@thranborg.dk

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 10-03-02 09:37

On Sun, 10 Mar 2002 07:56:02 +0100, "Kim Thranborg"
<kim@thranborgNOSPAM.dk> wrote:

> Jeg har et mucho problem med at få lagt DivX komprimerede film over på VCD.
[...]
> Har nogen en ide om hvad jeg kan gøre?

Kig på http://www.vcdhelp.com hvor der står alt om emnet.

Du skal bruge MPEG-1 eller 2 for at afspille i en DVD-afspiller. DivX
er et format fanden har skabt i vrede.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Leony

Dato : 10-03-02 10:25

"Kim Thranborg" <kim@thranborgNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Har nogen en ide om hvad jeg kan gøre?
> I det mindste et tip om et prog. der kan rekomprimere filmene fra DivX til
> et andet brugbart format.

Brug tmpgenc til at lave konverteringen.
Vejledning og link til download her:
http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Darkh

Dato : 11-03-02 12:45

> [...]
> noget på cd'en, og den ene gang der er blevet en cd ud af det har den
> afspillet fint på dvd'en, men desværre uden lyd og billede
-
Prøv programmet DVD2SVCD. Den kan også rippe fra DivX til SVCD. Der er dog
ikke alle DivX filer som den kan tage endnu.

http://dvd2svcd.doom9.org/

> Jeg er snart ved at være så træt af det bøvl der er ved DVD -> VCD, så jeg
> er på grænsen til at opgive hvilket normalt ikke ligner mig...

Hvis det er direkte fra DVD til SVCD så brug ovenstående program, så er der
ingen bøvl.....kun SVCD'er i top kvalitet.

mvh
Jesper