Req: En variation af javascript til pop up~
Fra : JSC

Dato : 10-03-02 07:33

Scriptet til popup vinduer har været oppe flere gange.
Problemet er dog, at lukker brugeren ikke vinduet, og åbner et nyt popup
vindue, der er større, ændrer vinduet ikke størrelse. - Ret upraktisk.

Jeg har dog set på et website - kan bare ikke huske hvilket - hvor popup
vinduet tilpassede sig den nye størrelse..
Er der nogen, der har et bud på, hvad der skal til?

Scriptet jeg har brugt indtil nu:
"<a href="PARENT WINDOW LOCATION" ONCLICK="window.open('DESTINATION LINK IN
NEW WINDOW',
'NewWindow','toolbar=yes,location=yes,directories=no,status=no,menubar=yes,s
crollbars=yes,resizable=no,copyhistory=yes,width=635,height=260')">Link
description</a>"

--

Jan Skov
___

Vejles Forandring - fra besættelsen til i dag
www.jsc.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-02 08:29

Sun, 10 Mar 2002 07:33:21 +0100, skrev "JSC"
<janskov@christensen.dk>:

>Scriptet til popup vinduer har været oppe flere gange.
>Problemet er dog, at lukker brugeren ikke vinduet, og åbner et nyt popup
>vindue, der er større, ændrer vinduet ikke størrelse. - Ret upraktisk.

På den side, der åbner i popupvinduet skal <body> se sådan ud:
og du er over problemet.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : JSC

Dato : 10-03-02 08:44

[klip]
>Scriptet til popup vinduer har været oppe flere gange.
>
> På den side, der åbner i popupvinduet skal <body> se sådan ud:
> og du er over problemet.
[klip]

Hej Knud

Ja, okay - det kan jeg også gøre.
For mig virker det upraktisk; hvis brugeren fjerner musen, skal de klikker
på thumbnailen for åbne vinduet igen.
Jeg har dog lavet det således, at klikker de på billedet (hele vinduet)
lukkes vinduet, men din løsning dér er bedre :)

Men har nogen en løsning på mit spørgsmål hører jeg gerne fra jer :)

Mvh
Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-02 09:35

Sun, 10 Mar 2002 08:43:40 +0100, skrev "JSC"
<janskov@christensen.dk>:

>Jeg har dog lavet det således, at klikker de på billedet (hele vinduet)
>lukkes vinduet, men din løsning dér er bedre :)

Du kan også gøre det på mange andre måder, det eksempel på
script, du medsendte, må der mangle noget, der må også være noget
i <head>.

Du kan bruge dette, dr skal ikke stå noget i <head>:

"window.open('','popup',
'toolbar=yes,location=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,copyhistory=yes',
'width=300,height=320,left=0,top=0,' )">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.
(De ting, som du skriver no ved er overflødige)

Der skriver du så ved hvert link, hvor sor popupvinduet skal
være.

Vil du gerne have at, der skal kunne være flere åbne
popupvinduer, så kalder du de efterfølgende noget andet, f.eks.
popup2, popup3 osv.

Hvis du vil bruge det script du bruger nu, så kan du lade vinduet
skifte størrelse ved at sætte flg. ind på de efterfølgende sider: