Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvorfor skal jeg betale?
Fra : Glavind

Dato : 09-03-02 22:13

Hej gruppe.
Under stormen for et par uger siden væltede et af naboens store poppeltræer
ned over mit redskabsskur og mit værksted. Heldigvis landede træet på en
skrosten så der var kun minimale skader på nogle få tagplader, disse er nu
skiftet af tømren. Der skulle mobilkran til at fjerne træet, det vejede ca.
800 kg. og var 18 m. højt.
Der var så 2 skovmænd til at save træet i stykker. For et par år siden
væltede at andet af noboens poppeltræer ned over en anden nabo's hus.
Nu viser det sig at det er min husforsikring som skal dække udgifterne. På
denne forsikring har jeg en selvrisiko på 1000 kr.
Jeg mener at det er uretfærdigt at jeg skal have udgifter p.g.a. min nabo's
træer. Der er nu væltet 3 træer ialt, det 3. fik han på sin egen grund. Det
er kun et spørgsmål om tid før de sidste 2 træer vælter.
Kan det være rigtigt at jeg skal betale?
Kan han blive tvunget til at fælde de sidste 2 træer.
M.v.h.
Glavind

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 10-03-02 10:13

Prøv i dk.videnskab.jura

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 10-03-02 21:13

> Kan det være rigtigt at jeg skal betale?
> Kan han blive tvunget til at fælde de sidste 2 træer.

Prøv at ring til forsikringsoplysningen på 33435500

Larsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-03-02 22:45

Glavind wrote:

> Jeg mener at det er uretfærdigt at jeg skal have udgifter p.g.a. min nabo's
> træer. Der er nu væltet 3 træer ialt, det 3. fik han på sin egen grund. Det
> er kun et spørgsmål om tid før de sidste 2 træer vælter.

Jeg kender ikke erstatningsreglerne for træer, men når forsikringen mener, at
din egen forsikring skal betale, må det være fordi de vurderer, at et væltet
træ er et almindeligt hændeligt uheld.
- I så fald bliver det et spørgsmål, om din nabos træer har været til større
fare end træer almindeligvis er - og om din nabo burde have forudset det. Noget
kunne tyde på det når du skriver, at det kun er et spørgsmål om tid hvornår de
sidste falder, men det kan blive et længere slagsmål mellem dig og din nabo.
Jeg vil som andre har gjort foreslå dig at spørge om juraen i
dk.videnskab.jura.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/