|
| Post på worldonline.dk Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 09-03-02 21:27 |
|
Jeg har sendt en del post ud af huset via en worldonline/image.dk adresse.
Og har fået meget få svar?! Det kan jo være, at modtagerne ikke gider svare
på det - men har I andre også oplevet en mulig manglende indgående post via
dem?
Jesper
| |
Andreas Plesner Jaco~ (09-03-2002)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 09-03-02 21:29 |
|
In article <3c8a6ff0$0$34035$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jesper Nielsen wrote:
> Jeg har sendt en del post ud af huset via en worldonline/image.dk adresse.
>
> Og har fået meget få svar?! Det kan jo være, at modtagerne ikke gider svare
> på det - men har I andre også oplevet en mulig manglende indgående post via
> dem?
Nej.
--
Andreas Plesner Jacobsen | Each person has the right to take the subway.
| |
Bertel Lund Hansen (09-03-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 09-03-02 22:38 |
|
Jesper Nielsen skrev:
>Jeg har sendt en del post ud af huset via en worldonline/image.dk adresse.
>Og har fået meget få svar?!
Du kan evt. sende mig en testmail.
--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Rudi Stegen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 10-03-02 01:08 |
|
Hej Jesper Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
> Jeg har sendt en del post ud af huset via en
> worldonline/image.dk adresse.
>
> men har I andre også oplevet en mulig manglende indgående post
> via dem?
Nej!
Og udover jeg (herhjemme) aldrig har anvendt andre, har jeg i
perioder *meget* flittig korrespondance af slagsen, hvor jeg med
sikkerhed bemærker et evt. manglende svar.
Jeg vil gå så vidt som sige, det er udelukket, der kan forekomme fejl
på det område.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Peter Larsen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Peter Larsen |
Dato : 10-03-02 08:31 |
| | |
Rudi Stegen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 10-03-02 09:06 |
|
Hej Peter Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
> http://www.theregister.co.uk/content/6/24290.html
>
> *HOST* .. :D
Men Tiscalis posthus (o.m.a.) i England og i Danmark har intet med
hinanden at gøre.
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Allan Olesen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 10-03-02 09:36 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
>Men Tiscalis posthus (o.m.a.) i England og i Danmark har intet med
>hinanden at gøre.
Worldonline i Danmark har nu også tidligere gjort sig uheldigt
bemærket på dette område. Har du helt glemt den gamle historie med
mails, der blev afvist, fordi Worldonlines mailserver mente, at
modtageren ikke eksisterede? Hvis afsender så bruger noget
Exchange-bras (som vi gør på min arbejdsplads), får han nogle så
uforståelige fejlmeddelelser, at han sandsynligvis opgiver.
Er omtalte fejl i øvrigt helt væk? Jeg oplever stadig jævnligt at
blive afvist med, at jeg ikke eksisterer, når jeg forsøger at _hente_
mail hos Worldonline.
--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.
| |
Michael Legart - Tis~ (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Michael Legart - Tis~ |
Dato : 10-03-02 10:07 |
|
On Sun, 10 Mar 2002 09:36:23 +0100, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:
> Er omtalte fejl i øvrigt helt væk? Jeg oplever stadig jævnligt at
> blive afvist med, at jeg ikke eksisterer, når jeg forsøger at _hente_
> mail hos Worldonline.
Ja, det er sket en gang. At du kan risikere at blive afvist på
pop3 er en helt anden sag.
--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S
Peter Bangs Vej 26, DK-2000 Frederiksberg - http://www.tiscali.dk
Phone +45 3814 7000, Fax +45 3814 7007
| |
Allan Olesen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 10-03-02 11:34 |
|
Michael Legart - Tiscali A/S <mlegart@dk.tiscali.com> wrote:
>At du kan risikere at blive afvist på
>pop3 er en helt anden sag.
Det er muligt. Udefra har jeg ikke mulighed for at vide, om pop3- og
smtp-serveren kontakter samme maskine med henblik på hhv.
authenciering og kontrol af mailadresser. Umiddelbart ville det - igen
for en udenforstående - være nærliggende at have begge sæt oplysninger
liggende i samme database.
--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.
| |
Michael Legart - Tis~ (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Michael Legart - Tis~ |
Dato : 10-03-02 12:47 |
|
On Sun, 10 Mar 2002 11:34:10 +0100, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:
> for en udenforstående - være nærliggende at have begge sæt oplysninger
> liggende i samme database.
Det er også samme database, men hvis SMTP serveren ikke kan få
fat på databasen vil den enten ikke svare eller returnere en
midlertidig fejl så afsenderen automatisk vil forsøge igen.
--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S
Peter Bangs Vej 26, DK-2000 Frederiksberg - http://www.tiscali.dk
Phone +45 3814 7000, Fax +45 3814 7007
| |
Allan Olesen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 10-03-02 13:14 |
|
Michael Legart - Tiscali A/S <mlegart@dk.tiscali.com> wrote:
>Det er også samme database, men hvis SMTP serveren ikke kan få
>fat på databasen vil den enten ikke svare eller returnere en
>midlertidig fejl så afsenderen automatisk vil forsøge igen.
OK.
--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.
| |
Rudi Stegen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 10-03-02 10:55 |
|
Hej Allan Olesen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
> Har du helt glemt den gamle historie med mails, der blev afvist,
> fordi Worldonlines mailserver mente, at modtageren ikke
> eksisterede?
Nej da (omend jeg ikke selv har været udsat for det), men man fik jo
en fejlmeddelelse. Uanset at eksisterende adresser ideelt set altid
bør kunne postes, er der trods alt _meget_ vid forskel på, om de
bliver afvist med en fejlmeddelelser eller bare postes til de evige
bitmarker uden afsenderens vidende.
> Hvis afsender så bruger noget Exchange-bras (som vi gør på min
> arbejdsplads), får han nogle så uforståelige fejlmeddelelser, at
> han sandsynligvis opgiver.
Jo, men man får i det mindste at vide, mailen ikke er kommet
modtageren i hænde.
Se iøvrigt Michaels svar. (Han har fordelen at kunne se det fra den
anden side af ekspeditionsskranken
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
| |
Allan Olesen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 10-03-02 11:29 |
|
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:
>Uanset at eksisterende adresser ideelt set altid
>bør kunne postes, er der trods alt _meget_ vid forskel på, om de
>bliver afvist med en fejlmeddelelser eller bare postes til de evige
>bitmarker uden afsenderens vidende.
Det er vi enige om, men:
>> Hvis afsender så bruger noget Exchange-bras (som vi gør på min
>> arbejdsplads), får han nogle så uforståelige fejlmeddelelser, at
>> han sandsynligvis opgiver.
>
>Jo, men man får i det mindste at vide, mailen ikke er kommet
>modtageren i hænde.
Jeg har set en del fejlmeddelelser, hvor man efter Exchanges
mislykkede tolkningsforsøg (den originale fejltekst kommer ikke med,
da den jo sikkert bare vil forvirre brugeren - *suk*) ikke engang var
i stand til at se, _hvilken_ mail, der ikke var kommet igennem.
--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.
| |
Peter Brodersen (10-03-2002)
| Kommentar Fra : Peter Brodersen |
Dato : 10-03-02 01:49 |
|
On Sat, 9 Mar 2002 21:26:44 +0100, "Jesper Nielsen" <jesniel@mail.dk>
wrote:
>Jeg har sendt en del post ud af huset via en worldonline/image.dk adresse.
Sender du _fra_ den rigtige adresse? Dobbelttjek.
--
- Peter Brodersen
| |
Jens Åge Nørdsen (19-03-2002)
| Kommentar Fra : Jens Åge Nørdsen |
Dato : 19-03-02 20:33 |
|
"Jesper Nielsen" <jesniel@mail.dk> wrote in message
news:3c8a6ff0$0$34035$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har sendt en del post ud af huset via en worldonline/image.dk adresse.
>
> Og har fået meget få svar?! Det kan jo være, at modtagerne ikke gider
svare
> på det - men har I andre også oplevet en mulig manglende indgående post
via
> dem?
Ja da, det forekommer hos alle ISP'ere men de vil IKKE indrømme det.
Posten i din POP3 postkasse forsvinder for evigt. Jeg har oplevet det tre
gange hos WOL og nu bruger jeg kun en postkasse hos dem til ligegyldigt
pladder som kan tåles at mistes. Dengang jeg var afhængig af emailen som lå
på WOL´s servere, så overvågede jeg funktionaliteten af deres mailservere
ved at sende en email via en anden ISP´s SMTP til min POP3 hos WOL og med 5
min mellemrum. Så skete der kl.11 i sin tid at mine kontrolemails udeblev,
men først ½ dag senere kunne WOL finde ud af at meddele servernedbruddet på
deres Usenet NG, og sådan var det hver gang. Jeg fik at vide at posten lå i
relay og ville komme indenfor 3 dage, men mine testmails fra kl.11 til ca.14
var helt forsvundet.
Denne test har jeg lavet med de fleste ISP'ere i DK, og man mister emails
hos dem alle, men de lyver om det !!!
WOL er iøvrigt langt fra den værste, ja faktisk en af de bedre. Hos et idiot
firma som Azero forsvinder emails så tit at deres hotelløsninger er totalt
ubrugelige.
Du skal iøvrigt ikke forvente at folk svarer på dit spam og måske har du
vedhæftede filer som gør at din email blokeres af virusfilter på
emailhotellet eller hos modtageren selv !
Nørden
| |
|
|