Astrid Lindgren's verden
Fra : Palle Christensen

Dato : 09-03-02 20:19

Hej

Vi vil til sommer en tur til Sverige for at besøge sub., er der nogen der
har gode forslag
mht. campingpladser og hvad man "skal" se når man alligevel er der?

Hilsen Palle

Fra : Arne Keller

Dato : 10-03-02 08:29

On Sat, 9 Mar 2002 20:18:30 +0100, "Palle Christensen" <pjc@image.dk>
wrote:

>Hej
>
>Vi vil til sommer en tur til Sverige for at besøge sub., er der nogen der
>har gode forslag
>mht. campingpladser og hvad man "skal" se når man alligevel er der?

Vi var der sidste sommer,vi valgte at overnatte i en hytte i
forbindelse med parken, det var spatanske med rene og pæne hytter og
badefaciliteter. Jeg ved ikke om man kan komme der med sin egen vogn
også.

Det er en god ide hvis børnene er godt inde i Astrid Lindgrens
historier, der er ingen "kørende" aktiviteter som i Legoland, men
flere teaterstykker og personer fra historierne findes overalt.

Det er fedt at møde de sorte riddere fra Brødrene Løvehjerte eller
skalle Per fra Ronja Røverdatter, eller trykke Ronja i hånden.
Emil laver skarnstreger og han far råber over hele parken.
Og Karlsson på taget driller børn og voksne.

Fedt sted.

Et andet sted som mange roser er:
http://www.kolmarden.com/

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarne

Dato : 10-03-02 11:55

Vi var der sidste år og boede med egen campingvogn på den
campingplads der hører til. Aldrig har jeg set så mange børn
samlet på eet sted.

Efter Pippi land kørte vi over til http://www.highchaparral.se

mvh,
Bjarne

Fra : Asle Bjerva

Dato : 10-03-02 16:29

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i melding
> Vi var der sidste år og boede med egen campingvogn på den
> campingplads der hører til. Aldrig har jeg set så mange børn
> [...]

Ikke minst bør man absolutt legge turen om de to stedene i nærheten av
Mariannelund hvor innspillingen av Emil og Alle barnen i bullerbyn ble
gjort: Rumskulla (Emil) og Lønneberga.
I tillegg er det en over 1000 årig ek ved Kvill et par km. fra Rumskulla.
For øvrig er det en utmerket campingplass i Mariannelund (19 km fra
Vimmerby.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamfilter '9' for Epost)