stofanet tilmelding
Fra : Klaus Bergh

Dato : 09-03-02 18:03

Hej alle

Ja så er jeg hoppet på vognen med stofanet. Installatøren skal komme i næste
uge.
Jeg er kommet i tanker om nogle få spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare
på.

-Er det nok at have et ganske almindeligt stofa kabel stik i min vilde
studenter hybel?

-Hvad laver denne installatør egentlig når han kommer?

-En af mine kammerater, kunne ikke få stofanet, da signalet åbenbart ikke
var kraftigt nok, er det normalt?

mvh

Klaus

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 09-03-02 18:39

Held og lykke med stofanet. Jeg hopper snart af det. Jeg har aldrig haft et
mere ustabilt internet ind det.

Mvh
Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-03-02 19:44

> -Er det nok at have et ganske almindeligt stofa kabel stik i min
> vilde studenter hybel?

jeps

> -Hvad laver denne installatør egentlig når han kommer?

Først måler han signalstyrken - derefter (hvis den er høj nok) monterer
han en lille splitter der filtrerer TV/Radio og Data. De nyere filtre
bliver vist monteret inden i den eksisterende dåse. Førhen var det en
ekstern splitter som ikke var særlig køn.

> -En af mine kammerater, kunne ikke få stofanet, da signalet
> åbenbart ikke var kraftigt nok, er det normalt?

Det kan jo ske - det kommer vist an på den enkelte antenneforenings
udstyr og kvalitet af denne - men generelt virker det. Stofanet siger
at bare man har +600kbps (aner ikke hvad det svarer til i dB) så er de
glade og tilfredse med signalet. At man så ikke selv er det er en anden
sag.

Jeg har Stofanet i NTA området i Aalborg Øst. Og har ligget stabilt på
+1000 kbps i 2 år, så jeg klager ikke over hastigheden. Men hvis du
bruger news meget, så vil jeg stærk anbefale dig at finde en alternativ
server. Det er meget ofte at jeg må anvende min "backup-server"
(sunsite.dk) idet news.stofanet.dk er nede eller på anden vis opfører
sig på en ikke tilfredsstillende måde.

<Her kommer en masse brok over pågældende newsserver, spring det over
hvis du er ligeglad>
Jeg har brokket mig over det i telia.internet.stofa gruppen, hvor en
sofanet (ikke stavefejl) medarbejder informerede mig om at news ikke
var noget man betalte for, men blot en service de "forærede" kunderne.
Det synes jeg dog er en mærkelig holdning, idet de skriver på deres
reklamemateriale at de har +36000 grupper på deres newsserver (tallet
er sikkert højere nu) - og når de bruger det til deres markedsføring,
så mener jeg at det er officielt, og at det er noget man som ny kunde
forventer er en del af abonnementet og derfor ikke forventer at få
dårlig oppetider på/service på.
Jeg håber seriøst at Stofanet får taget sig lidt sammen med den server.
Det sker alt for tit at der er nedetid med den, og da det er en "gratis
service" så er det ikke noget man får informationer om via Stofanets
driftsmails, eller på anden vis kan finde forklaringer på, på deres
hjemmeside. Ret ringe efter min mening.
</her slutter mit brok ;->

mvh
Flemming

Fra : SwoP

Dato : 10-03-02 00:36

Har kun et godt råd.
Drop stofanet, har haft lortet i 2 år, kunne ikke bruge f.eks. webcam på
grund af den lorte NAT server de bruger. Når man spiller på nettet har man
en lorte Ping tid. Deres mail server er konstant nede.

Har fået ADSL nu hos TDC og selv om hastigheden faktisk kun skulle være det
halve nu (512) så surfer jeg faktisk hurtigere, min ping er halveret.

Sidst men ikke mindst nu kan jeg suge alt det jeg vil fra nettet for nu er
jeg endelig af med det flexlort (fatter ikke at de ikke vil udbyde flatrate
selv om folk vil betale for det).

Iøvrigt fatter jeg heller ikke hvad man skal med en hurtig internet
opkobling når man f.eks. ikke kan tillade at høre webradio for så er kvoten
brugt op på et par dage.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-03-02 00:42

"SwoP" <swop@swop89.dk> skrev i en meddelelse
> Har fået ADSL nu hos TDC og selv om hastigheden faktisk kun skulle
være det
> halve nu (512) så surfer jeg faktisk hurtigere, min ping er halveret.

Blev du lovet 1024 med Stofanet?

> (fatter ikke at de ikke vil udbyde flatrate
> selv om folk vil betale for det).

Vil folk betale nok til at de kan tjene det samme som de gør med
Flexrate?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-03-02 01:07

Sun, 10 Mar 2002 00:36:27 +0100, "SwoP" <swop@swop89.dk> wrote:

>Drop stofanet[...]

Enig!

>Deres mail server er konstant nede.

Hm - det er nu meget sjældent her. For nogle uger siden havde den en
kort krise. Men ellers kan jeg ikke huske eksempler.

>fatter ikke at de ikke vil udbyde flatrate
>selv om folk vil betale for det

Nå, jeg ville tværtimod foretrække lave grænse mod lavere pris.

Vores forbrugsmønstre er åbenbart meget forskellige. Jeg har to grunde
til at fraråde StofaNet:
- forbindelsen er tit* nede. Som regel ret kortvarigt (20 min. til 2
timer), men det er alligevel irriterende
- newsserveren er en parodi

Jeg hader at betale for ting, der ikke virker. Men for forbrugere med
meget lavt forbrug, som ikke er så afhængige af, at forbindelsen altid
virker, er det et super-tilbud. Og hastigheden er OK, når det kører.

*) har rgistreret 3 perioder inden for den sidste uge, Næstved

hilsen pl

Fra : KÆ-9

Dato : 11-03-02 11:51

"Peter Loumann" < p_loumann@hotmail.com> wrote in message

> Hm - det er nu meget sjældent her. For nogle uger siden havde den en
> kort krise. Men ellers kan jeg ikke huske eksempler.

Det er sjovt nok den samme mailserver...

/KÆ-9

Fra : Jens

Dato : 12-03-02 00:31

"KÆ-9" <The_Wirepuller@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Loumann" < p_loumann@hotmail.com> wrote in message

> Det er sjovt nok den samme mailserver...

Så lugter det jo mere af at det var forbindelsen mellem kunden og
mailserveren der var nede, end mailserveren....

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-02 09:44

SwoP skrev:

>Iøvrigt fatter jeg heller ikke hvad man skal med en hurtig internet
>opkobling når man f.eks. ikke kan tillade at høre webradio for så er kvoten
>brugt op på et par dage.

Det synes jeg da ikke er svært at forstå, men jeg skal da gerne
prøve at forklare det: Alt det der før gik langsomt (med ISDN),
går nu hurtigt. Det er da dejligt.

--
Bertel

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 10-03-02 11:57

> Iøvrigt fatter jeg heller ikke hvad man skal med en hurtig internet
> opkobling når man f.eks. ikke kan tillade at høre webradio for så er
kvoten
> brugt op på et par dage.

Jeps og det kalder de bredbånd LOL

Mvh
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-03-02 12:26

"Thomas Strøm Larsen" <tholar@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeps og det kalder de bredbånd LOL

ordet bredbånd har været meget diskuteret, men jeg har aldrig hørt at
speciel fakturering skulle være en del af det

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dan

Dato : 10-03-02 16:54

Hnmm !!!

Hvis man har døjet med at stofanet er nede og langsom, men samtidig han nå
at hente 5000 mb på et par dage, så har men vel reelt ikke et problem med
forbindelsen.5000 mb om måneden svare jo til ca. 100_cd album med mp3 musik.

Det er nu muligt i rigtig mange byer at få DHCP tildelt op, så undgår man jo
problemer med NAT )

Men det er da dejligt vi lever i et frit land hvor man kan vælge det produkt
der passer en bedst.

MAnge af dem der skriver her er vel reelt folk med pisse små problemer og
det er jo dejligt )

Fra : Hjorth

Dato : 17-03-02 22:07

Hvad er forskellen på NAT og DHCP? - Jeg overvejer at'
koble mig på antenneforeningens Stofa, men der er vist lange ventetider med
installatioenn

Jørgen

Fra : Klaus Bergh

Dato : 10-03-02 17:04

Jeg synes mit indlæg er ved at ændre sig til en for/imod stofa.
Det er muligt at ADSL er et bedre valg. Jeg har ikke fast telefon og ønsker
ikke at bruge 900 kr på at få den åbnet.
Derfor er mit eneste reelle valg stofanet.

mvh

Klaus

Klaus Bergh <klaus_bs@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6df6d$c2t$1@sunsite.dk...

Fra : T Lass

Dato : 14-03-02 20:37

Hej Klaus

Jamen jeg vil da lige sige at jeg nu har haft Stofanet siden sidst i
november og oplevet KUN 1 gang at jeg ikke kunne komme på nettet.
Jeg er nu ganske tilfreds med det og så der der jo lige det at sige at ADSL
hos TDC kan man jo kun opkoble med 2 pc'er og ik noget med at tage den ene
af og så tilslutte en anden NIX det kan man ikke andet som at man KØBER en
IP adresse mere. Det problem har jeg IKKE med STOFANET.
Kender andre her i byen der også har stofanet og INGEN PROBLEMER

Hilsen Tommy