IBM-disk vil kun køre PIO-mode
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-03-02 12:33

Jeg har en IBM-disk (Deskstar GXP 22 GB, DJNA372200), som kun vil køre
Pio-mode under Windows XP.

Den sidder på den primære IDE-channel, og den sidder som master. Som slave
sidder en Liteon-brænder.

Hvad kan være galt her?

Bundkort: ASUS A7A 266E.

Fra : ~~Martin~~

Dato : 09-03-02 14:46

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Pio-mode under Windows XP.
>
> Den sidder på den primære IDE-channel, og den sidder som master. Som slave

Sikkert ikke noget galt. Det hænder en gang imellem at bestemte
hardwaretyper ikke vil køre DMA under bestemte styresystemer.
Alternativt kunne det være din bios opsætning den er gal med.

-Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-03-02 16:23

"~~Martin~~" <boeuf@omk.dk> wrote in message news:a6d37c$rh7$1@sunsite.dk...
> Sikkert ikke noget galt. Det hænder en gang imellem at bestemte
> hardwaretyper ikke vil køre DMA under bestemte styresystemer.
> Alternativt kunne det være din bios opsætning den er gal med.

Det er vel for så vidt også galt nok.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-03-02 14:45

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev
> [...]
> Pio-mode under Windows XP.
>
> Den sidder på den primære IDE-channel, og den sidder som master. Som

Hvordan har du jumpet den? Jeg kunne forestille mig den skal stå som
"Device 0, Slave Present", som du kan se på
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/djna/djnajum.htm (under 16 logical
head)

mvh
Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-03-02 16:23

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> [...]
>
> Hvordan har du jumpet den? Jeg kunne forestille mig den skal stå som
> "Device 0, Slave Present", som du kan se på

Den sidder som Device 0 (master) - altså shipping default indstillingen.

Dvs. en jumper på G-H og en på A-B.

Fra : Christian Mygind

Dato : 09-03-02 17:03

> Den sidder som Device 0 (master) - altså shipping default indstillingen.
>
> Dvs. en jumper på G-H og en på A-B.

Prøv Peters forslag: Sæt den som Master, med en Slave present: G-H og E-F.

/Chr

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-03-02 17:22

"Christian Mygind" <mygindFJERN@c.dk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv Peters forslag: Sæt den som Master, med en Slave present: G-H og E-F.

Jeg prøvede lige uden slave-devicen (brænderen), og det er stadig kun
PIO-mode, så tror du, det vil hjælpe?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-03-02 12:03

> Hvordan har du jumpet den? Jeg kunne forestille mig den skal stå som
> "Device 0, Slave Present", som du kan se på
> [...]

Jeg har prøvet denne opsætning nu, og det ændrer desværre ikke noget.