hvorfor ændres <br> til <br />
Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-03-02 01:02

Hej,
Jeg har fundet et lille nyhedsscript som jeg sidder og roder med.
Det kører uden Mysql dvs med fopen, fputs og fclose.

Man indtaster noget tekst som scriptet smider over i en tekst fil (data.txt)
Det kører sådan set godt nok, men når jeg går i administrationsdelen for at
fjerne et opslag
det hele står i en linie

Nogen der kan hjælpe??

Det hele ligger på en Unix server og jeg har chmodet data.txt filen til 666

Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-03-02 01:21

On Sat, 9 Mar 2002 01:02:10 +0100, "Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk>
wrote:

>Man indtaster noget tekst som scriptet smider over i en tekst fil (data.txt)

.... og scriptet bruger sikkert nl2br() for at rette returns til
tilsvarende HTML-kode.

På et tidspunkt blev funktionaliteten af nl2br() ændret, så den retter
returns til "<br />" (XHTML-style) i stedet for "<br>" (HTML-style).

"<br />" burde også virke i ikke-XHTML-kapable browsere, så det burde
ikke være et så stort problem.

Tillige kan jeg kun anbefale, at man først hælder nl2br() og lignende
på, når noget tekst skal outputtes på den endelige side - ikke når det
bare skrives ned i en fil.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-03-02 02:34

"Peter Brodersen" skrev
> Tillige kan jeg kun anbefale, at man først hælder nl2br() og lignende
> på, når noget tekst skal outputtes på den endelige side - ikke når det
> bare skrives ned i en fil.

For godt !!!!!!!

Det var lige det der skulle til.
Nu virker det hele og jeg kan sove igen :)

Tak!!!!!

Thomas

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 09-03-02 01:22

> [...]
(data.txt)
> Det kører sådan set godt nok, men når jeg går i administrationsdelen for

Sikkert fordi scriptet er lavet til det. <br /> bruges i xhtml med burde
virke alligevel.

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen