Hofteoperation
Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-03-02 23:46

Hjælp søges til min gamle onkel der har en kunstig hofte der har løsnet sig.
Store smerter og lang venteliste (8uger min.)

Guldkorn? Alle råd og tips modtages med tak.(Dog ikke noget med en
landmekaniker eller lign.)

MVH Søren

Fra : kat

Dato : 09-03-02 10:44

"Søren Nielsen" skrev:
> [...]
> Store smerter og lang venteliste (8uger min.)
>
> Guldkorn? Alle råd og tips modtages med tak.(Dog ikke noget med en

Nu er jeg _medmekanikker_ på den slags operationer til dagligt, men
hvad er det helt nøjagtigt, som du vil vide?
--

/kat
---

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-03-02 21:29

"kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Nu er jeg _medmekanikker_ på den slags operationer til dagligt, men
> hvad er det helt nøjagtigt, som du vil vide?

Jeg vil gerne vide om det er rigtigt at der er 8 ugers ventetid? Eller er
der mon ledig kapacitet andre steder i landet? Min onkel bor i Skanderborg.
Hejsa Søren

Fra : kat

Dato : 10-03-02 00:18

"Søren Nielsen" > Jeg vil gerne vide om det er rigtigt at der er 8
ugers ventetid? Eller er
> der mon ledig kapacitet andre steder i landet? Min onkel bor i
Skanderborg.
> Hejsa Søren

http://www.info.sum.dk/ventelister/start.htm

Her finder du måske, hvad du søger. Jeg aner ikke, om deres tider er
_rigtige_ eller ej.

Der skal så lige tages højde for at der til den type operation (som
regel stor og omfattende operationsteknisk), som din onkel skal
igennem, skal der evt. hentes specielle instrumenter/implantater hjem
til sygehuset.
Og det er måske ikke sandsynligt, at man vil re-operere ham andre
steder end der hvor han er primær opereret (Skanderborg?), da de er
helt inde i hans sygehistorie og har de rigtige
implantater/instrumenter.
Du kan da prøve at ringe rundt, men inden de så har fået kaldt ham
ind, fået taget de nødvendige prøver og gjort klar til operation, så
skal der nok være gået en rum tid igen. Så det er måske ikke
arbejdet/anstrengelserne værd?
Det kan være skide svært at acceptere og forstå ventetider, når man er
fyldt med smerter døgnet rundt - og det har man ved en løs
hofteprotese, men det er så også det _våben_ man har - forstået på den
måde: prøv at gøre livet surt for lægerne/sekretærerne der står for
bookningen til operationerne. Ring i tide og utide og forklar, hvor
ondt det gør, så kan det være at der er mere held med tiden lige
pludseligt.
--

/kat
---