Hund gennem Sverrig
Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 08-03-02 15:31

Jeg skal til Bornholm.
Hvordan er det nu med hund gennem Sverrig?
Mvh
Margit

Fra : Pia

Dato : 08-03-02 16:19

Jeg har ladet mig fortælle, at man ikke skal gøre noget, hvis hunden bliver
i bilen gennem landet. Men jeg ved ikke, om det er korrekt. Ellers tager det
måneder at ansøge om det...

:Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-02 17:54

> [...]
bliver
> i bilen gennem landet. Men jeg ved ikke, om det er korrekt. Ellers tager

f.eks. stambog, eller ejerforhold og så fortælle, at man kører til Ystad -
her kører man igen ind til Told og skat og afleverer det papir man fik
udleveret ved f.eks Øresundsbroen - Det er ganske let og tager kun kort
tid - Hunden skal være rabiesvaccineret

Hilsen Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-03-02 18:26

Den holder ikke, du skal faktisk søge om transit tilladelse.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-02 19:20

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Den holder ikke, du skal faktisk søge om transit tilladelse.

stemplet ved ind og udrejse til og fra Sverige - Jeg var på Bornholm sidste
år og udstille min hund og kørte ud og hjem gennem Sverige - Er du bleven
krævet noget andet da?

--
Pia Palmblad Wright - fallohide@mail1.stofanet.dk
FALLOHIDE - Est 1972 - England/Denmark www.fallohide.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-03-02 19:51

Jeg har ikke været gennem Sverige på transit, men iflg de papirer jeg fik
fra Jordbruksverket, da jeg skulle over at parre, skulle man søge om
transitvisum inden man tog af sted

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-02 20:06

> Jeg har ikke været gennem Sverige på transit, men iflg de papirer jeg fik
> fra Jordbruksverket, da jeg skulle over at parre, skulle man søge om
> transitvisum inden man tog af sted

skal IKKE søges om noget som helst -

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-03-02 18:26

Du kan læse alle de svenske regler her: www.sjv.se

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-02 19:21

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-03-02 19:52

Ja men begge regler står på Jordbruksverkets side

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-02 20:08

> Ja men begge regler står på Jordbruksverkets side

hver gang det samme når jeg skal til Bornholm fra Ystad - hvis det ikke er
rigtigt må tolderne åbenbart ikke kunne læse reglerner - jeg laver dem ikke
jeg skal blot følge dem og det har jeg til dato gjort

Fra : Ulla

Dato : 08-03-02 19:17

> Jeg skal til Bornholm.
> Hvordan er det nu med hund gennem Sverrig?
> Mvh
> Margit

Hej!

Ja, jeg kan fortælle dig at du først skal rabbis vaccinere hunden
to ganger (med ca. 3 mån. i mellem kan ikke huske det helt) siden
skal der tages blodprøve på hunden og er den i orden, da først kan
man søge om import tilladelse hos det Svenske Jordbruksværk.
Det koster 400 sv. kr pr år. Du skal også have en sundhedsattest
hos din dyrlæge lige inden du tager til Sverige, den kan man få
som gælder 10 dage eller 6 uger.
Jeg er svensk og tager altid min hund med til Sverige, det er lidt
besværgeligt første gang, men siden skal man kun fornye import-
tilladelsen en gang hvert år og selvfølgelig genvaccinere hunden.
Men du skal regne med det tager 4-6 mån. inden alle papir er
i orden.

Mvh Ulla Nielsen

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-02 19:18

> [...]
> tilladelsen en gang hvert år og selvfølgelig genvaccinere hunden.
> Men du skal regne med det tager 4-6 mån. inden alle papir er

Ikke hvis man skal til Bornholm -

Hilsen Pia

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 09-03-02 00:45

Genomresa till Bornholm Jordbruksverket tillåter genomresa med dansk hund
eller katt i bil på väg till Bornholm under särskilda villkor. Godkända
sträckor är Helsingborg-Ystad, Lernacken/Öresundsbron-Ystad samt
Limhamn-Ystad. Resesträckan i Sverige får inte vara längre än 4 timmar och
hunden/katten får inte lämna bilen. Det är inte tillåtet att resa med tåg.
Djuret ska vara identitetsmärkt med tatuering eller microchip. Om
microchipet inte är av ISO-standardiserad typ ska avläsare medföras.

Djurägareförsäkran ska undertecknas och avlämnas på den svenska tullplatsen
vid ankomst från danska fastlandet och Bornholm.

Jordbruksverket rekommenderar alla djurägare som för in hund eller katt från
Danmark att avmaska sina djur 1-2 dagar före införseln.
Dette er hvad der står:

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 09-03-02 13:11

"Carina Enevoldsen" <hybrid@aussies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
från
> Danmark att avmaska sina djur 1-2 dagar före införseln.

Pia

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 10-03-02 10:26

Tak for oplysningerne!