KazaA på mac?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-03-02 14:31

Findes KazaA eller kompatibel klient til mac OSX? Jeg kender hotline, men
mine windåsevenner benytter kazaA. Jeg har søgt, og på KazaA's side er der
kun henvisning til win, men jeg har ikke så meget forstand på diverse
fildelingsteknologier til nettet.

Mvh. Poul

Fra : Ben Knudsen

Dato : 08-03-02 15:49

Jeg ved ikke med Kazaa, men hvis det er musik, du er efter, så er
Audiogalaxy ret godt. Der findes også en klient til mac, som du finder
her: http://www.macupdate.com/info.php/id/6236

Fra : Tina H.

Dato : 08-03-02 22:19

Hej Poul

Har du prøvet Limewire. Den findes vist osse til Mac Os 10

Check den ud her: http://www.limewire.com

Jeg synes ikke Audiogalaxy har virket ordentligt for mig. Det gør Limewire
til gengæld.

hilsen Tina

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-03-02 14:51

On 08/03/02 22:18, in article B8AEE944.D2ED%tvlyd@worldonline.dk, "Tina H."
<tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Check den ud her: http://www.limewire.com
>
> Jeg synes ikke Audiogalaxy har virket ordentligt for mig. Det gør Limewire

Hej

Jeg kender godt diverse fildelingsprogrammer (og musikhentningsprogrammer),
men det er for at kunne dele med mine venner, der ikke har ftp-server o.l.
De er i forvejen på KazaA, som åbenbart er et hit hos de windåser, og så
ville det være smart at kunne hoppe ind på deres computer på den måde. Men
det er nok windows only.

Poul

Fra : Thøger Terp

Dato : 09-03-02 15:08

Der er en Morpeus klient på vej til Mac, der også understøtter Kazaa - eller
det er jo det samme netværk...

Hvornår den ser dagens lys ved jeg ikke, men der hviskes i krogene at det
ikke vil vare så længe mere som det har gjort.

/Thøger

Fra : Christian Dyhr

Dato : 10-03-02 22:55

On 09/03/02 14:51, in article B8AFD1F1.BB1%skovmand@mac.com, "Poul Skovmand
Thingholm" <skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> ville det være smart at kunne hoppe ind på deres computer på den måde. Men

KaZaA benytter sig af FastTracker-netværket, ligesom Grokster og Morpheus
gjorde, som er meget populært i Windowsverden. Såvidt jeg ved, er der ingen
tilgængelig applikation til Mac, der bruger FastTracker-netværket.

Morpheus er lige gået over til at bruge Gnutella-netværket istedet for
FastTracker, da de mener, at FastTracker er for usikkert.

LimeWire, Mactella, iSwipe og Aquisition til MacOS og Mac OS X benytter sig
af Gnutella-netværket, som er mest populært i Mac-regi.

Aquisition er nok den bedste klient i Mac OS X, da f.eks LimeWire er
udviklet i Java, som ikke kører alt for strålende i Mac OS X endnu.

Om det så er Mac OS X eller LimeWire der skyld i det, skal jeg lade være
usagt.

Selvom ovenstående P2P-applikationer også kan bruges til lovlige formål, så
må man jo nok forvente, at når man er ude i disse grå områder, så må man
også regne med en vis sikkerhedsrisiko, når man benytter sig af dem

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-03-02 09:32

On 10/03/02 22:55, in article B8B194C7.247D%krikke@mac.com, "Christian Dyhr"
<krikke@mac.com> wrote:

> [...]
>
> LimeWire, Mactella, iSwipe og Aquisition til MacOS og Mac OS X benytter sig
> af Gnutella-netværket, som er mest populært i Mac-regi.

Tak for den forklaring. Jeg lader KazaA hvile.

Poul

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-03-02 13:25

tvlyd@worldonline.dk writes:
>Jeg synes ikke Audiogalaxy har virket ordentligt for mig. Det gør Limewire
>til gengæld.

Sjovt. Jeg har præcis den modsatte oplevelse. Men det er også længe siden,
jeg har forsøgt mig med Limewire...

Ben