php og worldonline
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 07-03-02 20:18

Jeg er webmaster på en side der ligger hos worldonline.

Siden har en administrationside hvor det bl.a. er muligt at rette i sidernes
tekst m.m.

Jeg overfører værdier via f.eks. test.phtml?id=1, men dette virker pludselig
ikke længere, jeg har på fornemelsen at det skyldes en opdatering af php på
den pågælende server. Kan det være skylden ? - jeg har via phpinfo set at
build date er den Mar 4 2002... så installationen er ret ny.

Hvordan kan problemet løses ?

Mvh
Bo

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 07-03-02 20:34

jeg glemte lige at nævne, at sidens ejer måske har fået besked om en evt.
ændring, men ikke har fået sendt besked til mig.

Bo

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 07-03-02 21:02

hmm det tyder på at det ikke er ?id=1 der er problemet.

jeg må vist rode lidt videre.....

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 07-03-02 22:36

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> [...]

> den pågælende server. Kan det være skylden ? - jeg har via phpinfo set at
> build date er den Mar 4 2002... så installationen er ret ny.

Det kunne tænkes at der var opgraderet til 4.1.2, og register globals er
blevet slået fra, hvilket vil betyde at du ikke længere kan få fat i $id
mere, men skal have fat i $_REQUEST['id'] .. læs evt. release-notes til
4.1.0 her: http://dk.php.net/release_4_1_0.php

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 07-03-02 23:05

Hej Nezar

som jeg nævner i et indlæg længere oppe, så tyder det på at ?id=1 ikke er
problemet.

jeg har fundet ud af at problemet er:

en rutine gør følgende:
$data = hent noget data fra mysql
kald en funktion test('data '.$data);

funktionen test laver så en eval på data = $data, her efter anvendes $data =
mysql_fetch_array($data), hvilket før har virket uden problemer, men nu får
jeg besked om at $data ikke er et gyldigt mysql resultat....

ovenstående løsning virker måske lidt underligt og kringlet, det er også en
noget ældre sag og jeg ville næppe gøre det på den måde idag...

Bo

Fra : Steen Broelling

Dato : 08-03-02 12:34

Hej...

Årsagen er, at Tiscali har opdateret php til 4.1.2 - jeg har også
hotel dér.
Register_globals virker dog, så det er i hvert fald ikke derfor. Men
det var noget af et hestearbejde at omkonfigurer alle scripts til php
endelser istedet for php4 - og så samtidig sørge for at opgradere
samtlige funktioner/scripts til noget nyt brugbart.

Rart er det dog selvfølgelig, at de endelig har opgraderet.

MVH Steen Brølling
http://www.broelling.dk
"Pete sets the pace to anything..."

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 08-03-02 17:36

"Steen Broelling" <strix@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det var noget af et hestearbejde at omkonfigurer alle scripts til php
> endelser istedet for php4

..php4 bliver da stadig parset med PHP4, så det arbejde var ikke nødvendigt

FUT: worldonline.dk.mysql-php, da vi nu snakker om Tiscalis setup.

Martin Rasmussen