Base64 Encoder
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 27-01-01 18:04

I mit forsøg på at kunne http gennem en proxyserver, søger jeg med lys og
lygter efter en stump kode / package der kan Base64 kode.
Der skulle vel ikke være nogen af jer der ligger inde med det, eller ved
hvor jeg kan hente det henne ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-01-01 18:56

"Rasmus Christiansen" <c971458@student.dtu.dk> writes:

> [...]
> lygter efter en stump kode / package der kan Base64 kode.
> Der skulle vel ikke være nogen af jer der ligger inde med det, eller ved

Ja, der ligger en (+source) på denne side:
http://www.mindprod.com/products.html

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 28-01-01 20:33

Tak. Jeg har hentet den, så det er godt, men jeg har problemmer med at få
oprettet forbindelsen.
Dvs. der bliver returneret True hver gang, selv om kodeordet er forkert.
Hvad gør jeg galt ????

public static boolean proxyconnect(String proxy, String port, String user,
String pass) {
try {
System.getProperties().put("proxySet", "true");
System.getProperties().put("proxyHost", proxy);
System.getProperties().put("proxyPort", port);
String userpass = user + ":" + pass;
String auth = "Basic " + Base64.encode(userpass.getBytes());
URL iadr = new URL("http://www.cnn.dk");
URLConnection conn = iadr.openConnection();
conn.setRequestProperty("Proxy-Authorization", auth);

} catch (IOException e) {
if (debug) System.out.print("Failure in Proxyconnect");
if (debug) System.out.println(e);
return false;
}
return true;
}

Koden skal kun bruges til at se om Proxyserveren kører, derfor en tilfældig
URL.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-01-01 21:06

> [...]

> oprettet forbindelsen.
> Dvs. der bliver returneret True hver gang, selv om kodeordet er forkert.

Så længe du får oprettet forbindelsen, vil din metode altid returnere
true. Du bliver nødt til at lave en test om hvorvidt din kodeord er
accepteret.

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 28-01-01 23:39

Får jeg oprettet forbindelsen, selvom kodeordet ikke er rigtigt ???
Hmmm. Hvordan tester jeg for det ???

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-01-01 19:15

"Rasmus Christiansen" <c971458@student.dtu.dk> writes:

> Får jeg oprettet forbindelsen, selvom kodeordet ikke er rigtigt ???

Ja. Du opretter en forbindelse for at få kontrolleret dit
password. cnn.dk sender dig sikkert en besked tilbage der fortæller
dig om det var gyldigt. Set fra javas synspunkt er forbindelsen gyldig
sålænge du kom i kontakt med cnn.dk.

> Hmmm. Hvordan tester jeg for det ???

Tja, du skal nok studere protokollen for Authentication. Jeg har
aldrig arbejdet med den slags i java, så jeg ved ikke om der allerede
følger noget med, eller om der er nogle gode færdige pakker. Anyone?

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 30-01-01 21:37

Der bliver vel ikke oprettet en forbindelse, hvis kodeordet er forkert. Så
jeg burde vel ikke få noget tilbage fra cnn.dk ???

Fra : Morten Jensen

Dato : 31-01-01 14:28

Rasmus Christiansen wrote:

> Der bliver vel ikke oprettet en forbindelse, hvis kodeordet er forkert. Så
> jeg burde vel ikke få noget tilbage fra cnn.dk ???

Nej, ikke fra cnn.dk, men fra proxyen. Du kan prøve at læse fra din
URLConnections InputStream og sammenligne, når du giver et rigtigt og et
forkert password.

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42