MySQL udskrift
Fra : Allan M

Dato : 07-03-02 17:47

Jeg kan ikke finde ud af at skrive _alt_
indholdet ud fra en tabel ?
Kan nogen hjælpe ?

... Allan

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-03-02 18:06

Allan M wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af at skrive _alt_
> indholdet ud fra en tabel ?
> Kan nogen hjælpe ?

Hvad er problemet?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 07-03-02 18:34

> Jeg kan ikke finde ud af at skrive _alt_
> indholdet ud fra en tabel ?
> Kan nogen hjælpe ?

Mener du 'SELECT * FROM tabel'? Eller et komplet databasedump?

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Allan M

Dato : 07-03-02 19:18

> Mener du 'SELECT * FROM tabel'? Eller et komplet databasedump?

Ja det er det jeg mener. Hvordan skal syntaks'en være ?

... Allan

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-03-02 00:42

> Ja det er det jeg mener.

Æææhh... hvilken?

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-03-02 09:46

> Æææhh... hvilken?

Nå, hvis det er et dump du mener, så brug phpMyAdmin, eller åbn en
konsol og skriv 'mysqldump -A > dump.sql'.

Fra : Allan M

Dato : 08-03-02 16:26

> Æææhh... hvilken?

Ok jeg tager mig lige sammen :)

Jeg vil gerne have et udskrift fra mysql med SELECT * FROM til skærmen men
kan ikke finde
ud af den syntaks jeg skal bruge.

... Allan

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 11-03-02 19:11

> Jeg vil gerne have et udskrift fra mysql med SELECT * FROM til
> skærmen men kan ikke finde ud af den syntaks jeg skal bruge.

Ok... du starte med forbindelsen til DB'en:

---
$link = mysql_connect ("host", "username", "password")
or die ("Could not connect");

mysql_select_db("navn_på_database", $link)
or die("Could not select database");
---

Så skal du lave dit SQL query:

---
$sql = mysql_query("SELECT * FROM my_table") or die(mysql_error());
---

Og så kan du lege med dit resultat:

---
$i = 0;
$count = mysql_num_rows($result);
if ($count > 0) {
while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
echo "Række ++$i<br>";
echo "$row[kolonne1]<br>";
echo "$row[kolonne2]<br>";
echo "<p>";
}
} else {
echo "Databasen er tom";
}

mysql_close($link);
---

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 08-03-02 03:50

"Allan M" <allan@allanm.dk> wrote in message

> Ja det er det jeg mener. Hvordan skal syntaks'en være ?

"Mener du a eller b?"

"Ja!"

?

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 07-03-02 19:30

Det kan være at du kan få hurtigere hjælp på dk.edb.database.

Mvh Stig

Fra : Allan M

Dato : 07-03-02 19:37

> Det kan være at du kan få hurtigere hjælp på dk.edb.database.

Også når det er i forbindelse med PHP ?

... Allan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-03-02 16:44

OK: hvis du gerne vil have et view på skærmen af alt i en given tabel så
er kommandoen "select * from tabel"

den står som regel som default-kommando i phpmyadmin når man vælger en
tabel. Hvis du ikke har phpMyAdmin men arbejder med php og mysql så vil
jeg mene at du til en start skal få den i en fart...

Hvis du gerne vil have skrevet tabellens indhold ud på papir så kan du
vælge print i din browser når du har gjort som anført øverst.

Hvis du gerne vil have data trukket ud i et "dump" så vælg "data only"
nede under "View dump (schema) of table" i din phpMyAdmin.

Jeg refererer her til ver. 2,2,0 af phpMyAdmin, men det ligner sikkert i
andre versioner

Håber at det hjælper!

venligst

Jesper Brunholm

Fra : Allan M

Dato : 08-03-02 16:42

> den står som regel som default-kommando i phpmyadmin når man vælger en
> tabel. Hvis du ikke har phpMyAdmin men arbejder med php og mysql så vil
> jeg mene at du til en start skal få den i en fart...

Jeg har kigget lidt på phpmyadmin men kan ikke få det til at fungere.
Findes der nogle danske sider med support - vejledning ?

... Allan