fredags hygge
Fra : Pylleweb.dk

Dato : 07-03-02 13:25

davser her i gruppen..
Ja, jeg skriver ikke meget her... men ville lige se om nogle havde et godt
råd til mig.
Jeg skal sidde med min kæreste og hygge i morgen, og så skal vi jo ha lidt
godt og spise.
nogen som har en rigtig god ide, helst ikke for dyr, så siger jeg tak
orv, vær lige ops på at vi ikke er i den kræsne ende, og ikke bange for at
prøve nyt,
men helst ikke noget som raclette eller fondue (da øjnene let bliver mætte
før maven)

Mvh Pyllemus
www.pylleweb.dk

Fra : kim rasmussen

Dato : 07-03-02 13:59

"Pylleweb.dk" <pylle@knus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøve nyt,
> men helst ikke noget som raclette eller fondue (da øjnene let bliver mætte

Gå i supermarkedet og køb en dåse snegle,
luk sneglene ud og kom dem i en lille ildfast skål.
½pund smør blandes med 1 bdt.persille hakket ,
5-6 fed hvidløg , 2små skalotteløg der hakkes fint.
salt og peber og 1 spsk. citronsaft.bland det hele sammem.
Fordel smør klatter ud over sneglene ,1 stor tsk. pr snegl.og sæt fadet i
ovnen i 10-12 min. på 200 grader.
Resten af brødet smør du på et godt brød eller flute og spiser det til
sneglene.
Der hører selvfølgelig en god flaske rødvin til
Velbekommen
hilsen kim

Fra : Peter Fleinert

Dato : 07-03-02 19:28

> Gå i supermarkedet og køb en dåse snegle,

Sørg for at det er de ægte vinbjergsnegle der købes. De der afrikanske
skiveskårne sumpsnegle er ikke den dåse værd de ligger i, så hold øje med
varedeklaretionen.
Ellers en god ide.
Peter.

Fra : Pylleweb.dk

Dato : 07-03-02 21:01

jo en god ide.. men der er jo ikke meget "mad" i det ??
så er det jo måske kun til forret ??