Mailcheck del af OS9 ?
Fra : walther

Dato : 07-03-02 10:54

Under kontrolpaneler->Internet->email er der en indstilling til 'email
notification' og man kan bestemme en lyd?

Hvad er det liiige den er til, kan styresystemet checke mail?

Hvis ikke hvad er så den absolut simpleste og mest stabile app der kun
checker en pop3 account, uden alt mulig andet fnidder?

tak,
walther

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-02 14:55

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis ikke hvad er så den absolut simpleste og mest stabile app der kun
> checker en pop3 account, uden alt mulig andet fnidder?

Jeg har altid været godt tilfreds med maildelen i Netscape, og kan man
leve med at browseren nogen gange har svært ved at vise nogle websites,
så er det en meget nem og enkel løsning.

Vi er ved at danne os nogle erfaringer med Eudora, men den har
ihvertilfælde en skavank - nemlig at den ikke kan putte fx. 20
forskellige e-mail adresser ind i adressebogen på en gang, men ellers er
det et kanon godt mail program.

Personligt bruger jeg ikke e-mail opsætning via Internet delen i
æble-menuen.

For at svare på dit spørgsmål, så er en e-mail notification en lyd dit
mailprogram afspiller når der kommet en ny mail - det fungerer kun
ordenligt hvis du har ADSL.

Du sender jo fra en hotmail konto der og er den ikke særlig brugbar.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : walther

Dato : 07-03-02 15:03

> Jeg har altid været godt tilfreds med maildelen i Netscape, og kan man
> leve med at browseren nogen gange har svært ved at vise nogle websites,
> så er det en meget nem og enkel løsning.

Ikke min yndlingsbrowser :)
Jeg bruger nødtvunget IE.
Prøvede en overgang icab, men jeg går i spåner over deres latterligt
håbløse update politik.
Måske man skulle kigge på Opera?

> [...]
> ihvertilfælde en skavank - nemlig at den ikke kan putte fx. 20
> forskellige e-mail adresser ind i adressebogen på en gang, men ellers er

Jeg bruger Eudora til dagligt, og er godt tilfreds, selvom den har en
besynderlig måde at huske adresser på (@ bliver erstattet med - og det
kan den ikke selv finde ud af?!)

> Personligt bruger jeg ikke e-mail opsætning via Internet delen i
> æble-menuen.

Det gør jeg heller, men nu så jeg den lige...

> For at svare på dit spørgsmål, så er en e-mail notification en lyd dit
> mailprogram afspiller når der kommet en ny mail

Det ved jeg godt, men hvad det med OS'et at gøre, Eudora har sin egen
mail lyd ?

> Du sender jo fra en hotmail konto der og er den ikke særlig brugbar.

Bruger jeg kun sammen med news, effektivt spamfilter :)

tak,
walther

Fra : Anders Hvilsom

Dato : 11-03-02 10:58

Hi Walt,
Jeg bruger "Frogslapper" til at checke POP3-accounts - den er lille og
simpel. Fylder ingen ting og spiller lyde efter ønske.

in article 070320021054112026%walther_hansen@hotmail.com, walther at