rigshospitalets stofskiftekur
Fra : Keyser Soze

Dato : 07-03-02 07:52

er der nogen, der kan sende mig en kopi af rigshospitalets stofskiftekur -
altså hvad og hvor meget man skal/må spise de dage kuren står på?!
er der evt. nogen, der kan forklare den..?

Fra : Webwoman

Dato : 07-03-02 08:09

"Keyser Soze" <soze@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogen, der kan sende mig en kopi af rigshospitalets stofskiftekur -
> altså hvad og hvor meget man skal/må spise de dage kuren står på?!
> er der evt. nogen, der kan forklare den..?

Sende dig kuren kan (og vil) jeg ikke.

Men forklare den er nemt:

Det er IKKE rigshospitalets kur - og læger m.fl. fraråder den på det
kraftigste.

Rigshospitalets side om kuren:
http://www.rigshospitalet.dk/rigshospitalet.nsf/AlleTekster/4F20528D387A0ACD
C12569F2005ADA7E

Kuren har floreret i årevis og den er ganske usund.

Den har et lavt indhold af kalorier (gennemsnitlig 550 kcal om dagen) og
derfor taber man sig som gør på enhver anden usund kaloriefattig kur.

Kurens energifordeling er stik mod anbefalinger: 41% fra fedt, 29% fra
kulhydrat og 31% fra protein.

550 kcal kan klart nok heller ikke dække kroppens behov for diverse
vitaminer og mineraler. For særligt udsatte kan det have katastrofale
konsekvenser.

I bedste fald er det bare dumt at gå på kuren.
I værste fald er det sundhedsskadeligt.

Netdoktors omtale af kuren:
http://www.netdoktor.dk/q&a-svar/ernaering/0000022.htm

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik Andersen

Dato : 25-03-02 11:43

Takker, jeg HAR en gang prøvet den, den virker absolut IKKE, fik bare
hovedpine og blev dårlig...

Henrik