Hjælp Geforce4 MX440 hvilken driver
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 21:36

Jeg har lige købt et Daytona GeForce4 MX440 kort, men jeg kan ikke får
nvidia driveren til at virke.

Jeg har flg.

E-Pox K7XA bundkort.
AMD Athlon (k7) 700 MHz

Jeg har prøvet med den der følger med på cden og nvidia 23.11, men intet
virker, jeg kan indstaller men den siger at der er en fejl og der med ikke
kan fuldføre.

Nogle der har et forslag.

På forhånd tak

Martin

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-03-02 22:16

"Martin XXX" <Martin XXXX> wrote in

> [...]
>
> Jeg har prøvet med den der følger med på cden og nvidia 23.11, men
> intet virker, jeg kan indstaller men den siger at der er en fejl og

Prøv med nogle af 27.xx driverne fra denne side:
http://www.nvchips-fr.com/download/downloads.php?Category=10

Jeg mener ikke at der er GF4 (hverken MX eller Ti) support i 23.11
driverne. Bemærk at der er forskellige versioner til de forskellige
windows versioner. Sørg for at bruge den rigtige ellers virker det i
hvert fald ikke.

Jeg har selv oplevet noget lignende i XP hvor den uanset hvad jeg
gjorde meldte fejl og derfor ikke kunne fuldføre installationen /
afinstallationen af driverne - det fik jeg kun løst ved at reinstallere
WinXP.

Flemming

Flemming

Fra : MSH

Dato : 06-03-02 23:21

Hej Flemming

Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem fra arbejde.

Jeg køre XP og har selv haft denne oplevelse som du beskriver.

Mange tak for hjælpen Martin

Fra : BentBent

Dato : 07-03-02 14:15

"Martin XXX" <Martin XXXX> wrote in message
> Jeg har lige købt et Daytona GeForce4 MX440 kort, men jeg kan ikke får
> nvidia driveren til at virke.
>
> Jeg har flg.
>
> E-Pox K7XA bundkort.
> AMD Athlon (k7) 700 MHz

Jeg har også en maskine med en 700 MHz Athlon, Epox bundkort og Daytona GF4
MX440. Jeg har ikke nogen problemer med at makinen er ustabil,. heller ikke
dengang jeg kørte med de medfølgende drivers. Du kan prøve at finde andre
Nvidia drivers her:

http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=9&min=15&orderb
y=titleA&show=15

Måske er det fordi min maskine har en nyere BIOS, jeg har haft voldsmomme
problemer med at min frøs, det lykkedes mig aldrig at fixe det så den kunne
køre stabilt i Win98SE, Win98 eller WinME. Da jeg skiftede til WinXP
forsvandt problemet dog.

Epox BIOS:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios.htm

Ellers kan du have problemer med dine ram Brug f.eks. dette program til at
teste dem http://www.teresaudio.com/memtest86/

Har du de nyeste VIA drivers til bundkortet?
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/drivers/download_ep-7kx
a.htm
-OBS- Har jeg fundet dit bundkort?

> [...]
> virker, jeg kan indstaller men den siger at der er en fejl og der med ikke

Håber det hjælper, men som sagt jeg fik aldrig min til at køre stabilt i
Win98 versionerne - kun skiftet til winXP hjalp. Min min er vist også en
rigtig mandagsmaskine der har haft defekte ram, harddisk der døde (IBM
75GXP) og strømforsyning der brændte af.

Fra : MSH

Dato : 08-03-02 02:10

Hej Alle

Jeg siger tak for hjælpen, jeg endte med at bruge Flemmings råd.

[...]

XP installeret fra bunden og derefter driveren 27.70 fra
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Så virkede det bare havde næsten opgivet mit kort, grafik og tv-out OK.

Med venlig hilsen Martin

Tidligere.