Stofanets newsserver - hvad sker der?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-03-02 20:17

Jeg har siden i går ikke kunnet hente nogen som helst gruppers indhold
med Stofanets newsserver.
Er der nogen der ved hvad der foregår?

Jeg kan fint se nye indlæg, men uanset hvilke indlæg jeg vælger så
melder min newsreader (Xnews) at indlægget ikke findes på serveren og
foreslår så at den kan søge på google efter det.

Jeg har været kunde host Stofa i et par år, og er godt klar over at
deres newsserver ikke lige scorer særlig mange stabilitetspoint, men
denne fejl har jeg dog ikke set før.

Er der andre stofabrugere med samme oplevelse, eller er jeg ene om det?

Flemming

--

Hvis du ønsker at kontakte mig via email, skal "fjerndette." fjernes
fra mailadressen.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 06-03-02 22:18

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev

> Jeg har siden i går ikke kunnet hente nogen som helst gruppers indhold
> med Stofanets newsserver.

Jeg har præcis samme problem. Jeg kan hente oversigten over indlæg, men
når jeg prøver at hente de enkelte indlæg, så får jeg at vide, at 'indlægget findes
ikke længere på serveren' (jeg bruger OE 5.5). Det ser ud til at være håbløst at
gøre opmærksom på det i de interne grupper - flere har forsøgt, men deres
indlæg kan ikke læses.

> Er der nogen der ved hvad der foregår?

Aner det ikke - men det er dybt utilfredsstillende!

Erland

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-03-02 22:36

Wed, 6 Mar 2002 19:16:45 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Jeg har siden i går ikke kunnet hente nogen som helst gruppers indhold
>med Stofanets newsserver.

Nåhr, her er det hele Stofas internet-forbindelse, der har været nede
i 2 omgange. Men en kort overgang kunne jeg da komme på deres news,
selv om en del indlæg fra i går og i dag var "no longer available on
server"

>Er der nogen der ved hvad der foregår?

Spørg i deres egen gruppe, når du kan komme på igen. Du får sikkert
den sædvanlige historie om en front-end, at du "bare" skal skifte
mellem stofas og telias server-alias'er, og at det i virkeligheden er
Windåzens skyld.

>Jeg har været kunde host Stofa i et par år, og er godt klar over at
>deres newsserver ikke lige scorer særlig mange stabilitetspoint,

Ikke just! og på trods af gentagne forsikringer fra Allan er og bliver
det permanent.

hilsen pelo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-02 11:58

Peter Loumann skrev:

>Spørg i deres egen gruppe, når du kan komme på igen. Du får sikkert
>den sædvanlige historie om en front-end, at du "bare" skal skifte
>mellem stofas og telias server-alias'er

Så kan du fortælle dem at det trick ikke hjælper denne her gang.

--
Bertel

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 07-03-02 10:03

Stofa skrammel

Mvh
Thomas

Fra : emj

Dato : 07-03-02 10:49

Thomas Strøm Larsen skrev i <a67ac9$5nc$1@sunsite.dk>:

> [...]

Det er det samme hos mig i Horsens. Det er afsindigt irriterende.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-02 11:57

Flemming Joensson skrev:

>Jeg har siden i går ikke kunnet hente nogen som helst gruppers indhold
>med Stofanets newsserver.

Jeg har nu droppet den for sidste gang.

>Er der nogen der ved hvad der foregår?

Det samme som åbenbart er foregået i hele Stofanets levetid: af
og til kører det okay, men kort efter går den i stå. For et par
uger siden kørte den hurtigt og stabilt som ind i helvede, men
det er gået langsomt ned ad bakke, og for et par dage siden var
der grupper som var blevet tømt for indlæg.

Jeg har i tidens løb skiftet jævnligt mellem Sunsite og Stofanet,
men nu gider jeg ikke skifte mere selv om det piner mig lidt at
belaste en offentlig server (som i høj grad benyttes af
udenlandsdanskere og udlændinge som ikke har andre muligheder)
når jeg betaler for en der burde virke.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-03-02 13:35

Thu, 07 Mar 2002 11:56:47 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg har nu droppet den for sidste gang.

Det lyder fornuftigt! Men den er lidt ondsindet: så kører den fint
nogle uger, man flytter sin aktivitet og glæder sig, indtil det går
galt igen. Og det irriterer mig at
- betale for noget, der ikke duer
- nasse på en gratis facilitet, jeg ikke burde have brug for
- skulle foredele mig på flere servere (sunsite/netsite har ikke
udenlandske), hvor jeg burde kunnen øjes med en.

hilsen pelo

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 08-03-02 20:16

Svaret er højt og tydeligt: DER SKER IKKE FEM POTTER PIS, og det er ved at
være PISSETRÆLS.
Jeg har haft følgende problemer lige siden jeg fik "ganske enkelt bedre
internet" i maj 2001:
Kan ikke logge på.
"leder efter vært" på NG
"tilsluttet" på NG
3 dage gamle indslag i NG

At de så har sat prisen op med 50% her på det sidste, gør jo ikke sagen
bedre.

Hvad skal jeg sige:
Da vi snart står overfor en flytning, vil jeg derfor STÆRK overveje en anden
udbyder.

Venligst
Henrik Kjeldsen

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91C9CE46D1B70joenssoncsaucdk@130.225.247.90...

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-03-02 22:51

On Fri, 8 Mar 2002 20:16:28 +0100, "Henrik Kjeldsen"
<hkmk@mail.stofanet.dk> wrote:

>Hvad skal jeg sige:
>Da vi snart står overfor en flytning, vil jeg derfor STÆRK overveje en anden
>udbyder.

Go' ide. Jeg kører i øjeblikket ISDN indtil jeg får min ADSL.

Grunden til at jeg droppede Stofa for en måned siden var primært
prisstigningen og den næsten aldrig fungerende newsserver.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Bjørn og Betina

Dato : 09-03-02 12:53

> Svaret er højt og tydeligt: DER SKER IKKE FEM POTTER PIS, og det er ved at
> være PISSETRÆLS.

Jeg har opgivet stofas newsserver og bruger i stedet sunsite, men det er jo
ikke det jeg betaler for.

> Jeg har haft følgende problemer lige siden jeg fik "ganske enkelt bedre
> internet" i maj 2001:
> Kan ikke logge på.
> "leder efter vært" på NG
> "tilsluttet" på NG
> 3 dage gamle indslag i NG

Det fejl kommer jo nærmest daglig, men hvad det er jo hvad man åbenbart kan
forvente. Jeg fik igår at vide fra en stofanet nørd at news var en bonus til
pakken og at det kun var en "service" stofas side. Derefter påstod han
hårdnakket at det kørte jo ikke ret meget dårliger en andre steder.(må være
rusland han snakke om)

> [...]
> bedre.
>
> Hvad skal jeg sige:
> Da vi snart står overfor en flytning, vil jeg derfor STÆRK overveje en

HVad fanden skal du til flytte.

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 08-03-02 23:32

Sendte et indslag 8/3-02 kl. 19.00. kl. 23.30 kunne jeg stadig ikke se det.
Dette indslag er skrevet og sendt 8/3-02, kl. 23.30
Bliver kritik til "ganske enkelt bedre internet" censureret

henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-03-02 16:03

"Henrik Kjeldsen" <hkmk@mail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Bliver kritik til "ganske enkelt bedre internet" censureret

Det tør jeg godt svare Nej til

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?