Session aktiveringsproblem
Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 06-03-02 19:16

Jeg har et mindre problem med mine sessions... jeg har aldrig leget med det
før så jeg kunne godt lige tænke mig at gøre det nu.

problemet er faktisk allerede når jeg skal lave en session... jeg bruger
nedenstående kode...
----
if ($navn) {
session_start(); // Lad os begynde!
session_register("navn"); // Gem
}
----
som jo refererer til at jeg allerførst skal lave en variabel $navn, den
bliver produceret i en formular på samme side og ser sådan her ud...
(sammen med resten af indholdet imellem body tags'ene)
----
<?php if ($navn) { ?>

Gå nu videre til <a href="session2.php">seesion2.php</a>

<?php } else { ?>

<form action="session1.php">
<input type="text" name="navn"><br>
<input type="submit" value="okiedokie">
</form>

<?php } ?>
----
*hvis der er nogen der genkender den her, så er det fordi jeg har fået det
fra netcoders.dk*

Mit problem opstår når jeg har udfyldt formularen og den går til samme side
med variablen $navn sat, for så får jeg det her output i browseren, og det
er hver gang jeg gør det.
----

Warning: open(/tmp\sess_7a5542a9e8d0d12227156a7b01328c04, O_RDWR) failed: m
(2) in C:\apache\htdocs\learning\sessions\session1.php on line 3
Tak for det!
Gå nu videre til seesion2.php
Warning: open(/tmp\sess_7a5542a9e8d0d12227156a7b01328c04, O_RDWR) failed: m
(2) in Unknown on line 0

Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the
current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

----

Er det noget jeg har KOPIERET forkert ind i siden???...eller skal jeg sætte
noget i en config fil?

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 06-03-02 21:04

> [...]
0

> Er det noget jeg har KOPIERET forkert ind i siden???...eller skal jeg

det ser ud til at din session.save_path er sat forkert (/tmp) prøv at se
efter om "session.save_path" er sat korrekt i php.ini med dette script (du
kan også se hvor php.ini ligger)
<?
phpinfo();
?>
i min står den til "C:\PHP\sessiondata"

mvh
Jacob Brandrup

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 06-03-02 23:07

Man i like you!!

> i min står den til "C:\PHP\sessiondata"

og jeg prøvede at sætte min til den rigtige sti... og nu virker det!!:..
damn..
jamen mange tak!...

jeg forstår det bare ikke.. jeg havde lige installeret det (igen) og det
virkede bare ikke....
men mange tak