Radeon 8500 med 128MB - performance?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-03-02 19:14

Jeg har læst rygter om at der er kommet nogle Radeon 8500 kort med
128MB på.
Er der nogen der ved noget om hvornår disse kommer til Danmark, eller
bare om performance er højere eller hvad der er af fordele ved de
ekstra MB.

Ud over de 25MHz så er der yderligere en forskel på 128MB kortene,
nemlig at LE udgaven ikke har DVI udgang.
Er der nogen der ved om der er andre forskelle?

Flemming

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-03-02 21:15

Øh mig bekendt har LE udgaven DVI udgang !

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-03-02 21:54

"Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> wrote in

> Øh mig bekendt har LE udgaven DVI udgang !

Ifølge et indlæg (måske flere) på www.rage3d.com's fora så er det kun
ATI Retail udgaven af Radeon8500 med 128MB RAM der har DVI. Radeon
8500LE med 128MB har kun VGA og SVHS udgang (64MB udgaven har DVI).

Se iøvrigt:
http://www.tech-report.com/onearticle.x/3374
Der står blandt andet:
"...<SNIP> The only omission: the 8500LE card lacks the DVI output of
the regular 8500 card, so the LE won't directly support digital flat
panels or dual-monitor setups....</SNIP>"

Den skulle være god nok med at LE-128MB udgaven ikke har DVI udgang.

Flemming

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 10-03-02 23:15

Jeg har en LE-udgave. Den har dvi-udgang.

/Jeppe

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-03-02 19:59

[posted and mailed]

"Jeppe Vesterbæk" <jeppeojeppe_ingenspamtak_@hotmail.com> wrote in

> Jeg har en LE-udgave. Den har dvi-udgang.

Ja men du har vel ikke LE-udgaven med 128MB RAM? (i bekræftende fald,
hvor har du så fået den fra?) De udgaver der findes i DK har "kun" 64MB
RAM.

Det er 128MB LE-udgaven der nævnes i artiklen, og det er den jeg
hentyder til i subject. ATi har åbenbart valgt at skære DVI væk og i
stedet putte 64MB RAM på kortet. Det var blot denne info jeg prøvede at
få lidt klarhed over.

mvh
Flemming