Passiv køling på Asus Geforce 256 32 mb dd~
Fra : Lars \(fjern ZZZZ i ~

Dato : 06-03-02 19:05

Hej!

Tror I, at det er muligt at køre uden blæser på en geforce 256 gpu?
Jeg har pillet den eksisterende køler af, fordi den var begyndt at larme, så
har jeg sat en køleprofil på, lig den, som sælges ved studiedata, her er et
link til køleprofilen
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=308&page=1.

på forhånd tak
/lars, århus

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-03-02 11:03

> [...]

> har jeg sat en køleprofil på, lig den, som sælges ved studiedata, her er

Tror du ikke hellere du skulle have købt sådan en her så?
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1

Mit eget v6600 GF256 bliver ca 70grader varmt når man måler på bagsiden af
kortet lige under chippen, bare til reference.

/Søren

Fra : Gul

Dato : 07-03-02 11:29

Det gjorde mit også. Nu har jeg sat en lille (40mm) blæser fast med
dobbeltklæbende tape på bagsiden af kortet(ingen køleprofil) resultat :
MEGET mere stabilt kort, og den larmer stort set ikke.

Fra : Lars \(fjern ZZZZ i ~

Dato : 07-03-02 21:33

> Tror du ikke hellere du skulle have købt sådan en her så?
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1

Jo, meget muligt, men jeg har slet ikke købt noget hos studiedata, jeg så
bare de havde et billede af den samme køleprofil, som jeg havde liggende.

> Mit eget v6600 GF256 bliver ca 70grader varmt når man måler på bagsiden af
> kortet lige under chippen, bare til reference.

Ok, er det med zalman profilen på?

Men uanset hvad kommer jeg nok en papst blæser på chippen.

/lars

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-03-02 21:54

> Ok, er det med zalman profilen på?

Nej det er med noget nær den mindste blæser jeg nogensinde har set.
Der er et billede af kortet her:
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_136080.html

> Men uanset hvad kommer jeg nok en papst blæser på chippen.

Tror en zalman profil villle være ligeså effektiv hvis du har et ordentligt
airflow i dit kabinet.
(Køber selv sådan en til mit næste grafikkort.)

Mvh. Søren