Udgivelse af hjemmeside
Fra : Svein Solberg

Dato : 06-03-02 10:00

Hej,
Jeg har min hjemmeside liggende på computeren på C:/dokumenter/my
webs/Sun-Gem og åbningsfilen ligger så i Sun-Gem (c:/dokumenter/my
webs/Sun-Gem/index.htm).
Der er overført til serveren med http://sun-gem.dk men den er oprettet i
http://sun-gem.dk/sun-gem hvilket mildt sagt er noget upraktisk.
Hvad har gået galt?
Svein

Fra : Rita

Dato : 06-03-02 12:21

"Svein Solberg" <sun-gem@adr.dk> skrev
> http://sun-gem.dk/sun-gem hvilket mildt sagt er noget upraktisk.
> Hvad har gået galt?

Hej Svein
Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så kan du ikke forstå, hvorfor
man ikke kommer ind på startsiden, når man skriver:
http://sun-gem.dk ?
Jeg kan se, at du har kaldt den venstre halvdel af siden for:
'venstre.htm' og den højre halvdel for 'indhold.htm', for at man
skal komme direkte ind på din forside ved at taste http://sun-gem.dk
så skal du kalde den samlede forside for: 'index.htm' eller måske
'default.htm'.
Eller er det slet ikke det, der er problemet?
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita

Dato : 06-03-02 14:08

"Svein Solberg" skrev
> Der er overført til serveren med http://sun-gem.dk men den er oprettet i
> http://sun-gem.dk/sun-gem hvilket mildt sagt er noget upraktisk.

Hej Svein
Jeg retter lige mig selv. Jeg kan godt se, at du har kaldt den samlede startside
for index.htm. Når du skal overføre filerne til http://sun-gem.dk , kan jeg ikke tro,
at du skal oprette en mappe til siden.

Når jeg selv uploader til Tripod via FTP, så skal jeg bare overføre filerne direkte,
når jeg er kommet igennem. De skal ikke lægges i mapper.

Når jeg uploader filer til Esenettet, så kan jeg, når jeg kommer igennem via
FTP, se der ligger nogle mapper i forvejen. På Esenettet skal man åbne mappen,
der hedder: 'doc' og alle filer, der skal overføres skal lægges direkte i denne
mappe.

Min nuværende hjemmeside ligger på Cliches server. Når jeg kommer igennem
via FTP, kan jeg se 2 mapper. Den ene hedder 'wwwroot'. Denne mappe skal
åbnes og filerne skal ligges direkte i denne mappe.

Hilsen Rita

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-02 14:22

Wed, 6 Mar 2002 09:59:30 +0100, skrev "Svein Solberg"
<sun-gem@adr.dk>:

>Der er overført til serveren med http://sun-gem.dk men den er oprettet i
>http://sun-gem.dk/sun-gem hvilket mildt sagt er noget upraktisk.

Indexfilen skal ikke ligge i mappen sun-gem, den skal ligge i
roden af dit websted.

Hiv indexfilen ud af mappen sun-gem og ret links til, så de
refererer til siderne i mappen.
--
med venlig hilsen
Knud