blodsænkning
Fra : bener

Dato : 27-01-01 01:22

hejsa er der nogen der kan oplyse mig om hvad blodsænkning er, eller hvor
jeg kan finde info om det,
det er noget min mor netop har fået konstateret.
jeg har prøvet at søge men lader til at søgemaskinerne er lidt sløve iaften
ihvertilfælde her fra Grønland.
på forhånd tak Bent

Fra : Leo Laursen

Dato : 27-01-01 09:38

I artikel <1Poc6.629$fW2.11615@news.get2net.dk>, skrev "bener"
<bener@greennet.gl>:

> [...]
> konstateret. jeg har prøvet at søge men lader til at søgemaskinerne er
> lidt sløve iaften ihvertilfælde her fra Grønland. på forhånd tak Bent

Blodsænkning er blot en måling der siger noget om hvor meget
proteinstof der er i blodet.
Ved mange tilstande eller sygdomme er sænknings reaktionen
forhøjet. I sig selv betyder det ikke meget, men det kan være med
til at lede diagnosen på rette spor.

Leo

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-01-01 00:05

bener wrote:

> hejsa er der nogen der kan oplyse mig om hvad blodsænkning er, eller hvor
> jeg kan finde info om det,

Har du prøvet http://netdoktor.dk
(min http-adgang er desværre i udu lige nu, så du må selv lede lidt)

--
Med venlig hilsen Carsten Riis