Min kat brækker sig.
Fra : Carsten

Dato : 05-03-02 23:05

I de sidste to måneder har min kat brækket sig unormalt meget (15-20 gange i
alt). Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan afhjælpe
problemet? Han er en normal korthåret kat og får udelukkende Hills foder at
spise.
Hjælper det med kattegræs eller hairball control fodder i stedet for det
almindelige?
Hvad er kattegraæ i øvrigt godt for?
M.v.h.
Carsten

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-03-02 23:26

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> I de sidste to måneder har min kat brækket sig unormalt meget (15-20
gange i
> alt). Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan afhjælpe
> problemet?

Ja! tag katten med til dyrlægen . .. det ville jeg i al fald for
længst have gjort .. og dyrlægen er den mest kompetente til at
afhjælpe problemet ..

Med venlig hilsen Ami

Fra : Morten Juel

Dato : 05-03-02 23:46

Har du givet den andet foder, hvis vores ene kat får noget at det rigtigt
billige stas, så brækker den sig hele tiden, så det er kitekat den får

Morten
Golf II GTI
XS400Seca

**som har www+mail plads til salg, kan også bruges med eget domainenavn**

Fra : Ann K

Dato : 06-03-02 00:27

Hej Carsten.
Har du mon bemærket at det er fældetid???
Kattene slikker derfor meget hår i sig... prøv at give katten lidt
kattemalt ( ca 2 cm, én gang om ugen) - + foderskift til hair-ball
control...
Hvornår brækker katten sig? hvis det er lige efter, den har spist, kan
det være fordi den sluger maden for hurtigt... dette vil control-foderet
også hjælpe på... det er større bidder end alm. foder, dvs der skal
tygges Det kan også hjælpe på forslugenheden at den har ubegrænset
adgang til foderet - altså at du ikke kun giver en afmålt portion 2 - 3
ganga dagligt...
Selvfølgelig skal du have udelukket at der kan være tale om sygdom...
men hvis katten virker frisk, glad, aktiv og blank i pelsen - og har
gjort det hele tiden - så ville jeg da lige se tiden lidt an efter
foderskiftet...

Kattegræs diskuterer de lærde stadig nytten af Nogle siger, at
katten spiser det for kunne kaste op... nogle, at den gør det for undgå
opkastningerne... nogle, at den "pakker" små knoglestumper i tarmen ind
med græsset (hos indekatte uden adgang til byttedyr er græsspisning
altså en "rest" af rovdyr ... nogle, at katten spiser græs fordi den
mangler bestemte sporstoffer/vitaminer/"et eller andet"... osv, osv...
Vælg selv fra hylde 1....

Mvh Ann - og Aske, der brækker sig næsten dagligt, og som ikke er syg,
kun forslugen, hvis han har været væk fra maden for længe

Fra : Kate

Dato : 06-03-02 18:36

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in news:a63k83$gce$1@sunsite.dk:

> Kattene slikker derfor meget hår i sig... prøv at give katten lidt
> kattemalt ( ca 2 cm, én gang om ugen) - + foderskift til hair-ball
> control...

Blander mig lige. Jeg giver jo ikke Lante Hairball faoderet mere fordi
han selv skiftede sig over på Hill's. Er malten noget du har let ved at
få i dine? Jeg prøvede engang da Oliwer levede, men det var ikke noget
hit. spekulerer lidt på om Lante kan komme af med sit hår, for han
brækker sig også mere end J&S

Kate

Fra : Ann K

Dato : 06-03-02 23:09

Hej Kate.
>Er malten noget du har let ved at få i dine?
<> Hæ, det kommer vist an på, hvem der skal have det... Aske guffer
kattemalt som var det slik - og bliver ved med at slikke min finger,
indtil ikke engang duften er tilbage! Saga er næsten lige så glad for
det (Heldigvis! Ranje spiser det fordi Aske gør... Tænk, hvis han
gik glip af noget spiseligt - skidt med at det ikke smager særlig godt!
Tjalfe skal vi være to om... én til at holde katten fast + én til at
smøre kattemalten godt ind i pelsen på hans ene forben (nej, han får det
ikke direkte i munden - han bider!)... på denne måde er han tvunget til
at slikke sin pels ren... men man kan se at han gør det med alle tegn på
lede!
For én gangs skyld er der noget her i huset, som er let... det er nemlig
kun Aske, som får kattemalt jævnligt ) De andre får det kun i et par
uger, netop i forbindelse med fældningen...
Mvh Ann

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-03-02 08:59

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du givet den andet foder, hvis vores ene kat får noget at det rigtigt
> billige stas, så brækker den sig hele tiden, så det er kitekat den får

> [...]

I min verden er Kitekat noget billigt stads!!!! Men ok.... Det er nok det
beste Netto har

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Morten Juel

Dato : 06-03-02 22:57

> I min verden er Kitekat noget billigt stads!!!! Men ok.... Det er nok det
> beste Netto har
Tjaa Tommy, jeg kan kun gi dig ret, men den ene gidder ikke æde royal-canin
eller hvad det nu hedder, og de elsker begge to kitekat tør fodder, så det
får de

Mvh
Morten

Fra : Kate

Dato : 06-03-02 18:40

"Carsten" <try.to@guess.who> wrote in

> [...]
> (15-20 gange i alt). Er der nogen der har nogen ideer til hvordan
> jeg kan afhjælpe problemet? Han er en normal korthåret kat og får

Hej Carsten

Ikke for at male fanden på væggen, men jeg synes du skal tale med en
dyrlæge. Jeg mistede en 8½ år gammel kat i April 2001 pga en ondartet
leukæmi, som slog sig på mavens slimhinder. Oliwer kastede også
unormalt meget op i de sidste par måneder, desværre var jeg alt for
længe om at se det som et problem, fordi jeg ikke var opmærksom på at
de fortrinsvis var ham som kastede op. Efter hans død bliver der stort
set aldrig kastet op.
Altså det behøver ikke være så alvorligt, men hellere få katten
undersøgt for en sikkerheds skyld.

Kate