PHP & MS Access på Win2k
Fra : Jesper Vels

Dato : 05-03-02 20:39

Hej

Er der nogle der vil smide et eks. hvordan man får php og access til at
virke?

Skal access databasen være placeret på serveren?

/Jesper Vels

Fra : Jacob Brandrup

Dato : 07-03-02 01:34

> Er der nogle der vil smide et eks. hvordan man får php og access til at
> virke?

MS Access er ikke direkte suppoteret af PHP så du skal bruge en ODBC
driver for at kunne få kontakt til til den.

Du kan læse mere omkring PHP og ODBC her
http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php

og nej databasen behøver ikke at kigge på den samme server som
webaplikationen
du skal dog kunne få kontakt til den fra webserveren ;)

mvh
Jacob Brandrup

Fra : Henning Birch

Dato : 07-03-02 11:12

Hej

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> skrev i

> Er der nogle der vil smide et eks. hvordan man får php og access til at
> virke?

Jeg havde på et tidspunkt et link til en dansk opsætning af
apache/php/access - det er blevet væk, men prøv en google søgning.

Hvis du vil starte med de danske
http://www.google.com/search?hl=en&q=ms+access+php+site%3Adk

Slet site:dk hvis du er ligeglad med sproget.

> Skal access databasen være placeret på serveren?

Det eksempel jeg havde skulle der etableres kontakt til ODBC - jeg vil tro
at det ikke behøver at være på samme maskine (server) ?

--
Henning