Indsættelse i HTML-fil
Fra : Thomas Iversen

Dato : 05-03-02 15:38

Hej

Jeg er igang med at få en php side til at indfører noget tekst i en
html-fil. Problemet er at teksten skal stå i en tabel, som befinder sig 6
linier oppe i forhold til bunden af filen.

Med kommandoen:

indføres den korekte tekst i bunden af filen, men hvordan får jeg den
indført 6 linier længere oppe?

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-03-02 17:02

Davs

> [...]
>
> Med kommandoen:

> indføres den korekte tekst i bunden af filen, men hvordan får jeg den

Indsæt en kommentar på det rigtige sted, f.eks. <!-- Her skal jeg sætte
ind -->

Nu kan du åbne filen, erstatte kommentarent med noget tekst og gemme filen
igen.

$erstat_dette = "<!-- Her skal jeg sætte ind -->";
$file_content = implode("", file("sti/til/filen"));
$file_content = str_replace($erstat_dette, $den_nye_tekst, $file_content);

eller hvis det skal gøres flere gange

$file_content = str_replace($erstat_dette, $den_nye_tekst.$erstat_dette,
$file_content);

.... og så skal $file_content bare skrives tilbage i filen.

/Thomas