ISA netkort i Win XP?
Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 05-03-02 12:51

Hej

Jeg har nu i et stykke tid kæmpet med at få et ISA netkort til at fungere i
XP, men nej, den vil ikke engang se, at den findes. Netkortet (kortene
faktisk, har prøvet med flere forskellige, 3COM, Digital, D-link) virker
fint under alt op til og med Win2K, men XP vil ikke engang anerkende kortet
når jeg manuelt installerer driverne.

Jeg har et Soltek 75KAV bundkort, som ellers kører upåklageligt. Alle andre
enheder fungerer som det skal, men jeg skal bruge det ISA-kort for at kunne
have 2 netkort i maskinen. PCI slots er fyldt.

Nogen forslag?

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh. Kim, Aalborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-03-02 13:45

"Kim Fritze Sillasen" skrev
> [...]
kunne
> have 2 netkort i maskinen. PCI slots er fyldt.

Jeg bruges også et ISA netkort.
Jeg var, i bios, nødt til at disable en com-port for at få en
ubesmittet IRQ (i mit tilfælde IRQ3) og satte så
IRQ3 til "ISA" istedet for "auto"
XP fandt NE2000 kompatibel og brugte sine egne drivere.
Det funker fint...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 05-03-02 14:44

> [...]
> ubesmittet IRQ (i mit tilfælde IRQ3) og satte så
> IRQ3 til "ISA" istedet for "auto"
> XP fandt NE2000 kompatibel og brugte sine egne drivere.

Det prøver jeg lige.