/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Spg. ang. ISDN 256/128 ved TDC
Fra : Helge Petersen


Dato : 04-03-02 20:46

Jeg har en 256/128 Kbit ISDN forbindelse ved TDC.

Jeg har erfaret at jeg ikke kan downloade med mere end 12-13 Kb/sek fra
forholdsvis stabile servere som fx Tiscali's tucows.
12 Kb/sek svare vel nærmere til en 128 Kbit forbindelse end en 256 Kbit
forbindelse...
(12 delt med 88 ganget med 100 ganget med 8 bliver til 109).
Er der andre der har erfaringer med hastigheden på TDC's ISDN forbindelser??
Hvordan er jeres downloadningstider??
Skal jeg ringe til min ISP for at høre ad angående downloadningshastigheden
eller skønner i at den er fin??

/Helge



 
 
Søren C. Fischer (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 04-03-02 21:01

"Helge Petersen" <ninjabynature@wck(no.spam).dk> skrev i en meddelelse
news:a60itb$ob8$1@sunsite.dk...
> Jeg har en 256/128 Kbit ISDN forbindelse ved TDC.

Jeg troede ikke at en ISDN kunne være hurtigere end 2x64 kbit = 128/128
Tager jeg fejl ?
Hvis du har bundled ISDN så passer det såmænd ok at du downloader med 12-13
kb/sek
(Det er meget fint endda IMO)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !


Bertel Lund Hansen (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-03-02 21:24

Søren C. Fischer skrev:

>Jeg troede ikke at en ISDN kunne være hurtigere end 2x64 kbit = 128/128

Ok du milde kineser, jo.

>Tager jeg fejl ?

Ja, men *ISDN-2* kan ikke køre hurtigere. Du skulle prøve at se
hvad en ISDN-30 kan klare (Hint: 30*64 kb/s).

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søren C. Fischer (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 04-03-02 23:12

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:9rl78uoja6ebfkq5p0dcp012dg3kpnphsm@sunsite.auc.dk...
> Ja, men *ISDN-2* kan ikke køre hurtigere. Du skulle prøve at se
> hvad en ISDN-30 kan klare (Hint: 30*64 kb/s).

Ja, men manden skriver jo specifikt at han (tror han ihvertfald) har 256/128
ISDN...
Mit gæt er derfor at han tager fejl og kun har 128/128 og så passer 12-13
kb/sek ganske udmærket med max hastighed på ISDN-2 (nu gentager jeg mig
selv...).


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !


Bertel Lund Hansen (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-03-02 23:45

Søren C. Fischer skrev:

>Mit gæt er derfor at han tager fejl ...

Det er ikke synderligt flatterende for ham.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

TBC (05-03-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 05-03-02 00:46

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:n5u78uo2jpofsejv40bsl1t7j6o75c2quh@sunsite.auc.dk...
> Søren C. Fischer skrev:
>
> >Mit gæt er derfor at han tager fejl ...
>
> Det er ikke synderligt flatterende for ham.

Hvilken ISP skulle egentligt tilbyde dette besynderlige produkt, kunne jeg
så tænke mig at spørge ?

TBC



Morten Birkelund (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 05-03-02 00:44

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> wrote in message
news:a60uvo.130.1@fischer-streton.dk...

> Ja, men manden skriver jo specifikt at han (tror han ihvertfald) har
256/128
> ISDN...

Du kan ikke få en ISDN der køre 256/128, den er symetrisk.
Så det er enten 64/64 - 128/128 - 192/192 - osv efter hvor mange b kanaler
der er tilrådighed, og hvilket udstyr der sidder.

--
Morten



Jacob Bunk Nielsen (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 05-03-02 15:57

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

> Hvilken ISP skulle egentligt tilbyde dette besynderlige produkt, kunne jeg
> så tænke mig at spørge ?

Et sted hvor jeg arbejdede havde vi en kort overgang en 256 kbps
ISDN-forbindelse (indtil vi fik en rigtig forbindelse). Den kørte på 4
B-kanaler fordelt på 2 ISDN2-linier. Vi havde den til at køre op mod
både Orange og UNI2 på en Zyxel 202 (tror jeg den hed).

--
Jacob - www.bunk.cc
"The Computer made me do it."

Bertel Lund Hansen (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-03-02 21:06

"Helge Petersen" <ninjabynature@wck(no.spam).dk> skrev:

>Jeg har en 256/128 Kbit ISDN forbindelse ved TDC.
>Jeg har erfaret at jeg ikke kan downloade med mere end 12-13 Kb/sek fra
>forholdsvis stabile servere som fx Tiscali's tucows.

Du bør kunne komme op på 28 KByte/s ind imellem. Jeg har kørt med
almindelig ISDN-modem og kørte som regel 7 KByte/s med 7,6 som
det bedste resultat.

>12 Kb/sek svare vel nærmere til en 128 Kbit forbindelse end en 256 Kbit
>forbindelse...

Ja, hvis det er den højeste hastighed du har set.

>Skal jeg ringe til min ISP for at høre ad angående downloadningshastigheden

Ja.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søren C. Fischer (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 04-03-02 21:29

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:ipk78uok1nse3i957t1q8vnm54sf3inp27@sunsite.auc.dk...
> Du bør kunne komme op på 28 KByte/s ind imellem. Jeg har kørt med
> almindelig ISDN-modem og kørte som regel 7 KByte/s med 7,6 som
> det bedste resultat.

Og knapt det dobbelt med 12 kanaler giver 12-13 kb/sek.
28 kb/sek kan sagtens opnås, men så er det ved download af filer der kan
komprimeres vha f.eks. STAC; og så bliver hastighederne hurtigt ret fiktive,
og så er jeg ikke engang sikker på at TDC supporterer STAC på deres ISDN
puljer...


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !


Knud Gert Ellentoft (04-03-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 04-03-02 21:37

Mon, 4 Mar 2002 20:45:43 +0100, skrev "Helge Petersen"
<ninjabynature@wck(no.spam).dk>:

>Jeg har erfaret at jeg ikke kan downloade med mere end 12-13 Kb/sek fra
>forholdsvis stabile servere som fx Tiscali's tucows.

Jeg tror heller ikke, at du har mere 128 kbit isdn, her kan du
ikke opnå en højere hastighed, hvis din isdnadapter er tilsluttet
serielport, det er denne der sætter begrænsningen.

Har du mulighed for at tilslutte med usb, så kan du nå 15 - 16
kilobytes/sek.

Har du ikke mulighed for usbtilslutning, så kan du anskaffe en
highspeed serielport til 300 - 400 kr. eller prøve med shsmod (et
lille freewareprogram), som kan give adgang til at nå fuld
hastighed på serielporten.

Om du kan bruge shsmod afhænger af dit bundkort og hvilket
styresystem du bruger.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Helge Petersen (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Helge Petersen


Dato : 05-03-02 02:14

Tak skal I have drenge!!!!

Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
256/256 i så fald ... Nå?
Anyway, jeg vil forsøge at rive rundt i supporterne ved TDC, der!



Knud Gert Ellentoft (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 05-03-02 02:55

Tue, 5 Mar 2002 02:13:42 +0100, skrev "Helge Petersen"
<ninjabynature@wck(no.spam).dk>:

>Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
>256/256 i så fald ...

Det vidste jeg ikke man kunne få, men jeg kunne godt tænke mig,
at du havde skrevet lidt om hvordan du er tilslutter dig nettet,
med en isdnrouter og netkort? med en isdnadapter eller ?

Stadigvæk er det en isdnadapter og en serielport, så vil du
almindeligvis aldrig komme over 12 - 13 kilobytes/sec.

Det må da også være en dyr opkopling, har du ikke mulighed for
adsl?
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Henrik Kruse Larsen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Kruse Larsen


Dato : 13-03-02 20:47

Øhhhh Kunne det ikke være en ADSL 256/128 kbit forbindelse du har?
Det lyder mere sandsynligt at det er en såddan forbindelse du har og ikke en
ISDN. Man kan få ISDN med i sit ADSL abn. men det er blot at man sætter et
skillefilter op der 'skiller' ISDN (Telefoni) og din ADSL (Data) Dermed ikke
sagt at du også kan bruge din ISDN til data, men når du nu har en ADSL vil
det være lidt spild at bruge din ISDN til data.

TDC, og andre? har noget de kalder for 'Flat Rate ISDN' men det tilbydes kun
personer der ikke kan nås med ADSL, og kun med max. hastighed på 128/128
kbit.

Hvis vi så lige skulle tage hastigheder: 8 bit = 1 byte dvs. 64 kbit/s
(64000 bit/s) / 8 bit = 8 kbyte/s Dette er den beregnede, og højst mulige
hastighed du kan få på en 64 kbit/s line. Jeg ved godt at man kan komprimere
data, så den præsenterede hastighed synes højere, men det ændrer ikke ved
det faktum at det maximale du kan presse igennem en 64 kbit/s line er og
bliver 8 kbyte/s!!!!
Hastigheden vil så variere alt efter hvilken server du er på, og hvilken
hastighed den har 'ud af huset', tid på dagen du downloader, presset på
serveren, hvor meget din udbyder 'overbooker' sin linie. Ja det er rigtigt
de forskellige udbydere 'overbooker' deres linier. Det kan sammenlignes lidt
med at flyselskaber sælger flere billetter end der er pladser i et fly,
fordi der statisktisk altid er afmeldinger. Det samme gør sig gældende i
Internet traffik og i alm. telefoni. Man sælger altid mere kapacitet end man
har, da det vil, hvis man ser det over en periode, være meget usandsynligt
at ALLE bruger deres Internet eller telefon på samme tid. Sker det alligevel
kan det få meget alvorlige konsekvenser, bla. kan en telefon central 'gå
ned' hvis alle abn. løfter telefon røret samtidigt. I Internet sammenhæng
vil man højst sandsynligt opleve lange svartider og til sidst kan man ikke
få svar tilbage fra serveren. Se blot hvad der skete med Internettet den
11.09.01!!

Hvis vi tager din hastighed 256/128 kbit/s bliver det i kbyte/s: 32/16
kbyte/s og det er i hhv. down/up stream, dvs du kan modtage mere fra
internettet/servere end du kan sende. Dette er hele filosofien bag ADSL at
det 'normale' traffik mønster på internet traffik er at man i 90% af
tilfældende modtager mere end man sender.

Det maximale du så skulle kunne modtage er 32 kbyte/s, men det er igen
afhængig af hvilken server du er på, hvilken hastighed den har ud af huset,
tid på dagen du downloader, presset på serveren, hvor meget din udbyder
'overbooker' sin linie.

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:67988uov4gmf39sdr25km4htd00jr1eo2v@dtext.news.tele.dk...
> Tue, 5 Mar 2002 02:13:42 +0100, skrev "Helge Petersen"
> <ninjabynature@wck(no.spam).dk>:
>
> >Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
> >256/256 i så fald ...
>
> Det vidste jeg ikke man kunne få, men jeg kunne godt tænke mig,
> at du havde skrevet lidt om hvordan du er tilslutter dig nettet,
> med en isdnrouter og netkort? med en isdnadapter eller ?
>
> Stadigvæk er det en isdnadapter og en serielport, så vil du
> almindeligvis aldrig komme over 12 - 13 kilobytes/sec.
>
> Det må da også være en dyr opkopling, har du ikke mulighed for
> adsl?
> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.



Martin Højriis Krist~ (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-03-02 20:45

"Henrik Kruse Larsen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
news:3c8fab63$0$60206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> TDC, og andre? har noget de kalder for 'Flat Rate ISDN' men det
tilbydes kun
> personer der ikke kan nås med ADSL,

Taler du om Pro@ccess ISDN?
Hvornår er der indført begrænsning på det produkt?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Kruse Larsen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Kruse Larsen


Dato : 13-03-02 21:23

Du kan vælge om du vil have en ISDN-Bri eller ISDN-Pri. men så vidt jeg ved
er det kun 128/128 kbit/s der tilbydes.

Var lige inde på TDC hjemmeside:
Hvis din virksomhed har et forholdsvis begrænset behov for internetadgang,
er Pro@ccess ISDN et godt alternativ. En forbindelse på op til 128 kbit/s
etableres øjeblikkeligt, når data sendes eller modtages, og lukkes
automatisk, når linien ikke benyttes længere. Der afregnes med en fast pris
pr. kvartal, uanset hvor meget adgangen benyttes. Prisen for Pro@ccess ISDN
inkluderer ikke ISDN-forbindelsen.

128 kbit/s er max. (ISDN-Bri)
Der er ingen der fohindrer dig i at købe en ISDN-Pri (30 kannaler = 1920
kbit) men det vil nok være lidt dyrt for menigmand, selv om priserne er
faldet :)


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8fac12$0$99191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik Kruse Larsen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
> news:3c8fab63$0$60206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > TDC, og andre? har noget de kalder for 'Flat Rate ISDN' men det
> tilbydes kun
> > personer der ikke kan nås med ADSL,
>
> Taler du om Pro@ccess ISDN?
> Hvornår er der indført begrænsning på det produkt?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>



Martin Højriis Krist~ (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-03-02 22:56

"Henrik Kruse Larsen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
news:3c8fb3dd$0$60187$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du kan vælge om du vil have en ISDN-Bri eller ISDN-Pri. men så vidt
jeg ved
> er det kun 128/128 kbit/s der tilbydes.

Lær lige at quote, hva? www.makr.dk/?quote
Det jeg tænkte på var din udtalelse om at det kun var til folk der ikke
kunne få ADSL

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søren C. Fischer (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 13-03-02 23:55

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8fcacc$0$99203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik Kruse Larsen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
> news:3c8fb3dd$0$60187$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Du kan vælge om du vil have en ISDN-Bri eller ISDN-Pri. men så vidt
> jeg ved
> > er det kun 128/128 kbit/s der tilbydes.
>
> Lær lige at quote, hva? www.makr.dk/?quote

Enig!

> Det jeg tænkte på var din udtalelse om at det kun var til folk der ikke
> kunne få ADSL

Den fangede jeg - du formulerede dig ikke dårligt IMO.


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !


Henrik Kruse Larsen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Kruse Larsen


Dato : 14-03-02 08:08

Jeg undskylder mange gange. Det er selfølgelig ikke kun til folk der ikke
kan få ADSL, men kan du ikke få ADSL er dette en mulighed, dog er der
begrænsninger på. Du kan fx. ikke bruge forbindelsen til tale, og den er kun
på 128kbit. Men er det ikke underordenet nu? Der er sjovt at man kun fanger
brudstykker, og ikke ser på hele teksten!!!!

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
news:a6ooru.1io.1@fischer-streton.dk...
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c8fcacc$0$99203$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Henrik Kruse Larsen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
> > news:3c8fb3dd$0$60187$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Du kan vælge om du vil have en ISDN-Bri eller ISDN-Pri. men så vidt
> > jeg ved
> > > er det kun 128/128 kbit/s der tilbydes.
> >
> > Lær lige at quote, hva? www.makr.dk/?quote
>
> Enig!
>
> > Det jeg tænkte på var din udtalelse om at det kun var til folk der ikke
> > kunne få ADSL
>
> Den fangede jeg - du formulerede dig ikke dårligt IMO.
>
>
> --
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk/scf
> gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
>



Martin Højriis Krist~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-03-02 08:09

"Henrik Kruse Larsen" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> skrev i en meddelelse
news:3c904b15$0$60186$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du kan fx. ikke bruge forbindelsen til tale, og den er kun
> på 128kbit.

Man kan godt tale på ISDN-linjen. Bare ikke samtidig med at man er
koblet op med 128 kbit

> Men er det ikke underordenet nu?

Nej, fejlinformation er aldrig godt.

> Der er sjovt at man kun fanger
> brudstykker, og ikke ser på hele teksten!!!!

Sjovt at du ikke fangede denne:

> > > Lær lige at quote, hva? www.makr.dk/?quote

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søren C. Fischer (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 14-03-02 10:58

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c904c7a$0$99212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sjovt at du ikke fangede denne:
>
> > > > Lær lige at quote, hva? www.makr.dk/?quote
>

Det sjove er ved at gå af det, og det begynder så småt at blive
irriterende...


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !


Morten Kjaer Nielsen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 14-03-02 13:10

Den Thu, 14 Mar 2002 10:57:56 +0100 skrev "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk> :

>Det sjove er ved at gå af det

Det er aldrig sjovt når folk vælger, ikke at respekterer de
normer der er opstået gennem tiderne.


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/
Nollaig shona duit

Henrik Kruse Larsen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Kruse Larsen


Dato : 14-03-02 16:07

>
> Sjovt at du ikke fangede denne:
>
> > > > Lær lige at quote, hva? www.makr.dk/?quote

Har læst, og undskylder.





John Hinge (05-03-2002)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 05-03-02 11:13

On 05 mar 2002 Helge Petersen was heard to say:

> Tak skal I have drenge!!!!
>
> Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
> 256/256 i så fald ... Nå?
NNTP-Posting-Host: 0xc3f9d4fd.albnxr3.ras.tele.dk
Det lyder altså umiddelbart som en ADSL tingest.
Men bevares, jeg kan da godt tage fejl.. has been known to happen...
Og hvis det *er* en ADSL tingest, så kan den fint være på 256/128

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

Andreas Plesner Jaco~ (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 05-03-02 11:34

In article <Xns91C8723AE6CB8SHAYERA@193.88.15.201>, John Hinge wrote:
>>
>> Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
>> 256/256 i så fald ... Nå?
> NNTP-Posting-Host: 0xc3f9d4fd.albnxr3.ras.tele.dk
> Det lyder altså umiddelbart som en ADSL tingest.

Nej, ADSL bliver mig bekendt termineret på nxx-boxe. nxr er dialin.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Indecision is the true basis for flexibility.

Jesper Skriver (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 05-03-02 13:49

On Tue, 5 Mar 2002 10:34:11 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> In article <Xns91C8723AE6CB8SHAYERA@193.88.15.201>, John Hinge wrote:
>>>
>>> Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
>>> 256/256 i så fald ... Nå?
>> NNTP-Posting-Host: 0xc3f9d4fd.albnxr3.ras.tele.dk
>> Det lyder altså umiddelbart som en ADSL tingest.
>
> Nej, ADSL bliver mig bekendt termineret på nxx-boxe. nxr er dialin.

Korrekt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Torben Simonsen (05-03-2002)
Kommentar
Fra : Torben Simonsen


Dato : 05-03-02 14:05

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> On Tue, 5 Mar 2002 10:34:11 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> > In article <Xns91C8723AE6CB8SHAYERA@193.88.15.201>, John Hinge wrote:
> >>>
> >>> Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
> >>> 256/256 i så fald ... Nå?
> >> NNTP-Posting-Host: 0xc3f9d4fd.albnxr3.ras.tele.dk
> >> Det lyder altså umiddelbart som en ADSL tingest.
> >
> > Nej, ADSL bliver mig bekendt termineret på nxx-boxe. nxr er dialin.
>
> Korrekt.

Har TDC et produkt, hvor man kan bundle 4 B-kanaler på ISDN?

--
-- Torben.

Martin Højriis Krist~ (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 06-03-02 18:42

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> skrev i en meddelelse
news:m3elizcghc.fsf@pc115235.stofanet.dk...
> Har TDC et produkt, hvor man kan bundle 4 B-kanaler på ISDN?

Det er mig bekendt ikke et produkt man umiddelbart kan købe

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



John Hinge (05-03-2002)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 05-03-02 19:52

On 05 mar 2002 Andreas Plesner Jacobsen was heard to say:

> In article <Xns91C8723AE6CB8SHAYERA@193.88.15.201>, John Hinge
>> NNTP-Posting-Host: 0xc3f9d4fd.albnxr3.ras.tele.dk
>> Det lyder altså umiddelbart som en ADSL tingest.
>
> Nej, ADSL bliver mig bekendt termineret på nxx-boxe. nxr er
> dialin.
>
My bad.. jeg må være ved at blive gammel :)


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

Martin Højriis Krist~ (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 06-03-02 18:42

"Helge Petersen" <ninjabynature@wck(no.spam).dk> skrev i en meddelelse
news:a6164b$lvn$1@sunsite.dk...
> Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
> 256/256 i så fald ... Nå?

Alt tyder på at du tager fejl.
Du har ikke givet en eneste bid af information der skulle indikere at du
har ret.
Hvilket udstyr har du? Hvilken linjetype (og lad være med bare at sige
ISDN)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jørgen Rubæk (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Rubæk


Dato : 07-03-02 02:03


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8654ec$0$83773$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Helge Petersen" <ninjabynature@wck(no.spam).dk> skrev i en meddelelse
> news:a6164b$lvn$1@sunsite.dk...
> > Det er en 256 Kbit forbindelse jeg har, så der må vel være tale om en
> > 256/256 i så fald ... Nå?
>
> Alt tyder på at du tager fejl.
> Du har ikke givet en eneste bid af information der skulle indikere at du
> har ret.
> Hvilket udstyr har du? Hvilken linjetype (og lad være med bare at sige
> ISDN)
>

Han har nok det samme udstyr som jeg: Startede med ISDN, hvor jeg kun
"kørte" double, når jeg dowloadede. Så fik jeg det såkaldte bredbånd 256/128
installeret og som PCen kører på nu, men bibeholdte ISDN-modemet til mine
analoge telefonforbindelser (bl.a. for at beholde mine gamle tlf.numre).

Mon ikke det er sådan det forholder sig ?

--
mvh
Jørgen Rubæk
"Et halvt århundrede med kameraet"
http://www.husker-du.dk
http://home4.inet.tele.dk/rubaek




Martin Højriis Krist~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-03-02 08:06

"Jørgen Rubæk" <rubaek@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:3c86bc2b$0$48973$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Mon ikke det er sådan det forholder sig ?

Det tyder hans posting host ikke på

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste