News reader
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 04-03-02 20:31

Hej

Jeg er ved at være træt af Outlook Express som news reader.

Findes der ikke et godt alternativ, som helst skal være freeware, og SKAL
kunne sættes op til mere end én NG Konti.

Michael

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-03-02 22:56

Gravity: http://members.home.net/gravitypages/
Xnews: http://xnews.3dnews.net/
Noworyta: http://nnr.freeservers.com/

--
mvh.
LarsK

Fra : Morten Ovi

Dato : 04-03-02 23:15

On 04 mar 2002 Lars Klintholm wrote:

> Xnews: http://xnews.3dnews.net/

Tag et kig på

   http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

Den vil nok vække din appetit noget mere end den officielle Xnews-
side.

--
Morten Ovi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-03-02 00:01

Morten Ovi skrev:

> Tag et kig på
>
> http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/
>
> Den vil nok vække din appetit noget mere end den officielle Xnews-
> side.

Ja tak for den Morten. Det var din side, der fik mig på krogen.

--
mvh.
LarsK

Fra : Morten Ovi

Dato : 05-03-02 17:28

On 05 mar 2002 Lars Klintholm wrote:

> Ja tak for den Morten. Det var din side, der fik mig på krogen.

Det er rart at mit arbejde har båret frugt
Hvis du/I har nogle konstruktive forslag til siden er jeg altid meget
lydhør.

I øvrigt er der kommet en L5-udgave af Xnews (ny udgave). Den er vist
nok (uuuups nu er jeg på dybt vand) ved at være ude af beta-stadiet.

--
Morten Ovi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-03-02 19:18

Morten Ovi skrev:

> I øvrigt er der kommet en L5-udgave af Xnews (ny udgave). Den er
> vist nok (uuuups nu er jeg på dybt vand) ved at være ude af
> beta-stadiet.

Hvis det er min version du hentyder til, så kører jeg med den seneste
testversion, som er installeret oven på L5. Den er dateret d.
24.02.2002, og er hentet her: http://xnews.3dnews.net/test/

--
mvh.
LarsK

Fra : Morten Ovi

Dato : 07-03-02 08:39

> Hvis det er min version du hentyder til, så kører jeg med den
> seneste testversion, som er installeret oven på L5. Den er
> dateret d. 24.02.2002, og er hentet her:
> http://xnews.3dnews.net/test/

Jeg _var_ på dybt vand, kan jeg godt se
Nogle ting der er værd at bemærke i test-udgaven?

--
Morten Ovi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-03-02 21:18

Morten Ovi skrev:

> Nogle ting der er værd at bemærke i test-udgaven?

o = bug fix
+ = addition
x = change

5.02.24:

o Oops, the compose window opens to attachments tab by default. Didn't
see this in my copy.
o In setup dialog, setting some values to zero have no effect.

x Per request, I now use the editor's font for the Subject field in
compose window. This supposedly helps out the non-English folks. A
bit.

+ Xnews.ini [Compose] setting: UseyEnc={0,1} does what you expect.
Default is 0.

5.02.17:

o Fixed yet another uudecode bug where the decoder confuses metadata
with
data.
o In setup dialog, cloning a server doesn't trigger saving to
servers.ini.

x While decoding a yEnc file, if there's a CRC error, it'll try to
fetch
the article from alternate server(s). Note: I have not actually tested
this.

5.01.10:

o should fix the display bug.

(stop whining)

--
mvh.
LarsK

Fra : LarsS

Dato : 05-03-02 20:28

Morten Ovi skrev:

> Det er rart at mit arbejde har båret frugt
> Hvis du/I har nogle konstruktive forslag til siden er jeg altid meget
> lydhør.

Jae, god side, men jeg søger en vejledning for binære filer:
1) At kombinere segmenter fra forskellige postninger, altså i
første post mangler nogle segmenter som blir sendt senere
under ny titel... (let nok i OE, bortset fra (u)overskueligheden).
2) Og det samme med segmenter fra 2 forskellige News-
grupper (osse let nok i OE, bortset fra (u)overskueligheden).

/LarsS

Fra : Morten Ovi

Dato : 07-03-02 18:08

On 05 mar 2002 LarsS wrote:

> [...]
> (u)overskueligheden). 2) Og det samme med segmenter fra 2
> forskellige News- grupper (osse let nok i OE, bortset fra

Sjovt det du skriver - jeg har aldrig overvejet at skulle kombinere
fragmenter - det gider jeg ikke spilde min tid på (det gør du nok
heller ikke men er af en eller anden grund nødt til det).

Har du prøvet at markere alle [x/xxx] indlæg, med space, og så gemme
dem derefter?

--
Morten Ovi

Fra : LarsS

Dato : 07-03-02 18:56

Morten Ovi wrote ...

> Sjovt det du skriver - jeg har aldrig overvejet at skulle kombinere
> fragmenter - det gider jeg ikke spilde min tid på (det gør du nok
> heller ikke men er af en eller anden grund nødt til det).

Ja, det handler om (f.eks.) mp3 filer. Det er ikke særlig tit et
problem, men i pågældende tilfælde var jeg ved at be' om en
repost da det gik op for mig at de manglende segmenter var
blevet repostede (med ny titel).

> Har du prøvet at markere alle [x/xxx] indlæg, med space, og så gemme
> dem derefter?

Jae, men jeg ku ikke sætte dem i rigtig rækkefølge. Rodede
rundt med "Article->Fetch to Storage" (?) og "Transfer->New->
Queue", sidste gav mulighed for at gemme de forskellige
segmenter i een folder, men jeg ku alligevel ikke finde ud af at
kombinere rigtigt. Ku heller ikke lige finde noget i Manual. Så
gav jeg op og brugte OE, og bortset fra (u)overskueligheden
(besværet med at finde de rigtige filer) gik det fint at kombinere
i rigtig rækkefølge med op/ned-knapperne...

/LarsS

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-03-02 13:09

Lars Klintholm skrev:

> Gravity: http://members.home.net/gravitypages/

Dette link virker lidt dødt. Nogen der ved om den skulle være flyttet,
eller om det skulle være noget midlertidigt?

--
mvh.
LarsK

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-03-02 00:01

Lars Klintholm skrev:

> Dette link virker lidt dødt. Nogen der ved om den skulle være
> flyttet, eller om det skulle være noget midlertidigt?

Den er flyttet til:
http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/

og der er et mirror på:
http://gravity.tbates.org/

--
mvh.
LarsK

Fra : Jakob H K

Dato : 18-03-02 17:49

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Lars Klintholm skrev:

Er gravity en offline reader ?

MVH

Jakob H K

Fra : Lars Klintholm

Dato : 18-03-02 18:00

Jakob H K skrev:

> Er gravity en offline reader ?

Ja

--
mvh.
LarsK

Fra : Jakob H K

Dato : 20-03-02 09:02

> Ja

Nu har jeg hentet den men har lidt problemer. Jeg vil bruge den som offline
reader. Jeg har modem og vil gerne have at når jeg starter gravity henter
den alle nye artikler (ikke kun headers) således at jeg kan hoppe af nettet
igen og læse det jeg vil læse.

Hvordan klarer jeg dette ?

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-03-02 20:05

Jakob H K skrev:

> [...]
> starter gravity henter den alle nye artikler (ikke kun headers)
> således at jeg kan hoppe af nettet igen og læse det jeg vil læse.

Højreklik på gruppen og vælg Properties. Under fanen General sætter du
et flueben i Retrieve And Store Articles

--
mvh.
LarsK

Fra : Jakob H K

Dato : 21-03-02 15:06

> Højreklik på gruppen og vælg Properties. Under fanen General sætter du
> et flueben i Retrieve And Store Articles

Tak for svaret, her kommer lige et par spørgsmål til. Hvis jeg nu finder et
interesant indlæg jeg gerne vil følge svarene på hvordan gør jeg det
nemmest. Jeg har prøvet at bruge "mark as important" men jeg synes ikke
rigtigt at der så bliver hentet de opfølgende svar til det indlæg jeg har
markeret.

Ideelt vil jeg gerne have det på den måde at hver gang jeg starter gravity
hentes de nye indlæg i alle de grupper jeg abbonerer på ned på min maskine.
Derudover ville det være fedt hvis der var en nem måde at følge et bestemt
indlæg, inklusive nye poster til det, uden at skulle rode rundt for at finde
det...

Har du nogle bud på hvordan dette kan gøres

Hygge

Jakob H K

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-03-02 19:45

Jakob H K skrev:

> Ideelt vil jeg gerne have det på den måde at hver gang jeg starter
> gravity hentes de nye indlæg i alle de grupper jeg abbonerer på
> ned på min maskine.

Ctrl+Shift+P, fanen Operation, under Automatic Retrieval sættes der hak
i : Retrieve headers for subscribed groups upon connecting

> Derudover ville det være fedt hvis der var en
> nem måde at følge et bestemt indlæg, inklusive nye poster til det,
> uden at skulle rode rundt for at finde det...

Tryk W: Watch Thread

Alternativt kan du bruge Scoring til at give overblik over interessante
indlæg. Ctrl+Shift+G giver mulighed for at definere scores. Du kan
sætte farvekode for de forskellige scores under menuen Tools, Score
Colors.

> Har du nogle bud på hvordan dette kan gøres

Jeg bruger ikke Gravity mere, så det er kun bud.

--
mvh.
LarsK

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-03-02 19:56

Jakob H K skrev:

> Har du nogle bud på hvordan dette kan gøres

news:alt.usenet.offline-reader er en god Gravity-gruppe

--
mvh.
LarsK