Lige lidt mere DMA
Fra : Mikael Eriksen

Dato : 04-03-02 19:31

Hvorfor foregår det meste til play back - er det for TVs skyld eller hvad?

/mikael

Fra : Wertigo

Dato : 04-03-02 20:54

Mikael Eriksen <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a60efr$7ol$1@sunsite.dk...
> Hvorfor foregår det meste til play back - er det for TVs skyld eller hvad?

Det er en naturlig konsekvens af (størsteparten af) de optrædendes talent...

Fra : Mogens

Dato : 04-03-02 21:29

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Mikael Eriksen <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a60efr$7ol$1@sunsite.dk...
> >

> Det er en naturlig konsekvens af (størsteparten af) de optrædendes
talent...

Ja, jeg tror primært det er for at beskytte de optrædende. Ingen nævnt,
ingen glemt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-03-02 06:37

Wertigo <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c83d237$0$46172$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mikael Eriksen <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a60efr$7ol$1@sunsite.dk...
> >

> Det er en naturlig konsekvens af (størsteparten af) de optrædendes
talent...

SV: Haha, og en følge af mange danskeres ukritiske musiksmag og facination
af en computers kunnen.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-03-02 21:54

Mikael Eriksen wrote:

> Hvorfor foregår det meste til play back - er det for TVs skyld eller hvad?

Jeg var ellers ret overrasket over Kylie Minogue tilsyneladende ikke var
playback.
Men ellers så er det vist som regel for TV's skyld og for at kunstnerne ikke
blamerer sig selv på landsdækkende TV fordi de mener de skal både synge,
danse, hoppe, springe og (for kvindernes vedkommende) vrikke med både øvre og
nedre regioner på samme tid.

Derudover bliver der også sparet en masse tid da lydprøver og den slags er
unødvendige for en båndoptager.

/Robert

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-03-02 22:23

On Mon, 4 Mar 2002 19:31:04 +0100, "Mikael Eriksen"
<mier@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvorfor foregår det meste til play back - er det for TVs skyld eller hvad?

Ganske meget af det vi så på DMA var faktisk live...

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Kim Petersen

Dato : 04-03-02 22:31

> Ganske meget af det vi så på DMA var faktisk live...

Nu så jeg ikke alt, men jeg fik nu også indtryk af at en hel del var live.
F.eks. EyeQ?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-03-02 22:40

On Mon, 4 Mar 2002 22:31:04 +0100, "Kim Petersen"
<kems@DELETEmail.tele.dk> wrote:

>Nu så jeg ikke alt, men jeg fik nu også indtryk af at en hel del var live.
>F.eks. EyeQ?

Jepper. Og ikke mindst den første halvdel af DJ Encores optræden, der
i øvrigt var pissefedt (og jeg er rockmusiker)!

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : KK

Dato : 04-03-02 23:41

Kun Christian var live, fik jeg at vide af lydfirmaet Mox Studio, som var
leverandør til DMA - resten var playback eller singback

Klaus K.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-03-02 21:39

On Mon, 4 Mar 2002 23:41:21 +0100, "KK" <dansermeddrenge@email.dk>
wrote:

>Kun Christian var live, fik jeg at vide af lydfirmaet Mox Studio, som var
>leverandør til DMA - resten var playback eller singback

Underligt... Man gør sig den ulejlighed at mic'er gear op, men ikke
lade det ryge igennem...? Er det virkeligt rigtigt?

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-03-02 12:20

> Underligt... Man gør sig den ulejlighed at mic'er gear op, men ikke
> lade det ryge igennem...? Er det virkeligt rigtigt?

Tit lader man mikrofoner og ledninger være i/ved instrumenterne, så det ikke
ser ud som om det er playback. Det er jo ikke sikkert de har lavet lydprøve
på det, eller endda har stikket i!

Jacob

Fra : Kasper Aae

Dato : 05-03-02 19:55

On Mon, 04 Mar 2002 22:39:59 +0100, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>Jepper. Og ikke mindst den første halvdel af DJ Encores optræden, der
>i øvrigt var pissefedt (og jeg er rockmusiker)!

Engelina synger faktisk utroligt fedt. Jeg hørte dem spille White
Christmas live i radioen i julemåneden, og blev meget imponeret.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Nick Christensen

Dato : 04-03-02 23:56

Hvem var det forresten som der uddelte årets danske dance udgivelse?

En lille pige i lyserødt :)

Fra : Troels

Dato : 05-03-02 00:02

> En lille pige i lyserødt :)

Mikkeline Kirkegaard - Proffesionel skøjteprinsesse....

/Troels

Fra : Nick Christensen

Dato : 05-03-02 00:08

> Mikkeline Kirkegaard - Proffesionel skøjteprinsesse....

Ahh! Syntes heller ikke jeg kunne forbinde hende med noget musik.

Fra : Nick Christensen

Dato : 05-03-02 00:20

Og når vi er ved DMA, så snakkede Lars Hjortshøj vidst over sig på et
tidspunkt. Kom til at nævne der var en masse til Safri Duo.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-03-02 00:55

"Mikael Eriksen" <mier@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hvorfor foregår det meste til play back - er det for TVs skyld eller hvad?

Jeg tror at det eneste live var:

Christian
CV Jørgensen
Thomas Helmig

Resten virkede ikke autentisk på nogen måde. EyeQ lød live, men jeg tror
ikke at det var det.

/Morten