Ukristelig snavset iMac
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-02 19:19

Jeg er ved at fikse en iMac og den har stået et par år i et seriøst
tilrøget lokale. Faktisk lugter den så meget at jeg kan lukte den på
flere meters afstand.

Nå, men jeg tror simpelthen der er så snavset på laser hovedet at den
har problemer med at læse CD'ere, hviolket jo gør ddet til noget af en
tidsluger at installere på den.

Indtil videre har den været 15 minutter om at flytte OS 9.1 (ca. 80 MB)
updateren fra en CD til skrivebordet.

Kan man med forsigtighed rense det lille fiskeøje på et par millimeter
med en vatpind og renset benzin ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 04-03-02 20:52

in article 1f8jc5a.dunjd11yje6xbN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 04/03/02 19:19:

> [...]
> updateren fra en CD til skrivebordet.
>
> Kan man med forsigtighed rense det lille fiskeøje på et par millimeter

Ukristelig? Har den stået i den tyrkiske hjemstavnsforning

Anyway, der findes rense CD'er specielt til det formål.

Også køb aldrig noget der har stået hos en ryger. Brugte rygerbiler mister
raskt væk 10000-15000 kr i værdi, alene på den konto.
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-02 21:38

Jesper <via@del.appia> wrote:

> in article 1f8jc5a.dunjd11yje6xbN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling

> Ukristelig? Har den stået i den tyrkiske hjemstavnsforning

Den er bare pisse ulækker.

> Anyway, der findes rense CD'er specielt til det formål.

Ved det, men jeg har ikke nogen og den skal laves nu.

> Også køb aldrig noget der har stået hos en ryger. Brugte rygerbiler mister
> raskt væk 10000-15000 kr i værdi, alene på den konto.

Det er bare en reparation.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-03-02 22:13

Jesper <via@del.appia> wrote:

> Anyway, der findes rense CD'er specielt til det formål.

Det skal dælme være en stor CD, hvis den skal dække en hel iMac

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 04-03-02 21:23

> [...]
> updateren fra en CD til skrivebordet.
>
> Kan man med forsigtighed rense det lille fiskeøje på et par millimeter

Øh, er det en slotloading? Hvis du ikke har en rensecd så kan du sagtens
rense laserhovedet med noget rensebenzin - eller bedre endnu -
propylalkohol. Gør det selv ofte på afspillere, men regn ikke med at
bruge drevet de første 10 minutter.

anr

"I can't promise I'll try - but I'll try to try"
-Bart Simpson

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-02 21:37

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]
> bruge drevet de første 10 minutter.
>
> anr
>
> "I can't promise I'll try - but I'll try to try"

Det er en almindelig skuffe og jeg har prøvet at rense den, men det
hjælper ikke. Den er bare så ulækker.
Heldigvis er det bare en reparation, men alting skal foregå via en anden
Mac over netværk, så når jeg afleverer den kan der ikke installeres
noget på den andet end via internettet.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-03-02 01:52

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Kan man med forsigtighed rense det lille fiskeøje på et par
> millimeter med en vatpind og renset benzin ?

Ja, jeg har selv haft succes med at fikse en cd-brænder ved at rense
det optiske læsehovede men en vatpind dyppet i isopropylalkohol.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : BassBalls

Dato : 06-03-02 15:32

In article <m3u1rvg7kn.fsf@mymlan.netcetera.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Ja, jeg har selv haft succes med at fikse en cd-brænder ved at rense
> det optiske læsehovede men en vatpind dyppet i isopropylalkohol.
>
> -j

Her er et trix jeg har lært af en tekniker, glem alt om alcohol nej brug
spyt ja du læste rigtigt læg vatpinden på tungen (helst en ikke ryger
tunge) og tør derefter forsigtigt linsen af, der findes et enzym i spyt
som opløser nikotin, jeg har selv testet det flere gange og det virker.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-03-02 16:03

BassBalls <bassballs@mac.com> wrote:
> der findes et enzym i spyt
> som opløser nikotin,

Så burde rygere vel have mere af det
(ligesom større lunger)

/Preben
--
Vi lukker 1. maj 2002 - se vort brugtsalg:
www.lokalsat.dk/brugtsalg

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-03-02 17:08

Preben Bødker Nielsen <preben@SLETlokalsat.dk> wrote:

> Så burde rygere vel have mere af det
> (ligesom større lunger)

og bedre kondital (:

--
//Jonas @ 55.7,12.5
blog | <http://verture.net/>

Fra : BassBalls

Dato : 07-03-02 09:59

In article <1f8mvk9.yn0qyjiic3pcN%spamthis@verture.net>,
spamthis@verture.net (Jonas Voss) wrote:

> og bedre kondital (:

Ja Ja man skal jo også muntre sig , men næste gang i står med en CD
spiller der hakker afsted så prøv det , i vil ikke tro jeres egne øre,
jeg har oplevet på min egen at den pludselig kunne spille cd'r som den
ikke engang kunne se før end "kuren"..

Venlig Hilsen
Anders Krøyer