yenc
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-03-02 02:05

Jeg har undret mig over der ikke har været indlæg om "yEnc" her i
gruppen...

Forté/Dazler Agent 1.91 får yEnc-support - det lyder jo fint.

Ved at sende binære indlæg via yEnc, så fylder filerne ca 30-40%
mindre - uden kompression. Desuden er der error-correction (CRC) i
yEnc, og der er en standard for filer der er 'spredt' over flere
indlæg.

Læs mere om yEnc:

http://www.yenc.org/
http://www.forteinc.com/news/bulletin.php?id=agent191announce
http://www.yenc32.com/

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-03-02 03:07

Mon, 04 Mar 2002 02:05:14 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Jeg har undret mig over der ikke har været indlæg om "yEnc" her i
>gruppen...

Der er en del i news:tele.internet.news-service, men det er mest
om, at TDCs newsserver filtrerer de fleste yEnc-indlæg fra.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 04-03-02 19:08

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>'s posting:

>Jeg har undret mig over der ikke har været indlæg om "yEnc" her i
>gruppen...

Standard binærbrugere læser vel næppe så meget... de kigger. At de
så også skulle kunne finde på at kunne bruge den ting ved siden af
musen -- også kendt som tastaturet for andre -- ville være en endnu
mere fjern tanke i så fald. Egentligt underligt med tankerne på
mediet her.

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml
Din browser ej forstår: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : LarsS

Dato : 04-03-02 23:00

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> Jeg har undret mig over der ikke har været indlæg om "yEnc" her i
> gruppen...
> Forté/Dazler Agent 1.91 får yEnc-support - det lyder jo fint.
[cut]

Både Xnews og GrabIt understøtter (dekoder) nu yEnc.

/LarsS