??ASUS 8200 GF3??
Fra : Lars

Dato : 03-03-02 22:06

Er ovenstående et godt køb, det er med 3D briller og hele svineriet ( ikke
TI Model) Mvh Lars

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-03-02 23:55

Lars wrote:

> Er ovenstående et godt køb, det er med 3D briller og hele svineriet ( ikke
> TI Model) Mvh Lars

Det kommer selvfølgelig an på prisen.

IMHO er 3D Brillerne en gimick og noget der har en reel værdi og
samtidig er ASUS de bedste mht. billedkvalitet. Dertil kommer det at de
bør boykottes langt ned i helvede for deres drivere med indbyggede
mulighed for snyd, de har endda brugt det i deres markedsføring -(

Der er mange andre bedre kort til de priser ASUS normalt koster.

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-03-02 15:05

"iddqd@worldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> at de bør boykottes langt ned i helvede for deres drivere med
> indbyggede mulighed for snyd, de har endda brugt det i deres

Ja, men der er jo intet der forhindrer dig i at downloade nVidias
drivere og bruge dem vel?

Iøvrigt kan man godt bruge 3D brillerne, hvis man altså har brug for at
køre noget i stereo - hvilket det nok er de færreste der har. Men det
har jeg og de kan godt bruges, men der findes selvfølgelig dyrere og
bedre briller på markedet.

Flemming

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-03-02 16:13

Flemming Joensson wrote:

> Ja, men der er jo intet der forhindrer dig i at downloade nVidias
> drivere og bruge dem vel?

Nej, men det ændre jo ikke på at man støtter Asus ved at købe deres
produkter. Bruger man nVidias drivere så mister man alligevel en del af den
ekstra funktionalitet som man betaler for ved at købe Asus.

> [...]
> køre noget i stereo - hvilket det nok er de færreste der har. Men det
> har jeg og de kan godt bruges, men der findes selvfølgelig dyrere og

Absolut. Jeg har selv prøvet det med dem som fulgte med mit gamle Asus
V6600 (GeForce256SDR), men efter min mening er de så klodsede at havde på
at de kun kan bruges kort tid af gangen og samtidig så betyder ½ refresh
rate at billedet flimrer mere end uden briller.

Mvh

Bruno

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 16:39

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> bør boykottes langt ned i helvede for deres drivere med indbyggede
> mulighed for snyd, de har endda brugt det i deres markedsføring -(

Det samme burde så også gælde for ATI med deres snyd med Quake benchmarks,
samt at de i starten nægtede at oplyse om man købte et kort med 250/250 MHz
GPU/Ram eller det var 275/275 MHz GPU/Ram. Først efter stor opstandelse kom
8500LE frem. Det er ikke holdninger jeg deler, jeg vil bare have det bedste
produkt, selvom det skulle være ATI..

Verdens største producent af grafikkort budre opføre sig mere mere pænt, men
jeg har ikke råd til at være moralist.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-03-02 17:32

BentBent wrote:

> [...]
> 8500LE frem. Det er ikke holdninger jeg deler, jeg vil bare have det bedste

Jeg har nu svært ved at blive så forarget over ovenstående, problematiken med
250 vs 275 er gået helt hen over hovedet på mig (Var der ikke reelt tale om
oem-producenter som ikke kaldte deres LE kort for LE?), så der kan ikke havde
været så meget opstandelse og omkring det såkaldte snyd med benchmark er det
altså ikke noget nyt at drivere optimeres til bestemte programmer. ATI har bare
gjort det lidt mere klodset end man plejer at se.

I mine øjne er der altså en pokkers forskel på at optimere for en enkelt
benchmark, hvor man endda kan argumentere for at optimeringen var fornuftig,
omend det burde havde været mere offentligt (Toms Hardware er imho. lidt for
hurtige til at lave store overskrifter) og så det at lave nogle drivere som
potentielt kunne ødelægge hele 3D multiplayer verdenen.

Mvh

Bruno

PS. Det er forøvrigt også nemt at finde noget på Nvidia, man kan bare kigge på
det matriale de sendte til deres partnere med falske oplysninger om PowerVR(Kyro
og KyroII) da det gik op for dem der var noget på vej. En svinestreg der var
TeleDanmark værdig.

Fra : BentBent

Dato : 04-03-02 19:24

> [...]
som
> potentielt kunne ødelægge hele 3D multiplayer verdenen.

Det vil være helt fantastisk hvis f.eks. ATI optimerede deres drivere så
Quake kørte hurtigere, især for Quake spillere. Det tror jeg ikke nogen kan
finde noget forket i.

At ATI 'optimerer' deres drivere til Quake ved at forringe billedkvaliteten,
så deres kort ikke har så meget at lave, er snyd og vildledende. Hvis ikke
ATI var blevet opdaget så kunne ATI ejere idag slet ikke spille Quake i
bedste billedkvalitet fordi den mulighed havde ATI fjernet, så ydelsen blev
bedre. ATIs bedste billedindstilling ville så være f.eks. Kyros -10% uden
nogen vidste det. Når man forringer billedkvaliteten er det ikke en
optimering men snyd. Man kunne se forskel på billedkvaliteten på Quake når
man omdøbte spillet, så det var helt tydeligt at de foringede
billdekvaliteten for at opnå bedre benchmarks.

Ville du acceptere at ATIs kort kun kunne afspille Quake f.eks. 16 bit farve
istedet for 32 bit farve så de ser bedre ud i benchmarks. Det var af den
type af 'optimering' ATI lavede.

Ang. deres fiflen med taktfrekvenser så er det rigtigt at deres retail kort
kørte med 275 Mhz og deres OEM kort kun kørte med 25 Mhz - problemet var at
de ikke sagde det til nogen.

Hvis man så købte en Compaq med et fint 'fremtidsikret' Radeon 8500 så kunne
det enten være et et med 250/250 eller 275/275 - man kunne simpelthen ikke
vide det. Eller når man købte et bulk kort, fra ATI, så var det også med
250/250. Så det var ikke bare OEM producenter der undlod at mærke kortet
korrekt - det var ATI selv.

ATI ville snyde deres købere med falske benchmarks i Quake og uvisse
taktfrekvenser. ASUS snød ikke sine kunder, men gav muligheden for deres
kunder at synd dem de spillede mod.

Der er en væsentlig forskel. Dermed ikke sagt at jeg ikke synes ASUS udspil
var usselt, for det var det.

> [...]
PowerVR(Kyro
> og KyroII) da det gik op for dem der var noget på vej. En svinestreg der

Ja når virksomheder kæmper for at overleve så er det gerne en barsk omgang,
men det er ikke mig der beklager mig.

Fra : Lars

Dato : 05-03-02 17:47

takker for svar Mvh Lars