Hjælp til en sang [Jethro Tull]
Fra : Kong Kent

Dato : 03-03-02 17:58

Min kæreste havde engang en sang på computeren (hovsa *GG*), men jeg kom sq
til at slette den (det var min samvittighed, hehe).

Nu vil hun høre den igen, men vi gider ikke købe alle Jethro Tulls skiver,
og orker ikke at downe alt det der findes på nettet. Derfor søger vi lidt
hjælp herinde.

Sangen er, ifølge hende, længere end gennemsnittet, tror hun...?! hmmm...
Derudover siger hun, at der en del instrumentale passager, og én af dem kan
være med en fløjte, måske endda ret meget fløjte??

Noget I kan hjælpe med?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-03-02 18:06

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
> [...]
kan
> være med en fløjte, måske endda ret meget fløjte??

Nu kender jeg ikke så meget til Jethro Tull, men det lyder som en meget
præcis beskrivelse af alle deres numre

/Nikolaj

Fra : J@N

Dato : 03-03-02 18:45

Du skriver den var længere end gennemsnittet, så tænker straks på "Thick as
a Brick"-albummet, det består af kun et nummer.
Hvis det ikke, må jeg have noget mere konkret.

Jan

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-03-02 19:54

"J@N" <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> skrev i

> Du skriver den var længere end gennemsnittet, så tænker straks
> på "Thick as a Brick"-albummet, det består af kun et nummer.
> Hvis det ikke, må jeg have noget mere konkret.

Med Aqualong er det næsten det samme.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-03-02 19:57

> Sangen er, ifølge hende, længere end gennemsnittet, tror
> hun...?! hmmm... Derudover siger hun, at der en del
> instrumentale passager, og én af dem kan være med en fløjte,
> måske endda ret meget fløjte??

Længere end gennemsnittet udelukker formodentlig de første albums
(se dog sidste afsnit her).

Ellers er det jo netop kendetegnende for Jethro Tull, at de har ret
lange oftest symfoniske numre, og at der så at sige altid er fløjte
med (og den er ofte ret dominerende), da idémanden og sangeren i
Jethro Tull (Ian Anderson)jo netop spiller på tværfløjte ud over at
synge.

Hvis nummeret var instrumentalt(?) kunne det have været "Burré",
som var det nummer der gjorde dem kendte.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 04-03-02 07:43

The weakest link "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>, dared to write this
anyway:

> [...]
>Derudover siger hun, at der en del instrumentale passager, og én af dem kan
>være med en fløjte, måske endda ret meget fløjte??

Song for Jeffrey?